Sophie of Fem

Sophie ? Hier niemand in de buurt die zo heet. Weet je waarom het nog steeds een top 10 naam is? De 'aparte' namen hebben heel veel verschillende schrijfwijzes. Elke schrijfwijze wordt apart geteld. Bijvoorbeeld: Fay - Fae - Fee - Faye. 

Ken twee kindjes die Fem (en Femm) heten, niet apart naar mijn idee dus, wel leuk en stoer. Sophie (of Sofie) vind ik ook wel leuk maar iets minder stoer, iets zachter misschien. 

Komt de naam Sophie/Sofie in jullie omgeving veel voor, of bedoel je dat het een top10 naam is dus daardoor veel voorkomt? Bij dat laatste hoeft het in jullie regio natuurlijk helemaal niet zo te zijn. Hier ken ik eigenlijk niemand die zo heet, en hoor ik de naam eigenlijk ook nooit als we bijv in het bos/speeltuin oid.
Fem vind ik ook een erg leuke naam. Hoor ik hier eigenlijk ook nooit.
Onze dochter heeft trouwens ook een populaire naam (toen ze geboren werd, stond ie dat jaar in de top 20) en die naam horen we 'helaas' best regelmatig hier. Maar ondanks dat zijn wij nog steeds erg blij met haar naam. Het is voor ons de naam. Waarom voor een andere naam gaan als die populaire naam jullie droomnaam is? Wie weet komt jullie dochtertje wel nooit in contact met iemand met dezelfde naam. 

[quote quote=10356974]
Wat als je voor een combi zou gaan? Fem Sophie? Of Sophie Fem?
[/quote]
Wij hebben een andere tweede naam voor haar, we vernoemen haar:) vandaar dat we dit niet doen!

Terug
Bovenaan