sorry hoor, maar dit geloof je niet!

Hallo allemaal,

Ik heb hier een doodziek zoontje wat steeds over moet geven en vanmorgen om 8:00 uur al 39,9 koorts had. Bel ik net de dokter om een afspraak te maken zegt de assistente
vind je het echt nodig om te komen? Want het is vandaag erg druk en het komt niet goed uit!!!!!! Dus omdat er veel zieken zijn moet ik maar met mijn kindje thuis blijven, nou het moet niet gekker worden.Ga dus zo meteen toch.
Sorry moest dit even kwijt, vind dit echt niet meer normaal.

Groetjes en hopelijk ben ik de enige met deze ervaring!
 
Oh Bah !! Hoe herkenbaar, en wat kan ik hier kwaad om worden !!!

Ik heb een keer toen mijn eigen huisarts ziek was stad en land moeten afbellen om met mijn kind (oten 1 jaar oud) ergens terecht te kunnen, terwijl hij 40 graden koorts had. Mijn advies: Wordt aan de telefoon gerust boos, heel boos ! Ga niet schelden of zo iets, dat helpt niet ... maar leg de verantwoordelijkheid bij zo'n assistente neer. Het gaat tenslotte om een klein kind dat zelf nog niet precies kan zeggen wat er is.

Eigenlijk vindt ik zelfs dat een huisarts bij een kind dat zo ziek is langs zou moeten komen, in plaats van andersom .... maar ja, dat kunnen we echt wel vergeten hier in Nederland. Het wordt tijd voor een overschot aan huisartsen, beetje concurrentie onderling zou geen kwaad kunnen. Als ik in mijn werk (reisbureau) een klant niet goed behandel gaan ze -en gelijk hebben ze- gewoon naar een ander.

Ik hoop dat je kindje snel weer beter is, sterkte ermee.

Tanya
 
belachelijk zeg. Weet ze wel (de assistent) dat het om een klein kind gaat? Ik zou gewoon weer bellen en een afspraak eisen. En anders de dokterscentrale bellen?

Succes, hoop dat je kind snel weer beter is!
Lia
 
Ik vind het logisch dat je niet met elk kind dat 40 graden koorts heeft hoeft te komen. Zolang het kind niet a-patisch is of slecht wakker te krijgen is hoeft dat ook niet.

Onze dochter heeft met 8 maanden ook lang koorts gehad. Ik belde de dokter toen ze voor de 4e dag 40 graden had. Als ze dat morgen nog zou hebben moest ik komen. De volgende dag werd het minder en kreeg ze allemaal vlekjes (6e ziekte). Het is erg vervelend als je kindje zo'n hoge koorts heeft maar als hij redelijk drinkt dan zou ik hem gewoon goed in de gaten houden en komt het wel goed.
 
Hallo Petra78,

Ik snap wel wat jij bedoeld, maar het gaat me ook niet zozeer om de hoogte van de koorts als om hoe ziek mijn kindje is en dan vind ik dat een assistentie niet kan bepalen of ik wel of niet moet komen, want ik zie zelf het beste hoe ziek hij is. En wat mij nog het meeste stoorde, was de reden om dan te zeggen "het is al zo druk vandaag" nou dat kan er bij mij gewoon niet in. Natuurlijk is het bij een dokter druk als er een griep heerst maar ga dan als assistentie niet bepalen wie wel mag komen en wie niet.
Trouwens mijn zoontje word alleen maar zieker hij had vanmorgen om  8:00 uur al 40,6 en hij ijlt flink als ik dan zijn grote bange ogen zie, nou sorry maar dan krijg ik het er zelf te kwaad mee.

Groetjes.  
 
Als jij het niet vertrouwd, dan moet je naar de dokter gaan. En als hij het te druk heeft dan is dat jammer, dan stuurt hij je maar naar een ander. Je moet wel op je strepen staan want artsen denken bij een eerste kindje nog wel eens aan overbezorgde moeders.. Succes en beterschap.
 
Ja dat heb ik ook wel eens gehoord. Of ik het echt nodig vind om te komen, tja anders bel ik toch niet. Nou ik hoop dat het snel weer over is. Sterkte en beterschap met de kleine.

Elina


 
Terug
Bovenaan