Soort van 'bang' voor mn eigen reactie...?

Je mag natuurlijk een eigen mening hebben, maar er zijn genoeg mensen op de wereld die geen kinderen kunnen krijgen of geen gezonde kinderen kunnen krijgen.
Ik vind het daarom heel raar als mensen een voorkeur hebben, maar volgens mij zijn er maar weinig mensen dit met me eens als ik mijn omgeving hoor en aan de reacties hier te zien ook niet :)
Misschien te vaak vervelende dingen in omgeving gezien waarom ik zo denk.
Verder ben ik tussen 2 broers opgegroeid en ik heb dit nooit een probleem gevonden. Ik kon net zo goed met hun spelen en had verder gewoon mijn vriendinnetjes.. Maar goed zoals ik al zei: iedereen zijn eigen mening, dit is die van mij.
 
he meid,

Ik snap het wel hoor, en volgens mij kan je ook aan je gevoel niet zoveel doen, geveolens verander je niet toch? Mensen kunnen wel zeggen dat je geen voorkeur 'mag'hebben maar als je gevoel dat nou zegt..? ik denk dat als het eenjongen blijkt te zijn dat je er even aan moet wennen maar er dan net zo blij mee bent.. Ik heb het overigens ook, terwijl ik het schandalig vind van mezelf..heb twee meiden en zou nog een meid erbij zoooo leuk vinden (ook voor henzelf). Maar ook omdat ik weet hoe leuk meiden zijn en van een jongen weet ik dat niet.. Dus: schaam je niet en geniet er vooral van, wat het ook is!
Liefs, mvtwee
 
@kimmetje; jammer dat je direct zo in de aanval schiet; ook ik ken mensen die 12 jaar lang ivf hebben geprobeerd en die nog altijd kinderloos zijn; dus heb ook genoeg gezien, een gevoel schakel je alleen helaas niet zomaar uit;daar is geen knopje voor; zo wel was t leven een stuk makkelijker; of een stuk saaier, net hoe je t bekijken wil; daarbij heb ik een aantal keer al aangegeven dat gezond zijn wbt de baby t belangrijkste is; en ik ben zelf opgegroeid tussen 2 zussen en verlang tot op de dag van vandaag naar een broer , maar dat terzijde;)

Nogmaals voor een ieder; als het gezond is; ben ik (nou ja; zijn WE blij) laat ik het dan anders zeggen; als ik het voor het kiezen had gehad werd het een meisje...
 
Ik ben het wel met Kimmetje eens!
Ik vind je hebt gewoon niets te kiezen..men moet blij zijn zwanger te kunnen worden/blijven en een gezond kindje te MOGEN krijgen.
Ik maak van heel dichtbij mee dat het na 11 jaar nog niet gelukt is een kindje te mogen krijgen en dan ga je er wel anders over denken..
wij hadden al een dochter en toen ik zwanger was van nr 2 zeiden mensen tegen me;je zult nu wel op een jongen hopen..????ik snapte dat niet..wat maakt het toch uit wat het is..wees blij dat je een kindje mag krijgen.
En dat is mijn mening!
 
Nee, ik vind dat niet stom. Ik heb maanden geleden een zelfde soort topic geplaatst. Ik Was zwanger van mijn 6e kindje, heb al 4 zoons en 1 dochter. Voor mijn dochter en ik practisch oogpunt had ik ook een "voorkeur" voor een meisje. Tuurlijk, als het maar gezond is (wat ik ook een rare uitspraak vind want als het niet gezond is doe je het ook niet weg) maar ik was ook bang voor mijn eigen reactie als het een jongen zou zijn. Heb er zelfs over gedroomd dat de echo uitwees dat het een jongen was en dat ik zei maar dat wil ik niet...

Inmiddels is mijn meisje geboren, mijn dochter blij dat het een zusje is, en ik stiemen ook een beetje dat het toch geen jongen is...
 
Hoi Romany,

Jammer dat je zegt dat ik meteen in de aanval schiet, want dit is zeker niet het geval en je vraagt zelf om onze mening. Ik geef ook duidelijk aan dat het mijn mening is en dat iedereen zijn eigen mening mag hebben. Ik heb nooit gezegd dat het stom is en dat je zoiets niet mag denken.
Ik zelf denk gewoon helemaal niet zo en heb die gevoelens niet en daar kan ik ook niets aan doen...

Dat wilde ik toch nog even kwijt.
In ieder geval een hele fijne zwangerschap verder toegewenst!
 
Bij mijn eerste had ik ook een voorkeur voor een meid. Toen het bij de 20-weken echo een jongen bleek te zijn, was ik best wel teleurgesteld. Ik heb echt 2 weken nodig gehad om eraan te wennen. Daarna ging de knop om: ok, een jongen, dan gaan we vooral stoere dingen kopen. Inmiddels is hij alweer bijna 2 en kan ik me niet meer voorstellen dat ik een voorkeur heb gehad. Met andere woorden, het is niet erg om een voorkeur te hebben. Dat is later al weer vergeten.
Groetejs Wendy
 
Ik ben het wel eens met kimmetje en trotse mama. Ik ben zelf nu na een lange strijd eindelijk zwanger geraakt dmv IVF.Voorkeur heb ik dan ook totaal niet.We zijn al veel te blij dat we na ruim 4jaar eindelijk zwanger zijn.

Groetjes wonder2011
(38wk zwanger)
 
Terug
Bovenaan