sorry hoor, maar dit geloof je niet!

hoi,

ja ik herken dat alleen dan bij de kinderarts toen ik belde wouden ze me anderhalve week laten wachten, werd toen ook even heel boos ben met me dochtertje in de auto gestapt en er naar toe gereden en na even moeilijk doen hielpen ze er wel, en wat bleek ze had longontsteking waardoor ze nog een paar dagen moest blijven. dus doe maar gewoon wat je zelf denkt wat goed is voor je kind en laat ze maar kletsen

groetjes marieke
 
Sinterklaasochtend moest ik naar de dokter met mijn zoontje van twee. Daar kreeg hij pilletjes en een pompje voor de kinkhoest waar hij ondertussen al twee weken mee liep. Maar daar kunnen ze helaas erg weinig aan doen.

Maar op sinterklaas avond ongeveer een uur nadat hij zijn pilletje had gehad, veranderde mika helemaal. Hij ging op de bank liggen en begon te huilen! En dat terwijl ze net allemaal nieuwe kadoos hadden. Ik dacht wat vreemd, maar na een half uur steeds harder huilen had ik er genoeg van. Ik denk dat kind heeft een reactie op die pil of zo. Hij klaagde over oorpijn en ondertussen werd het huilen brullen. Dus de dokterspost gebeld om half acht. Zegt die vrouw, kom maar om twintig voor negen! Ik niet gek, kind in de auto en erheen. Ik denk als hij dan toch huilt, dan maar daar!
Dus om ongeveer acht uur kon ik naar binnen.  
Kom ik bij de arts die me zo eens aankijkt van daar heb je er weer een!  Een overbezorgde moeder.
Ik vertel de goede man dat ik een   verwijskaart voor de longarts van het ziekenhuis heb en dat mika al een hele tijd erg ziek is. Hij hoestte tot stikkens of overgeven toe.  
En ik vertel van de oorpijn nadat hij die pil heeft gehad.
Zegt die man wel drie keer tegen mijn kruimel, als huilend bij pappa op schoot.
Ben eens even stil dan kan ik met je mamma praten. Nee, nou moet je even stil zijn.
Ik dacht hij is twee en hij stopt echt niet omdat jij dat wil.
Daarna  zegt hij tegen mijn man, hoe oud is hij 4 of 5!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Dus ik zeg, hij is net 2!
Dat had hij ook op de verwijskaart kunnen lezen, als hij zich de moeite had genomen om hem te bekijken.
Toen keek hij nadat ik wel drie keer zei, hij heeft oorpijn in de oortjes van onze nog steeds huilende  dreumes.
Nee, zegt hij ik zie niks. Ik zeg ik denk dat hij ook koorts heeft. Heb je dat gemeten vraagt hij. Nee, zeg ik. Dan  kun je dat ook niet weten zegt hij.
geef hem maar een paracetamolletje!
En nee, hij stak dus geen thermometer in dat oortje!  
En zegt  meneer de dokter, hij  had ook al in bed moeten liggen.
Ik viel van mijn geloof af. Het was sinterklaas avond, het kind huilde al een uur, en wie is hij om dat te bepalen.

Dus stond ik zeven minuten later buiten, met een huilende 4-5 jarige  dreumes van net twee. Ik was woedend, je ziet toch zeker het verschil tussen een kind van 2 en een kind van 4!

Eenmaal thuis heb ik mika een zetpil gegeven en is hij van pure uitputting op mijn schoot in slaap gevallen. Ik was zo boos op mezelf dat ik me daar zo heb laten afschepen.  

Dus goede raad, laat je niet afschepen als een overbezorgde moeder. Het is jouw kind en je hebt geen thermometer nodig om te bepalen of het wel of niet ziek is!

Liefs, weel.  
 
Wat een hufter zeg, die arts!!!
Je zou ze toch zo wat doen zeg!
Erg onproffesioneel trouwens van zo'n assistente om te zeggen: "het is al zo druk"....dan heb je echt geen hart voor je werk...en voor kinderen en ouders vooral....
Maar ik denk dat er in Nederland ook genoeg goede huisartsen en huisartsenposten zijn hoor. Ook in het buitenland zal je dit soort problemen treffen. Er zit altijd een rotte appel tussen. Maar het zal maar net jou kind treffen...
Ik heb geleerd om flink te overdrijven....misschien niet helemaal eerlijk, maar je hoort dat echt niet achteraf hoor!
Succes allemaal!
 
Pff wat een akelige verhalen zeg. Gelukkig gaat het meestal wel goed. Vrijdagavond zijn we nog met onze jongste (10 wkn) naar de post geweest omdat ze zo hoestte. Niks aan de hand gelukkig. Vanmorgen ben ik met allebij mijn kindertjes naar de huisarts geweest. Ze zijn al zo lang aan het hoesten.
Verder kan ik alleen zeggen dat ik zelf als assistente bij een huisarts werk en daar probeer altijd naar het oordeel van de ouder te luisteren. je kent je kind zelf het beste en zeker bij een baby of peuter kunnen dingen heel moeilijk in te schatten zijn. Als een vader/moeder het niet vertrouwt laat ik een kindje langs komen. Iemand had nog een opmerking gemaakt over dat de HA thuis zou moeten komen. Waarom? Als er geen medische indicatie voor is zie ik daar de zin niet van en dat je met koorts de straat niet op mag is een fabel. In de tijd van 1 huisbezoek kunnen 3 kinderen gezien worden, dat scheelt een hoop tijd in de drukte.

Maar in ieder geval: belachelijk dat ze zo reageerde. Ze had je minimaal een telefonisch consult met de huisarts aan moeten bieden om hem/haar te laten beoordelen of een bezoek die dag nodig is.

Hoe is het afgelopen?

Groetjes Thirsa
 
Ik kreeg het ook es te horen van mijn kinderarts , maar ze zei het wel zo dat het mij absoluut niet stoorde dat ze het zei. Zo zei ze van, tja, het is goed dat je komt met je baby en je zorgt er heel goed voor hoor maar ga misschien de volgende keer eerst langs via de huisarts en als het te erg wordt kun je hier steeds bij. Ze is echt lief hoor en in tijd van nood kan ik gaan.
Zoals jij behandelt werd, amai, zou ook es goe boos worden denk ik, wat een antwoordt zeg... Ze mag blij zijn dat je belt naar hun anders zouden ze het nooit druk hebben...
 
Als je goed aandringt, laten ze je echt wel komen. Een beetje overdrijven wil ook nog wel eens helpen

Maar ik kan me de reactie van de assistente ook wel voorstellen, ik weet niet hoe lang je zoontje al ziek is, maar als hij pas 1 of 2 dagen ziek ik, goed bij is en niet suf, valt het allemaal wel mee. Ik snap best dat ze daar met al die zieken ook gek worden van overbezorgde moeders met kinderen die alleen maar een griepje hebben.

Maar goed, je weet zelf wat het beste is voor je kind... ik ben wel eens met mijn doodzieke dochtertje (toen 10 maanden) 3 keer achter elkaar bij de huisarts geweest. Ze had 41,2 graden koorts, hield niks binnen, dronk niet en lag er echt apathisch bij. Maar nog wist hij te vertellen dat ze nog wel een dagje thuis kon blijven, ze zou niet zomaar uitdrogen. Uiteindelijk heb ik volgehouden en heeft hij ons toch naar het ziekenhuis laten gaan. Daar bleek dat ze metéén moest blijven en een zeer ernstige bacteriële infectie te hebben. We hadden geen dag later moeten komen en ze heeft nog een week in het ziekenhuis gelegen. Dus laat je niet zomaar wegsturen als je denkt dat er écht iets aan de hand is!
 
Ik moet zeggen dat ik nooit zo,n probleem heb gehad met de huisarts of de post. Maar in mijn geval is het ook iets anders omdat mijn zoontje een aangeboren hartafwijking heeft en in zijn korte leventje (2 jaar) al heel wat voor zijn kiesen heeft gehad. Ik heb wel een keer een arts op de post gehad die hem niet eens nakeek en een zetpil voor schreef waar hij als de apotheek niet zo allert was geweest nog zieker van was geworden. Ik ben na het weekend met hm naar mijn eigen huisarts gegaan en daar heb ik mijn beklag gedaan over de desbetreffende huisarts. Mijn huisarts schreef een antibiotica kuur voor omdat hij nog steeds harstikke ziek was en na een dag antibiotica ging het al een stuk beter. Heb ik dus eigenlijk onnodig 2 dagen met een vreselijk ziek kind gezeten terwijl de post ook als ze hem hadden nagekeken een kuurtje hadden kunnen voorschrijven. Maar deze arts dacht dat het kwam van de medicijnen. . Dat is een beetje vreemd aangezien hij ze toen al 1 jaar achter elkaar gebruikte.
 
Terug
Bovenaan