Solliciteren als je zwanger bent?

Hoi meiden,

Ik ben 17 weken zwanger van ons 2e kindje, januari dit jaar ben ik begonnen met een nieuwe baan en het probleem is dat ik het er echt vreselijk vind om te werken. Als het financieel kon stopte ik per direct maar dat kan dus helaas niet, 18 juni zal mijn verlof in gaan en eerst dacht ik tot die tijd gewoon door te werken en daarna op zoek gaan naar wat anders maar dat ga ik niet trekken zo erg vind ik het daar. Heeft iemand ervaring met solliciteren tijdens zwangerschap? Ik ben zo bang dat ik op voorhand al word afgewezen op het feit dat ik zwanger ben, wettelijk gezien mag het niet maar in de praktijk gebeurd het regelmatig. Ik ben benieuwd naar ervaringen en hoe jullie het aangepakt hebben.

Groetjes,

Puk

ik heb er geen ervaring mee, maar het lijkt me niet gemakkelijk om te solliciteren met een dikke buik.

Als ze je al afwijzen, zullen ze niet zeggen dat het ivm je zwangerschap is, maar het lijkt me wel een stuk lastiger!

Succes.

Suus

ik werkte tijdens mn zwangerschap voor een uitzendburo 3weken nadat ik vertelde op het werk dat ik zwanger was kwamen ze aan met het smoesje sorry we hebben geen werk meer voor je
nou ik heb dagenlang zelfs weken lang van alles gebeld maar zodra ik vertelde dat ik zwanger was dan zeiden ze nee sorry dat gaat niet lukken kom na zwangerschap maar terug dus geef je weinig kans

succes

K heb het destijds ook heel moeilijk op m'n werk gehad, toen ik vertelde dat ik zwanger was, was m'n baas daar op z'n zachtst gezegd niet blij mee. Toch gewacht en 3 weken na de bevalling zat ik op sollicitatiegesprek (baan gekregen en heb het er superr!!))

Ik zou toch maar even wachten tot je bevallen bent, kans is groot dat ze het niet aandurven...

Suc6!