solliciteren

Hallo allemaal

Bedankt voor jullie reacties. Vooral die van Hester wel fijn als je een antwoord krijgt van iemand die wat meer van je rechten af weet.
Maar goed ik wacht morgen het gesprek eerst even af. Wat misschien wel een voordeel is dat het in de zorg is en vooral in de sector waar bijna alleen maar vrouwen/meiden werken (is in de wijkverzorging) en de kraamzorg valt ook onder dezelfde organisatie.
Daarbij zei mijn vriend ook al van je kinderwens moet je er niet voor aan de kant zetten en bij de eerste duurde het ook bijna een jaar voor ik aantelde en zit nu in ronde 2 voor het tweede kindje. Verder werk ik nu ook al parttime voor 22 uur in de week en vindt zo rond de 20uur ook genoeg.
Jullie horen nog wel hoe het afloopt.

Groetjes bg

Zelf zou ik nooit er voor keizen één van beide uit te stellen. je weet namelijk niet hoe de dingen lopen. Soms laat een zwangerschap lang op zich wachten, en jij al die tijd maar in een vervelende baan zitten. En heb je toevallig het geluk dat je vlak voro of na een sollicitatie ontdekt dat je zwanger bent dat is dat zo en dan moet het zo zijn.

Wij vrouwen moeten ons trouwens niet   te bang opstellen tov werkgevers. Dat speelt ze alleen maar in de kaart.

Het is waar dat een tijdelijk contract niet verlengd hoeft et worden, maar als jij je werk goed doet, goede beoordeingen krijgt en de functie blijft bestaan nadat jouw contrat niet is verlengd dan kun je het wel aanvechten.

Er is een of andere isntantie die zich inzet tegen discriminatie, want als het maar enigszins er op lijkt dat jouw zwangerschap een reden is om je contract niet te verlengen,dan zit je werkgever hartstikke fout.

Miep

Hoi,

Ook ik zit in hetzelfde schuitje!

Ik heb onze kinderwens in het begin uitgesteld tot ik een vast contract had.

Dus in januari gestopt met de pil, maar het zwanger worden laat nog
steeds op zich wachten. In juni de knoop doorgehakt om ontslag te
nemen, omdat ik het al heel lang niet naar mijn zin had, alleen maar
bleef voor dat vaste contract en ook het gevoel had dat stress op het
werk de oorzaak was van de uitblijvende zw. schap. Vanaf 1 aug. ben ik
werkloos en nu weer heel druk op zoek naar nieuw werk.

Het kan zijn dat ik nu zwanger ben of heel snel zwanger wordt terwijl
ik net ergens werk, maar het kan ook zijn dat het nog heel lang duurt.
Ik ga mijn leven niet meer op de rem zetten voor het geval dat het een
keer raak is. Doe ik met alcohol en koffie ook niet meer, misschien
onverstandig maar het leven moet wel leuk blijven!

Heel veel wijsheid in het maken van je keuze, ik geloof zelf dat het leven komt zoals het komen moet!

Groetjes Noor

Hallo

Bij deze wil ik nog even laten weten hoe mijn gesprek vandaag is verlopen. Op zich ging het gesprek wel goed maar ze zeiden al dat er meerdere kandidaten waren en ze gaven bij voorbaat al aan dat het waarschijnlijk voor een half jaar of een jaar zou zijn en ze konden nu niet zeggen dat het daarna om gezet zou worden naar een vast contract.
Toen had ik eigenlijk al zo iets van daar ga ik mijn vast contract niet voor op zeggen om dadelijk misschien niets meer te hebben, en zeker met de kinderwens die er nu is.
Maar om twee uur belde ze al op dat ik niet aangenomen was. Ikmoest zo wie zo al 2 maanden uitwerken en ik had het idee dat ze mensen zochten per direct.
Nou heb ik met mijn vriend besloten dat ik nu blijf werken waar ik werk en als in de toekomst het tweede kindje er (hopelijk) zal zijn dan zien we dan wel verder.
Dus we gaan met volle moed maar verder en dan maar afwachten wat deze ronde gaat brengen, rond 1 november mijn nod.

Groetjes bg

Terug
Bovenaan