soms zo boos en machteloos

hallo allemaal,

ik ben suus 25 jaar oud en heb 19 februari intake IVF,

wij zijn al 67 maanden bezig om zwanger te worden van een eerste wondertje.

echter merk ik aan mezelf dat ik het soms helemaal niet meer zie zitten en dan krijg ik ook huilbuien.

ook als iemand in mn omgeveing me verteld dat ze zwanger zijn kan ik moeilijk blij zijn voor die persoon

daarnaast lijkt het wel alsof de mensen die niet voor kinderen kunnen zorgen bij de vleet zwanger raken en dan het kind weggeven voor adoptie of abortus laten doen en vrouwen/meiden die het kind wordt afgenomen

vin het soms zo oneerlijk en ik voel me dan heel machteloos en boos

wie herkend dit en hoe gaan jullie er mee om?????

groetjes suus

Hallo suus,

Ik herken dit zeker dat gevoel.Wij zijn nu meer dan 2 jaar bezig voor ons eerste kindje en het wil helaas niet lukken.Reden vooralsnog onverklaarbaar. We gaan nu starten met IUI.
Ik merk ook dat ik het moeilijk vind   als mensen om mij heen zwanger worden. Word er verdrietig van en snap dan niet waarom het niet bij ons lukt.
Zijn nu veel mensen om mij heen die zwanger worden en ook heel veel ongepland. Dat begrijp ik dan helemaal niet.Kan er zo boos om worden dan.Wij willen het zo graag en zijn er klaar voor.Die mensen die dus eigelijk niet willen raken dan gewoon zwanger door een "ongelukje".

Merk wel aan mij zelf dat hoe langer het duurt hoe beter ik erover kan praten en het een plekje kan geven. Blijf de moed erin houden en vooral de hoop dat ook wij ons kindje ooit in de armen mogen krijgen. Al is dat soms wel heel moeilijk. Mensen om je heen begrijpen je niet en hebben zoiets van komt goed. Praat erover met je naasten en vooral je partner.
Toevallig vorige week te horen gekregen dat we gaan starten met IUI.Aan ene kant was dit een geruststelling aan andere kant is het voor mij een gevoel van gaat het dan nooit meer "normaal" lukken.Heel raar gevoel,maar is moeilijk te omschrijven.

Jullie zijn ook al lang bezig zeg.Is er bij jullie een reden gevonden,omdat je start met ivf?
Heel veel succes en hopelijk worden wij snel zwanger.

Susie

hai susie,

er is bij ons vastgesteld dat mijn man slecht lui en weinig zaad heeft en mijn baarmoeder ligt heerl erg diep,daardoor moeten de zaadjes te ver zwemmen en dat kunnen ze niet.

wij hebben IUI al gehad 2 maal slechts 3e maal hebben we door niet goed werkende ovutesten de eisprong gemist waardoor het niet meer kon , toen heeft mijn arts verteld dat het weinig zin heeft om verder te gaan met IUI omdat het zaad te slecht is en dat we beter de stap naar ivf of icsi kunnen nemen nu hebben wij er over geha d om 1 maal ivf te doen en anders 2 maal icsi lukt dit nog niet dan willen wij KID gaan doen dat houdt in dat ik IUI krijg met donorzaad.
 maar soms zie ik het allemaal niet meer zitten en heb ik zoiets van laat maar al die ellende aan mn lijf maar vervolgens heb ik zoiets van stel je niet aan je wilt graag een kleintje en je kan het dus volhouden.

er zijn weinig mensen in mijn naaste omgeveing met wie ik dit kan bespreken mijn moeder natuurlijk wel en mijn partner maar verder eigenlijk weinig nou heb ik gelukkig een kennis die ook middels ivf een dochter heeft gekregen en met haar kan ik soms nog wel eens ff kletsen   maar het is idd dat mensen die het niet hoeven er niets van snappen en dan krijg je van die opmerkingen...

je bent nog jong je hebt nog een heel leven voor je of opmerkingen zoals je kunt ook oud worden zonder kinderen hoor en dat komt dan van iemand die er zelf 3 heeft.........

die dingen maken mij erg boos gewoon het onbegrip en de machteloosheid die ik zelf voel

ik hoop maar dat de IVF wel aanslaat bij me en dat we een wondertje mogen verwelkomen dit jaar

ik hoop ook voor jou dat de IUI aanslaat bij jou er zijn veel geode berichten over
helaas heb ik alleen maar slechte ervaringen ermee

succes
liefs suus

hoi suus,

67 maanden??? dat is wel heel lang al.....
wij zijn nu 25 maanden bezig (27e ronde) wij gaan net als susie ook voor IUI,alleen wij met hormoonstimulatie.
,,gelukkig,, gaan jullie IVF doen,en hoop dat het bij jullie goed aanslaat.
ik ken dat gevoel ook wel van dat je anderen ziet die zo zwanger zijn of ongewenst! erg frustrerend is dat! omdat het bij ,,ons,, (jullie) zo gewenst zal zijn! en dat het allemaal maar niet wil lukken...
probeer er vertrouwen in te houden,en positief te zijn (al is dat na 67 maanden erg moeilijk)
heel veel succes suus en blijf er over praten!

xxx mier

Hoi suus,

Jeetje zeg wel vervelend dat bij jullie beide een oorzaak is gevonden.Hoe kwamen ze erachter van die diepliggende baarmoeder dan?Via kijkoperatie?
Jullie zijn ook al erg lang bezig.Hoop dat jullie nu je gaat starten met IVF snel zwanger wordt.Kan mij zeker voorstellen dat je het soms niet meer ziet zitten.Is niet niks allemaal.Ik na bijna 2 jaar zie het soms al niet meer zitten en heb de hoop dan opgegeven,maar soms ineens ben ik weer heel hoopvol,maar hoe dan ook iedere maand blijft gewoon een teleurstelling.Heb dan zoiets van heb ik daarom die pil jaren geslikt al die troep voor niks dus eigelijk.

Die mensen die dat soort opmerkingen maken van jullie zijn nog zo jong.Die weten zich gewoon geen houding te geven en snappen ons niet.Ze kunnen dan beter niks zeggen. Doet mij ook pijn als mensen zo praten.Ze weten totaal niet wat dat soort opmerkingen met je doen.
Veel sterkte. Hoop voor jullie zeker dat je snel zwanger bent.

x susan

ha susan,

ze zijn er achter gekomen bij mij bij de IUI   ze konden iedere keer heel slecht mn baarmoedermond gevonden krijgen

daardoor zijn we er achter gekomen

en mier het is inderdaad zo moeilijk soms maar daarom is het ook zo fijn dat je hier je frustraties kan uiten

we hopen idd op resultaat met de IVF

voor jullie hoop ik dat de IUI genoeg zal zijn

heel veel succes meiden

liefs suus

ha susan,

ze zijn er achter gekomen bij mij bij de IUI   ze konden iedere keer heel slecht mn baarmoedermond gevonden krijgen

daardoor zijn we er achter gekomen

en mier het is inderdaad zo moeilijk soms maar daarom is het ook zo fijn dat je hier je frustraties kan uiten

we hopen idd op resultaat met de IVF

voor jullie hoop ik dat de IUI genoeg zal zijn

heel veel succes meiden

liefs suus

hoi meiden, even een postief verhaaltje van mij, om jullie wat moed in te praten.

Ik ben eindelijk zwanger, na 50 maanden. Bij ons nooit een oorzaak gevonden.
Ben bij de eerste IVF poging zwanger geraakt.
Heb 6x IUI gehad, maar sloeg niet aan.
(lees mijn topic, onderaan de errste blz.)

Ik wens jullie allemaal veel sterkte toe, en probeer postief te blijven.

Veel liefs van Gré.

17 weken zwanger van de eerste

Terug
Bovenaan