Sophie of Fem

<p><span style="-webkit-text-size-adjust: auto; caret-color: #030303; color: #030303; font-family: 'Open Sans'; white-space: pre-wrap;">Hoi, Wij zitten met een namendilemma. Wij krijgen binnenkort een dochter en we zijn nog steeds niet uit over de naam. De naam Sophie vinden we heel leuk, maar komt erg vaak voor. Andere naam die mogelijk een kans maakt is Fem. Ik vraag me alleen af of deze naam niet te apart of onvolledig is. Ik zou graag jullie meningen willen horen:).</span></p>

Beide leuke namen!
Als wij een meisje krijgen gaan we voor Sophie. Vind deze naam ook heel lief klinken. In onze regio is dit een niet veel voorkomende naam :) 
Fem vind ik zelf wel leuk, maar mijn man is er niet weg van. Vind dit een mooie stoere naam. 

Fem klinkt misschien meer als een bijnaam? Ik zou voor Sophie gaan, een variant daarvan. Succes met de keuze

Als lerares op de basisschool kom ik heel wat namen tegen. En hier in het zuiden van het land zit er in bijna iedere klas wel een Sophie. Fem heb ik bij ons op school nog niet gehoord en vind het een hele leuke naam. Sophie heeft ook heel lang bij mij op 1 gestaan, maar omdat deze naam zo vaak voor komt, is het uiteindelijk toch een andere naam geworden.

Mijn dochter van nu 8 maanden heet Fem. Mijn vriend en ik zitten in het onderwijs en wilden inderdaad een naam die we nog nooit in de klas hadden gehad. 
Fem is het dus geworden, stoere naam en toch lief. Wij hebben ook erg veel positieve reacties gehad op haar naam.

Hier in het noorden hoor je beide namen met regelmaat. Fem is hier een gewone naam om te geven. Niks onvolledig aan en zeker niet apart.
Ik werk op een BSO en op de ruim 60 kids die wij opvangen hebben we wij 2 Fem's en slechts 1 Sophie.
Ik zou lekker doen wat goed voelt voor jullie

Terug
Bovenaan