Solliciteren als je zwanger bent?

Hoi meiden,

Ik ben 17 weken zwanger van ons 2e kindje, januari dit jaar ben ik begonnen met een nieuwe baan en het probleem is dat ik het er echt vreselijk vind om te werken. Als het financieel kon stopte ik per direct maar dat kan dus helaas niet, 18 juni zal mijn verlof in gaan en eerst dacht ik tot die tijd gewoon door te werken en daarna op zoek gaan naar wat anders maar dat ga ik niet trekken zo erg vind ik het daar. Heeft iemand ervaring met solliciteren tijdens zwangerschap? Ik ben zo bang dat ik op voorhand al word afgewezen op het feit dat ik zwanger ben, wettelijk gezien mag het niet maar in de praktijk gebeurd het regelmatig. Ik ben benieuwd naar ervaringen en hoe jullie het aangepakt hebben.

Groetjes,

Puk

ik heb er geen ervaring mee, maar het lijkt me niet gemakkelijk om te solliciteren met een dikke buik.

Als ze je al afwijzen, zullen ze niet zeggen dat het ivm je zwangerschap is, maar het lijkt me wel een stuk lastiger!

Succes.

Suus

ik werkte tijdens mn zwangerschap voor een uitzendburo 3weken nadat ik vertelde op het werk dat ik zwanger was kwamen ze aan met het smoesje sorry we hebben geen werk meer voor je
nou ik heb dagenlang zelfs weken lang van alles gebeld maar zodra ik vertelde dat ik zwanger was dan zeiden ze nee sorry dat gaat niet lukken kom na zwangerschap maar terug dus geef je weinig kans

succes

K heb het destijds ook heel moeilijk op m'n werk gehad, toen ik vertelde dat ik zwanger was, was m'n baas daar op z'n zachtst gezegd niet blij mee. Toch gewacht en 3 weken na de bevalling zat ik op sollicitatiegesprek (baan gekregen en heb het er superr!!))

Ik zou toch maar even wachten tot je bevallen bent, kans is groot dat ze het niet aandurven...

Suc6!

Ik wens je ook veel succes maar heb er een hard hoofd in. Ik ben ook niet blij met mijn baan en hoop nooit meer terug te komen na mijn zwangerschap maar ik heb al het e.e.a. aan klachten dus weet zeker dat ik nergens aan de bak kom, zit mijn tijd hier lekker uit (hoe moeilijk dat soms ook is hoor, dat ken ik volledig!) en laat hen nog mooi mijn verlof betalen.

Hoi Puk,

wel ik heb wel een goeie ervaring met soliciteren tijdens me zwangerschap.
maar dat komt omdat ik bij de dichtsbijzijnde supermarkt heb gevraagt of ze personeel nodig hebben.
en toevallig zatten ze met een giga personeelstekort en ben cassiere geworden.
heb wel meteen verteld dat ik zwanger was en denk wel dat ik mazzel had dat de vrouw die het gesprek afnam ook zwanger was.

maarja het verdient niet goed en heb ook een flut contrakt gekregen, heb geen vaste dagen dat ik werk en ze delen me maar in wanneer ze me nodig hebben, zelfs in het weekend terwijl we hadden afgesproken dat ik alleen het weekend werk in overleg.
dus als je mooie uren hebben en verdient goed, probeer je tijd dan maar uit te zitten, want een solicitatie kan goed uitpakken maar je bent wel de voetveeg omdat je je werk niet kwijt wil en je je best er dan voor blijft doen.

succes met je keuze en veel plezier met je zwangerschap.

groetjes margo

Hoi Puk,

Ik werkte via een uitzendbureau en eerst vonden ze het niet erg dat ik zwanger was.Maar helaas werd ik veel ziek de eerste 3 maanden(Super misselijk en overgeven)en toen zeiden ze dat ze geen werk meer voor me hadden.Terwijl een vriend van mij ook voor dat uitzendbureau werkte en gek gebeld werd voor werk.
Maar goed ik kreeg gelukkig een ww-uitkering,maar de hele dag thuis zitten vind ik ook niks.Ben druk wezen solliciteren en een baan gekregen in de thuiszorg.Wel een 0 uren contract,en ik werk 18 uur in de week.Ze zeggen dat ze dat voor mij doen,maar ik weet natuurlijk wel dat dat is om hun eigen in te dekken mocht ik ziek worden.Het is in ieder geval heel moeilijk.Ik denk dat ik tot nu toe wel 50x gesolliciteerd heb en daar is dus alleen deze baan uitgekomen voor een 0 uren contract.

Groetjes Nathasja.

hoi Puk,

Bij mijn vorige zwangerschap was ik ongeveer 20 weken zwanger toen ik op zoek ging naar een nieuwe baan. omdat 'gewone sollicitatieprocedures vaak een paar maanden in beslag nemen, heb ik vooral via uitzendbureau's gesolliciteerd. hoewel ik vaak te horen heb gekregen dat ik nergens op moest hopen had ik binnen een week een baan. (een tijdelijke en ver onder mijn niveau, maar dat maakte niet uit. Mijn zwangerschap verliep heel goed ( had nergens last van, dus heb ik tot 35 weken doorgewerkt, en daarna zelf mijn zwangerschapsverlofuitkering (Wazo) bij het UWV aangevraagd. Ideaal was het niet, maar ik heb lekker geld verdiend en had aardige collega's. Ik weet niet wat voor werk je nu hebt, en wat je daar niet leuk aan vind ( is het werk saai heb je vervelende collega's .... maar probeer eens te kijken of je door een andere instelling (bv het zijn maar collega's, het hoeven niet mijn vrienden te worden) je werk wat minder vervelend kan laten zijn. als je het echt niet meer trekt zou ik snel om me heen kijken wat voor banen je kan vinden die je wel leuk lijken. Want hoe langer je wacht, hoe korter je immers beschikbaar bent in je nieuwe baan ( totaan je verlof) en hoe minder snel een werkgever geneigd is je aan te nemen. (uitzinderingen daargelaten)
Veel Succes!

Terug
Bovenaan