Soms ben ik toch nog bang hoor!

Hay meiden,

Teksten als:

; nou, ik zal je mijn verhaal maar niet vertellen want jij moet nog haha;

; het is een hel; ; bij mij duurde het 23 uur en had heel zere hechtingen etc...........

moedigen mij niet echt aan om vertrouwen te krijgen in mijn bevalling.....

Hoe vinden jullie dit?
 
Ach, ik denk altijd maar zo, je hoort bijna altijd de vervelende verhalen, goede verhalen van snelle bevallingen hoor je weinig.

Ik maak me er op de ene of andere manier totaal niet druk om, ik merk het wel, het doet toch pijn en het zal ook wel lang duren, maar ja, je doet er niets aan.

Vind het vooral een beetje onwerkelijk en soms eng, als je de kleine ineens thuis hebt.
 
Hoi Hoi,

Zal ik je eens positieve verhalen vertellen...
Ik heb al 3 bevallingen "mogen" meemaken. Ja inderdaad "mogen" want ik heb echt 3 top bevallingen gehad. Ik heb altijd gezegd: "ik zou het zo weer doen"en daar blijf ik ook bij. Ik mag nog een 4de keer en weet natuurlijk niet hoe het nu gaat maar ben absoluut niet bang.
Ik ben alle 3 de keren helemaal mee gegaan in de weeen. En elke wee is een stap dichter bij mijn kindje. Ik heb over de eerste bevalling ook vrij lang gedaan maar dat is ook niet zo gek want de weg moest vrij gemaakt worden maar ook dat was te doen. Je heb het over bijvoorbeeld 23 uur. Ja dat is lang maar wat is nou 23 uur op de rest van je leven kunnen genieten met je kindje. Misschien ben ik iets te positief maar ik hoop dat jij dat ook bent na je bevalling. Ik weet echt wel dat dit niet voor iedereen geldt maar probeer er open in te stappen en laat het je overkomen. Ga mee in de weeen en bedenk je maar dat je na die "zware"klus je kleintje in je handen hebt.
Sterkte!!!

Groetjes
 
ik zal je proberen wat op de vrolijken ik ben van het mei forum maar heb al 2 kinderen de eeste bevallen duurde 5 uur de tweede bevaling in het totaal een half uur 3 kwartier mijn zusje is ook bevallen was een bevallen van een uur of 4 dus er zijn er genoeg die snel bevallen
 
Brrr ik ken ze de angstvallige verhalen.. Ik hoor er liever ook niks over want tot nu toe hoor ik ook bijna alleen maar ' enge' verhalen. Heel vervelend is dat :(
 
Ik snap je meis, heb ook moeite met al die verhalen, ook al wordt het onze 3e. 2 bevallingen van 4,5 uur, snel heftig, maar je krijgt er zo veel moois voor weer, toen ze er uit waren, had ik ook de mazzel, dat ik geen naween had. maar deze zwangerschap is anders, het is een jongen en hij groeit nu al als kool, slik! heb ook last van dromen etc en dat het nu heel lang gaat duren. Maar weet je, mijn ervaring was, iedere wee is je kindje dichterbij en je gaat zo mee in de weeen etc, daar geef jeje gewoon aan over, want je hebt het toch niet in de hand! Klinkt gemakkelijk, maar dat is mijn ervaring!

Dikke knuf en liefs kirsten
 
Iedere bevalling is anders en met de verhalen die je om je heen hoort, kun je niet zoveel. Je weet niet wat er gaat gebeuren, hoe zeer het doet, hoe lang het duurt. Ik heb nu 2 bevallingen gehad en ze waren heel verschillend. Ik kan niet zeggen dat ik topbevallingen heb gehad, maar ik ben ze redelijk snel weer vergeten.
 
Ik kan het me helemaal voorstellen, ik heb er ook last van niet dat er ervan wakker liggen maar kijk en niet naar uit nee.
En van die minder positieve ervaringen vind ik het fijn dat ik die hoor omdat het ook zo kan gaan.

Maar goed succes ermee!!!
 
Terug
Bovenaan