Sorrie...

A

Anoniem

Guest
Maar ik moet even iets kwijt! Ik heb zooooooo'n k*t dag vandaag!!! En waarom??? Ik zou het (alweer eens!) echt niet weten...
Ik snap mezelf gewoon niet, ik heb ALLES wat ik maar wensen kan. Een lieve vriend (die ik momenteel alleen maar afsnauw..) een geweldige dochter (waar ik op het moment niet eens de energie voor heb om leuk met haar te spelen..) een leuke baan, en noem maar op.
En toch voel ik me zo shit. Ik werd vanmorgen al wakker met zo'n vies/eng/naar gevoel. Ben meteen onder de douche gegaan (af en toe helpt dat) maar ik raak het gevoel niet kwijt.
Ook als ik hier lees hoeveel mensen zich zo vaak zo shit voelen, waar komt dat toch door???
Kunnen we (ik!) niet gewoon eens gelukkig zijn met wat we allemaal hebben?
Ik heb verdorie alles wat ik maar wil. Vandaag, zondag, geen verplichtingen!! Daar moet je dan toch van kunnen genieten?? Lekker niks doen en genieten van je mannetje en kind...nou, blijkbaar kan ik dat dus niet.
En morgen klaag ik weer omdat het weekend alweer voorbij is, en dat ik weer moet werken...pffff...word echt moe van mezelf
Op zo'n dag als vandaag heb ik zoveel boosheid in me...bah...het gevoel dat ik het liefste iemand helemaal in elkaar wil slaan (bij wijze van dan he!). maar ik snap niet waar het gevoel vandaan komt?
Als er nu heel veel niet leuk zou zijn in mijn leven of ik zou veel problemen hebben, dan zou ik het nog snappen...
Ik zou het liefste de hele dag mijn bed in kruipen en een potje janken! Maar ja, mijn meisje is wakker dus ik "moet" haar gaan verzorgen,eten geven en bezig houden.. (ik heb er de energie eigenlijk helemaal niet voor)
Misschien als ze vanmiddag nog even naar bed gaat dat ik ook even in bed ga liggen..

Och ja, misschien dat ik door haar wel weer wat vrolijker word. Ik hoop het!!!
Sorrie voor mijn gezeur, maar ik moest het even kwijt! Ben niet zo'n prater (als het over mezelf gaat!!!) en dan is het toch wel erg fijn om het hier even kwijt te kunnen.

Liefs 4dec

Heee 4dec,

Wat k*t voor je zeg! Ik weet precies hoe je jezelf voelt. Zo'n dag waarop alles zwart is en niets goed is. Stel dat je de lotterij zou winnen vandaag dan is waarschijnlijk je eerste reactie 'fijn, dan kan ik de rest van mijn leven weet ik hoeveel belasting gaan betalen'.

Wat ik in zo'n geval doe, is zwart kijken maar mezelf niet al te serieus nemen.  Ga jezelf ook niet schuldig voelen dat je even geen zin hebt om Luna te verzorgen, maar laat het lekker aan je vriend over en kruip maar weer lekker in bad of bed.

Knuffel en sterkte!

KT

Inderdaad heel herkenbaar 4 december
Echt balen zo'n dag. Maar het is denk goed je zelf toe te staan dat je je zo voelt en effe lekker in je bedje te kruipen of een flink potje janken. Kan ook opluchten. En onderdaad, betrek je vriend hierbij. Leg hem uit hoe jij je voelt en of of je dochter even wilt verzorgen.
Heel veel sterkte meid. Een ding is zeker, je komt hier weer uit!

Wat vervelend dat je je weer zo voelt! Maar ook weer zo herkenbaar! Ik kreeg alweer tranen in mijn ogen toen ik je stukje las; ik voel me eigenlijk alweer heel de week zo en ik word zó moe van mezelf..
Het ergste is dat ik in zo'n bui heel weinig van, vooral mijn oudste dochter kan hebben. En dit doet me zo'n pijn... Zij is redelijk aan het puberen en we hebben dan ook constant ruzie, wat heel vaak erg onterecht is naar haar toe.
Achteraf heb ik daar dan zo'n spijt van en heb ik weer erge huilbuien. Ik heb toch al zo het gevoel dat ik haar tekort heb gedaan door mijn depressie na haar geboorte.
Zit nu weer te janken..

Sorry dat ik mijn gevoelens in jouw topic gooi!
Probeer idd te praten met je vriend en laat de boel de boel. Ga desnoods een lekker rondje lopen alleen.
Ik hoop voor je dat je morgen alles weer anders ziet.
Sil

Toen ik jouw stukje las moest ik direct aan gisteren denken 4 dec. Ik heb bij mijn vriend ongeveer jouw verhaal gespuid... Idd je weet dat je alles hebt en toch... ben je niet happy. Ik hoop voor je dat je je snel beter zult voelen. oel je je wel vaker zo? Misschien helpt het om even een avondje weg te gaan? Met een vriendin wat drinken of zo? Voor sommige mensen schijnt een zonnebank kuurtje ook heel goed te doen... (ik heb het zelf nooit geprobeerd) Doe het rustig aan, misschien voel je je morgen alweer beter!
Liefs, Susan

Bedankt voor jullie reacties! Heel lief! En herkenbaar allemaal!
Even alles aan mijn vriend overlaten kon niet, want die is er niet vandaag (vanavond pas weer). Achteraf was dat misschien wel goed, want nu was ik alleen met mijn dochtertje en moest ik haar wel bezighouden...en...het heeft me nog goed gedaan ook! Niet dat ik me meteen weer helemaal happy voel, maar wel al een stukje beter. Het was net alsof ze het voelde ofzo, want ze was zooo lief! Normaal ook hoor, maar nu leek het alsof ze het me echt niet te moeilijk wilde maken.
Ik heb haar nu weer even in bed gelegd en denk dat ik zelf ook even een uurtje ga liggen. Ik doe dat normaal niet snel, maar nu is het wel verstandig denk ik..
Ik wil ook nog een beetje leuk zijn straks voor mijn mannetje.
Straks krijgen we nog even bezoek, heb ik niet echt zin in op dit moment, maar toch doet me dat ook vaak wel weer goed. Even op andere gedachten komen.

Zo, ga nu mijn bedje even in (voordat ze dadelijk alweer wakker is) en daarna hoop ik weer een beetje te kunnen genieten van alles en iedereen!
Ga ook niets meer doen daarna, ook niet koken! Gaan wel wat halen ofzo..

X 4dec

hoi 4 december

Wat een rot gevoel en wat herkenbaar!!! Soms inderdaad goed om juist dat te doen waar je geen zin in hebt. Voel je je nu weer iets beter? Neem je wel regelmatig de tijd om iets voor je zelf te doenk zonder vriend en kind? Gewoon iets wat jij leuk en ontspannend vind, naar de stad, onder de zonnebank, uit eten met een vriendin. Maakt niet uit wat, als je maar even thuis weg bent en iets doet wat je in je leven voor je een kindje krieeg ook deed en waar je goed bij voelt.  

Ik heb dat in elk geval echt af en toe nodig om even iets te doen voor mezelf, gewoon met niemand rekening houden en lekker aan mezelf denken. Hierdoor krijg ik dan echt veel meer energie.

Succes en hier je hart luchten helpt natuurlijk ook!!!

Carina

Lieve 4 december,

Je verhaal is zoooo herkenbaar. Ik heb gewoon precies hetzelfde...
Ik hoop echt voor je dat het snel weer wat beter met je zal gaan.

Dikke knuffel,
Issie

Terug
Bovenaan