sorry, echt sorry

Heb mijn berichtje nog eens gelezen en ik ben wel erg tekeer gegaan.
Ik wil mij excuseren. Maar ik wou ECHT ECHT niemand veroordelen of zeggen dat ze slechte moeders zijn. Oké, ik heb hier al verschrikkelijke dingen gelezen op deze site (moeders die blijven roken en zo) en dat vind ik erg. Ik zeg het nog eens, dat is verschrikkelijk voor iemand die steeds maar ontgoocheld wordt en die haar dromen niet kan waarmaken...
Maar natuurlijk is aardbeien niet zo erg. Maar ik wou gewoon weten of ik nu eigenlijk echt DE ENIGE ben die dat niet mag eten?? En roomijs?? Chocolademousse (rauwe eieren)mag ik ook niet. Heeft echt niemand ook die dingen gehoord?
Mijn gynae is echt wel super want hij heeft bij mij wonderen verricht. Normaal KON ik gewoon niet zwanger geraken. En hij heeft mij geopereerd en nooit opgegeven. Dus ik heb enorm veel vertrouwen in hem. Ik wou jullie helpen en zeggen wat ik weet van hem. Het spijt me echt dat ik het te cru heb gezegd. Ik ben echt niet gefrustreerd en heel rustig. Ik wil gewoon helpen. Ben nu 16 weken en ben nog steeds zeer onzeker. Dat is normaal hoor achter al die tientallen ontgoochelingen.
Jullie hebben gelijk, iedereen zijn eigen mening. Ik was trouwens ook het meisje dat jullie heeft verteld dat ik het zo oneerlijk vond dat ik al 6 echo's + video heb en sommige van jullie maar de eerste echo krijgen aan 15 weken en dan zien dat het te laat is. En toen vond iedereen dat ik gelijk had.
Zoals je ziet, ben ik enorm bezig en begaan met jullie ervaringen.
Friends again????
 
Hoi Loes,

Ik heb de hele discussie rond je vorige berichtje gemist hoor, dus zal je niet aanvallen!
Maar je zegt dat je geen chocolademousse mag eten. Ik weet niet waar je woont, maar in Nederland is het zo dat de fabrikanten alleen maar gepasteuriseerde eieren mogen gebruiken. Dus alle kant-en-klare producten als bavarois, chocomousse, tiramisu enzo, kun je gewoon eten.
In restaurants hier mogen ze ook alleen gepasteuriseerd eigeel en eierdooiers gebruiken, maar ik weet niet zeker of dat goed wordt gecontroleerd. Dus dat zou ik voor de zekerheid maar even zo laten.
En als je aardbeien goed afspoelt (wel jammer, want daarna zit er veel minder smaak aan) kun je die ook gewoon eten hoor! Alle groenten en veel fruit komt nl. van de grond, dus anders zou je helemaal niks meer mogen. Gewoon goed wassen. Eet ze en succes!
 
Hoi Loes,

Heb het vorige bericht wel 'gevolgd' en het was inderdaad lekker vel allemaal (zowel jouw stukje als de daaropvolgende reacties).

Kan me voorstellen dat je (extra) voorzichtig bent als het zoveel moeite heeft gekost om zwanger te worden, maar ik denk dat eigenlijk iedereen probeert het beste te doen voor haar ongeboren kindje.

Ik heb hier nog nooit gehoord dat je geen aardbeien mag eten, alleen het advies gekregen om alle groente en fruit goed te wassen voor het eten...

Denk dat er dan toch wel verschillen zitten in de benadering van voedsel in diverse landen. Wel raar en het kan nogal voor verwarring/ discussie zorgen.

Geniet van je zwangerschap (je hebt er lang genoeg op gewacht) en probeer wel gewoon lekker te eten en drinken!
 
Hoi Loes,

Maak je niet te druk hoor! Bijna elk bericht leidt tot een discussie hier, en dat kan toch ook niet naders met al die hormonen en onzekerheden, hahaha...

Ik wilde je nog een tip geven; je kunt in de supermarkt (bijvb AH) kuipjes kopen met gepasteuriseerd eigeel en eiwit. Daarmee kun je dus wel zelf lekkere toetjes maken, zoals chocolademousse en tiramisu enzo. Volkomen veilig!
Want zeg nou zelf; een zwangere vrouw heeft toch recht op lekkere toetjes!!!

Geniet lekker van je zwangerschap, en trek je niet te veel van iedereen aan, doe wat jij zelf goed acht en wat voor jou goed voelt (dit geldt voor alle vrouwen op het forum trouwens!!)

Groetjes,

Lein (37+2)
 
Hoi hoi,

Ik denk loes dat bericht van M. die verteld dat dingen nogal eens worden overtrokken niet is bedoeld om daarmee te zeggen dat ze het beter wil weten.
Ze heeft gelijk dat al houd je je aan alle regeltjes dan nog kan er van alles gebeuren.
Een gynacoloog is geen God. Zelf geloof ik in God, en Hij bestuurd alle dingen. En dan is het zeker niet de bedoeling om er dan maar op los te leven en alle regels aan je laars te lappen, maar meer zo van: door veel te weten denken we alles te voorkomen, maar dat is dus niet zo. Als God een andere weg met ons wil gaan, zal dat ook gebeuren!
Maar daarom moet je ook vertrouwen hebben en het is echt niet zo dat als je 1 keer iets hebt gegeten wat niet mag (bijvoorbeeld een stukje biefstuk) dan hoef je echt niet meteen zorgen te maken om de gezondheid van je kindje.

Oke, dus een beetje releaxed met de zwangerschap om gaan, en GENIETEN!!

Liefs, Marloes
 
Lein, wat een supertip!! Ik wist niet dat AH ook losse gepasteuriseerde dooiers en eiwit verkocht. Dat wordt een grote schaal chocomousse dit weekend. Als ik dan nog geen buik krijg... ;-D!!!
 
Hoi Loes,

Heb net je bericht met alle reacties gelezen. Inderdaad was je wat fel maar ik kan me voorstellen dat het allemaal nog wat gevoeliger ligt bij jou na alle moeite die je hebt moeten doen.

Ik zou als ik jou was nog wel een keer navragen bij je gynaecoloog of hij die regels nou speciaal voor jouw situatie zo heeft aangescherpt of dat hij dit ziet als algemene richtlijnen. Geldt dit voor jou ook nog allemaal als je misschien een volgende keer met minder moeite zwanger wordt (soms hoor je dat dat bij een tweede kind minder moeite kost)?

Ik kan me voorstellen dat je richtlijnen, adviezen etc. van je gyn opvolgt, zeker na al die jaren die je hebt moeten wachten. Maar tegelijkertijd kan het geen kwaad om de autoriteit van die gyn af en toe ook eens in twijfel te trekken. Er zijn zo ontzettend veel tegenstrijdige meningen, zeker over wat je wel en niet mag eten en doen tijdens je zwangerschap. Het heeft toch wat raars dat je wellicht bij gyn A wel aardbeien mag eten en bij gyn B niet.

Als je twijfelt over een van zijn geboden of verboden, zou ik over dat punt gewoon eens wat andere meningen (van deskundigen) verzamelen en dan daarop gebaseerd je keuze bepalen.

En die aardbeien: misschien heeft jouw gyn wel uit een bloedtest ofzo gehaald dat jij of je kindje allergisch is daarvoor. Wij kunnen niet een deskundige mening daarover geven. Wij andere zwangeren kunnen alleen maar vertellen hoe wij over dit soort dingen denken, wat wij erover gehoord hebben en wat onze ervaringen zijn.

Succes en probeer vooral te genieten van je zwangerschap en van wat je nog wel mag!
 
hallo loes,

met dit berichtje kan ik mij in vinden,vind dan nu ook zand er over.
meid geniet nu lekker van je zwangerschap je hebt hier ontzettend lang op moeten wachten.
zometeen ga je het kindje voelen bewegen (als je hem al niet voelt)
dan wordt het allleen maar leuker op.
dus meid geniet en vooral van de dingen die je wel mag eten.
groetjes ilonka
 
Terug
Bovenaan