Soms onzeker

Het hartje was weer heel goed te horen en mi jn baarmoeder was goed gegroeid. Het zit vrij hoog en groeit meer naar boven. Vandaar dat je nog weinig ziet.
Ik ben toch weer gerustgesteld!
En hopelijk geeft de echo over 1,5 week nog wat meer rust.

@yama,

Dit wordt door vk's afgeraden omdat de straling van het apparaatje niet goed is voor de baby als je het te vaak doet.
En als je het hartje niet kan vinden wordt je er zo onzeker van!

probeer echt geduld te oefenen tot je leven gaat voelen, als het goed beweegt en je het regelmatig voelt gaat het eigenlijk altijd goed! Een kindje wat zich niet prettig voelt, gaat niet lekker bewegen... logisch toch?

@jenny75

Super dat het allemaal goed was! Opgelucht??? En nu niet meer piekeren hoor... laat het los! Ik heb met mijn man afgesproken dat ik niet meer aan mijn buik mag voelen en dat hij er elke dag naar vraagt en me dan op mijn kop geeft als ik het wel doe. wel fijn zo'n stok achter de deur. Ik ga gewoon genieten van het getrappel en me daarop richten... ipv mezelf aldoor af te vragen of het wel goed groeit daarbinnen! Zucht... een hele strijd! maar ja door meer te denken groeit het niet beter lijkt me, dus dan kan ik het beter gewoon maar laten. Jaja.... ik weet het allemaal wel goed hoor... maar toepassen?? Ho maar! HAHA!

@ jenny

vanaf gaat je baarmoeder ook in de breedte groeien! En dan ga je het echt meer zien! dus heb goede moed, over 4 weken zie je echt dat je zwanger bent hoor!

Ik heb het vanmorgen zeker voelen bewegen!!
Dit konden echt mijn darmen niet zijn.
Wat een fijn gevoel.

En zo'n ding om zelf te luisteren ga ik echt niet kopen! Als het niet gelijk lukt wordt ik alleen maar meer onzeker!

@bloempje, hoe ver ben je nu precies?
Ik vind het leuk weer wat van je te horen, vooral omdat je na mijn miskraam ook al zulke fijne reacties had!!!

Hey jenny75,

Ik ben nu 23 weken en 5 dagen! Dinsdag 24 weken! Ik heb al een kindje van bijna 2 (24 januari, meisje Loïs) en in november 2007 heb ik zelf een miskraam gehad. Ik kan me niet herinneren dat ik reacties heb gegeven op een topic van jou over je miskraam. Is het al lang geleden? Zou heel goed mogelijk kunnen zijn hoor. Wel heel blij om te horen dat het je goed heeft gedaan. Dat was ook precies de bedoeling. Een miskraam is vaak een enorm emotioneel gebeuren en het blijft je altijd bij. Tenminste bij mij wel. Nu ik voor de tweede keer (officieel dus derder keer) zwanger mag zijn, vind ik het niet minder spannend.

Vandaag voel ik de baby bijvoorbeeld echt minder. Niet dat ik het helemaal niet voel, maar gewoon minder heftig! Het trapt gewoon niet zo hard of het ligt anders. dan moet ik echt oppassen dat ik me er niet teveel op ga focussen. Want het is normaal dat je soms een dagje minder voelt... zo is er altijd wat te piekeren als je niet uitkijkt. Een zwangerschap is voor mij ook geen optelsom. Het is een groot wonder. En dat het vaak zo goed gaat, maakt het allemaal voor mij nog meer bijzonder.

Super voor je dat je nu echt de baby hebt gevoeld. wat is het toch prachtig en je kunt het je gewoon niet voorstellen dat er echt een kindje zit met armpjes en beentjes, een hoofje en een rompje... bij de eerste was het voor in ieder geval wel heel vreemd. pas toen ze geboren was kon ik het pas echt geloven. Nu bij de tweede is het wel wat realistischer, maar het blijft iets wonderlijks.

Geniet lekker van het gehobbel en gebobbel in je buik... binnenkort kun je het ook aan de buitenkant gaan zien... dat is ook zo leuk!

xxx

Hey Boelmpje,

Ik had me toen aangemeld onder de naam "moeilijk".
Vandaar misschien. Maar nu het goed gaat vond ik "moeilijk" een beetje raar.
Ik kan me inderdaad nog helemaal niet voorstellen dat er nu echt een klein mensje groeit in mijn buik!
En al helemaal niet hoe het straks zal zijn.
Ik ga nu de tijd tegemoed waarin ik al 2x moeder had kunnen worden: 24/2 en 28/3 en ondanks deze zwangerschap blijft dat moeilijk.

Vervelend dat je je zo druk blijft maken hè, maar straks beweegt het vast weer beter.
En je 20w echo was helemaal goed?

Groetjes, Jenny

Terug
Bovenaan