sorrie, nog een keer: berg!

A

Anoniem

Guest
Even een vraagje over de berg (alweer):
Ik las vorige keer de tip om het hoofdje in te smeren met olie, dit hebben we al heel vaak gedaan maar ze heeft er nog steeds last van. Ook al anti berg pads gebruikt van zwitsal (die stinken  en hielpen ook niet) geprobeerd en van etos merk zijn we nu aan het gebruiken. Van die van de etos is het iets minder geworden maar nog niet over.
Nu wil ik weer eens olie gaan proberen, maar mijn probleem is eigenlijk dat ze echt heeel veel haar heeft en ik las hier de tip om de berg (nadat de olie een nacht heeft ingetrokken) met een kaart er voorzichtig af te schrapen.Misschien een domme vraag, maar  gaat dat wel met zoveel haar? of beschadig ik de haren dan?

ik heb het ook geprobeerd met een kaart te schrappen, maar bij hem kwammen er wel veel haartjes mee, en volgens mij was het wat pijnlijk, dus ik heb het niet meer geprobeerd, hij heeft nog wel wat last van berg, maar ik laat het maar zo, denk ik, ik weet toch niet wat ik nog meer eraan kan doen,

groetjes susanne

hoi hoi

ik heb ook de pads van etos gebruikt ging er redelijk van weg. nu smeer ik regelmatig haarolie van zwitsal in haar haren ( na het haren wassen) en dat helpt redelijk.

groetjes danielle

Hoi,

ik ben stiekem van het voorjaarsforum, heb een dochtertje van over 1 week precies 6 maanden en die heeft ook berg en een hoop haren en ik heb hetzelfde probleem. Met olie insmeren en dan goed kammen helpt een klein beetje, maar de laatste tijd is het weer meer geworden. Gelukkig zit het onder een dikke haarbos, zodat het niet opvalt, maar ik heb de hoop maar helemaal opgegeven. Ook erafschrapen ging niet goed en er kwam haar mee (en een beetje bloed) dat vond ik het niet waard.

Groetjes Ilona

Hier ook veel haar en berg. Insmeren met olie werkt niet echt, ook omdat je het bijna niet uit de haartjes krijgt gewassen.
Het is ook een ontregeling van de hormoonhuishouding. Daarom is het dan minder en dan weer meer.
Ik laat het ook maar zo hoor, gaat vanzelf wel weer een keer weg.
Sil

Ik laat het ook zo.. Thijn heeft het op zijn voorhoofdje maar ja.. je kan er zo weinig aan doen. Olie of zo werkt toch niet. Ik probeer het als hij in bad ligt, met een bankpasje af te schrapen en verder laat ik het zo...

Gr Bianca

Hier werkte de ansichtkaartmethode erg goed: nadat ik 's avonds olie op haar hoofd gedaan had, heb ik de ochtend erna bijna alles eraf kunnen halen met een ansichtkaart. En er zat echt een hele dikke laag op.
Maar ja, ze is bijna kaal.  En de paar haartjes die er zaten gingen er wel af.
Dus of het zo'n succes is met heel veel haar betwijfel ik.

Wilmi

Bedankt voor de reacties!
Het is ook nog eens zo, dat ik haar in olie in bad doe en de haren zijn daardoor al vettig (ze heeft een eczeem huidje dus ik moet wel met olie, anders is ze echt heel droog!)
het helpt niet meer tegen de berg, maar de haren zijn dan zooo vettig en dat vind ik zo onverzorgd eruit zien...
Had al van hetzelfde merk (zarqua??? ofzoiets...) een 3 in 1 geprobeerd. Dat was wel tegen eczeemhuidjes maar daar zat ook een shampoo in. 2 keer geprobeerd (en heeeerlijke zachte haartjes!) maar de eczeem werd meteen weer erger dus toch maar weer de olie...
Och ja, liever een vettig koppie dan dat ze jeuk heeft toch!

Maaaar, ik heb misschien weer een goede tip voor de berg (de zooveelste):
Ik was gisteren bij de kinderkapper en die zei: met de kruidvat haarlotion gaat de berg perfect weg! Gewoon erop doen, paar minuten inlaten trekken en je kunt het zo eruit kammen!
Heb het nog niet geprobeer, was meteen naar de kruidvat gegaan maar ze hadden hem niet! Ga morgen een fles halen en uitproberen...ben benieuwd!

Terug
Bovenaan