Sollicitatie

Hai allemaal,
ik zit een beetje met een dilemma, ik heb maandag een sollicitatie (vorige contract werd niet verlengd) en ben nu 10 weken zwanger. Moet/zal ik eerlijk zijn bij het gesprek en het vertellen, of zal ik het voorlopig nog maar even voor me houden (kan natuurlijk nog mis gaan). Het klinkt echt als de ideale baan voor mij en ik wil ook na de bevalling zeker 3 dagen blijven werken dus ik wordt dan zeg maar niet voor niks ingewerkt. En als ik het nou niet vertel en ik word aangenomen, wanneer vertel ik het dan: in of na m'n proeftijd........ Ik hoop dat jullie adviezen me helpen bij m'n beslissing.
Alvast bedankt.
 
Hai, Dat is zeker een dilemma. Ik zou open kaart spelen. Als ze je echt een goede kandidaat vinden dan nemen ze je wel aan. Ik weet niet of ze het respecteren als je een vast contract krijgt en daarna zegt dat je zwanger bent. Heel veel succes. Liefs
 
Heb ik ook gehad, niemand wist het nog (wist het zelf een dag) en toen had ik een gesprek. Ik heb het wel gezegd, ze waardeerden mijn openheid en zagen het niet als een probleem. Uiteindelijk was het toch niet wat ik zocht en is het ook mis gegaan, maar voor mezelf was het gewoon beter om te vertellen. Liegen kan ik zeker niet, tevens weet je niet hoe ze later reageren.

Aan de andere kant heb ik ook wel andere verhalen gehoord, dat gezegd werd dat de baan was ingevuld en dat deze een week later weer in de krant stond.

Heel veel succes!
 
Niets zeggen!! Althans nog niet. Er zijn regels. Je hoeft pas na een bepaalde periode te melden dat je zwanger bent. Laat jezelf eerst informeren. Arbo, CWI of een vakbond.
Stel je voor dat je de baan van je dromen misloopt. Die proeftijd kom je wel door! Succes!
 
Hoi

dit onderwerp is een tijd geleden veel aan bod gekomen, heeel veel vrouwen worden NIET aangenomen als ze zwanger zijn. Of er na de proeftijd evengoed uitgegooid.
Je bent vanaf een bepaald aantal maanden verplicht het te zeggen, maar nu nog niet. Het kan - ik hoop het niet voor je- ten slotte nog alle kanten op gaan! Je hangt nu sowieso waarschijnlijk nog niet aan de grote klok. Ik denk dat je zonder schuldgevoel erover kunt zwijgen. Als je nou 20 weken was...

carolien
 
Terug
Bovenaan