soms wil je iets wat minder slim is...

Ik sluit me helemaal aan bij de rest. Het is jullie keuze en niet die van je schoonouders. Leeftij wil niet altijd wat zeggen. Als jullie goed zijn voor jullie eerste kindje waarom dan geen 2e.....
Succes ermee!
Groetjes Carla

Hoi Sylvia,

Ok, daar ga ik dan. Eerst wil ik even zeggen dat ik denk dat je het hartstikke goed doet met Natas. Daar komt mijn mening:

Als je die musicalschool hebt gedaan, heb je nog jaren voor je. Waarom probeer je het eerst niet gewoon.  Probeer een opleiding te doen nu je er nog de tijd voor hebt. Ik zelf heb door omstandigheden mijn  opleiding niet afgemaakt, dus heb nu alleen een VWO-diploma. Ze hadden me net zo goed een stuk wc papier kunnen geven, zeker omdat ik geslaagd ben voor de tweede fase en dus geen "pakket" heb. Voor alles wat ik zou willen doen, heb ik een opleiding nodig en die heb ik dus niet (buiten mijn matrozendiploma).

Er komt een tijd dat Natas en een evt tweede kindje ouder zijn en jij wilt gaan werken, of je moet gaan werken omdat jullie het geld nodig hebben. Als je dan 10 jaar ouder bent en nog een opleiding moet gaan doen, dan is het een stuk lastiger. Stel dat je dan nog 3 of 4 jaar naar school moet...

Ik denk helemaal niet dat je het slecht doet en ik denk ook niet dat je het bij een tweede kindje niet zou redden vanwege je leeftijd ofzo, dat heeft er niets mee te maken. Ik denk alleen dat het verstandig zou zijn dat je nu eerst probeert een opleiding te doen vanwege je leeftijd.

Ik ken iemand die op haar 17de de eerste en op haar 18de de tweede kreeg, daarna verlaten werd door de vader en nu 27 is en het zonder opleiding moet zien te rooien met 2 kinderen. Dat is erg zwaar! (Ik zeg helemaal niet dat dat jou ook gaat gebeuren, hoor, ik ken je man helemaal niet.)

Ik ken je gevoelens wel heel goed, ik zou ook graag weer zwanger willen worden, maar dat gaat niet omdat we hier aan boord maar twee slaapkamertjes hebben en echt geen tweede kindje kwijt kunnen zonder 2 personeelsleden weg te sturen. Die personeelsleden zijn weer nodig voor het bedrijf en zonder die jongens kan het schip eenvoudig weg niet varen. Dus ik moet iedere avond de pil innemen, terwijl ik dat eigenlijk niet wil, ik snap je dus wel. Ik denk ook dat het erbij hoort dat je graag een tweede wilt hebben als je al een kindje hebt, het meerendeel van de vrouwen wil dat.

De keuze voor een tweede kindje is jullie keuze en niet die van je schoonouders, denk er alleen wel goed over na voor je eraan begint. Laat je als je het echt wil en het kan en gaat enzo, dan ook niet ompraten door je schoonouders, ik denk ook niet dat zij daar iets over te zeggen hebben.

Als laatste wil ik zeggen, heel veel succes met welke keuze je ook maakt. Het belangrijkste is, dat jullie er samen achter staan en dat het goed voelt voor jullie beiden.

Groetjes Ilona

Ik sluit me ook nog even aan: ga op je eigen gevoel af. Natas en een eventueel volgend kindje hebben het meest aan een gelukkige papa en mama die er altijd voor hen zijn. Hoe oud je bent of welke opleiding je hebt is  voor hun niet belangrijk. Als je de mogelijkheid hebt om die musicalopleiding (even ertussendoor: mijn broertje doet ook een musicalopleiding, echt geweldig!) te doen, zou ik vooral de kans grijpen, maar wie weet kun je je twee wensen alletwee laten uitkomen als je een beetje puzzelt!? Ga in ieder geval door de opmerking van je schoonouders niet twijfelen aan je kwaliteiten als moeder, je bent vast een supermama!

Groetjes, Dionne

Hoi meid,
ik val vast in herhaling, maar doe gewoon wat je hart en gevoel je ingeeft. Als je nu 2 kids sneller achter elkaar hebt en je zou er (voorlopig) ook maar 2 willen, dan heb je dat gehad en kun je je wel weer op je studie storten. Vaak gaat dit ook met puzzelen en goed plannen wel samen.
Wat betreft je schoonouders... dit soort dingen bespreken wij niet met onze (schoon)ouders. Die hebben maar te slikken wat wij met ons leven willen doen. Ik bepaal voor hen toch ook niet wat ze moeten doen. Advies geven is 1 ding, maar het ligt er wel aan hoe dat dat gegeven wordt.
Groetjes Veerle

hoi sylvia
het is maar net wat je zelf wil.ik heb dan wel een diploma waarmee ik het werk kan doen wat ik leuk vind,maar ik vind moeder zijn momenteel leuker.en wil je over 10 jaar graag een bepaald beroep uitoefenen dan kun je er dan ook nog voor leren.het "nu ben je nog jong straks doe je het niet meer" vind ik onzin.ik heb mijn studie volgens beroepsbegeleidende leerweg(bbl=werken en leren tegelijk) gedaan en was hier op mn 28e mee klaar.zou t zo weer doen.
dus alles kan meid.en 17/18 te jong??mijn schoonmoeder kreeg er 3 in 2,5 jaar tijd,de eerste toen ze 18 was.trouwde op haar 17e.en nee,geen moetje.toen was t normaal.tegenwoordig raar.waarom?geeeen idee.
je zegt dat jullie op je 18e willen beginnen voor een 2e.je bent toch net 17?als een jaar erover nadenken niks aan je besluit veranderd weet je toch zeker dat je er aan toe bent?
laat je door niemand tegenhouden.zoals al gezegt is het een beslissing van jou en je man.
groetjes kari

hallo allemaal..
bedankt voor al jullie reacties..
het is gewoon een lastige situatie ben idd net 17 geworden ( 25 juni)
we willen indd pas weer beginnen als ik 18 ben geworden..
en wie weet hoe lang het duurt ookal was ik nu ook in 1 x zw terwijl ik gewoon aan de pil was....
ik bespreek dit soort dingen trouwens ook niet met mijn schoonouder was alleen meer van dan willen we een 2de ( kwam toevallig ter spraken) en begonnen meteen  te gillen..
soms droom ik nu al dat ik opeens zw ben.. en dat is heel iritand/fijn/raar zodra ik wakker word mis ik die zwangere buik ...
en voor die opleiding moet ik in sept auditie doen dus dan weten we daar ook meer over..
maar stiekem als ik ht niet red.. ( want dan ga ik thuisstuderen) gaan we lekker toch voor een 2de..
dat is gewoon ons gevoel..

bedankt allemaal xx sylvia

Terug
Bovenaan