Solliciteren als je zwanger bent?

Hoi meid,

Ook ik heb hiermee ervaring... VERSCHRIKKELLIJK om het gewoon ff rechtuit te zeggen. En bij mij zeiden ze wel dat het omwille van de zwangerschap was.
Nu, ergens kan ik ze geen ongelijk geven, stel je heel even in hun plaats. Zou je zelf iemand aannemen waarvan je weet dat ze maar even kan komen en dan weer een hele tijd op zwangerschapsverlof zou zijn. Ik persoonlijk niet.
Ik vind het heel jammer, maar kan er wel inkomen. Ik ben ook thuis vanaf begin juli 2007 en nu nog steeds. Ik hoop half maart weer aan de slag te kunnen, dan is ons meisje 3 maanden en ga ik de borstvoeding afbouwen...

Ik wens je in alle geval veel succes met je zoektoch en ik hoop dat je iets vind...

Liefs,
van ons...

Hoi meiden,

Allereerst bedankt voor jullie eerlijke reacties, ik heb er zelf ook een hard hoofd in om deze periode een baan te gaan vinden. Ik werk als financieel administratief medewerkster voor 24 u pw, ik was al blij dat ik uberhaupt een baan vond voor 24 uur want dat is erg moeilijk in de financiële wereld. Ik vind mijn werk om meerdere redenen niet leuk, het werk spreekt me totaal niet aan, ik heb totaal geen zelfstandigheid wat ik op mijn oude werk dus wel had, ik vind de collega's niet leuk, slechte sfeer en erg chagarijnige mensen, alles draait om materiële zaken en weinig menselijkheid, een flut leidinggevende die totaal geen leiding kan geven en ga zo maar door. Straks als ons 2e kindje geboren is dan wil ik sowieso bij een bedrijf werken waar ik wat zelfstandiger kan werken en mijn tijden wat flexibeler zijn als er onverhoopt een iets met de kinderen zou zijn want bij mijn huidige baas zijn ze echt pissed als ik een kwartiertje eerder naar huis ga terwijl ik zo vaak voor half negen al op de zaak ben. Als mijn inkomen niet belangrijk was dan was ik er  direct mee gekapt, probleem meteen opgelost. Ik zing mijn tijd wel uit en idd laat ze maar lekker dokken voor mijn afwezigheid straks maar hoe ik het doe, doe ik het, ik kom na mijn verlof echt niet terug dat weet ik wel héél erg zeker!

Groetjes,

Puk    

Terug
Bovenaan