sorry hoor, nog 1 keer.

ben ik net wat aan t bladeren op internet en kom ik dit tegen.

Als je nog geen afspraak hebt gemaakt bij de verloskundige, bel dan deze week voor een afspraak. Meestal ga je rond de 11e of 12e week voor de eerste keer op controle, maar er zijn een aantal redenen waarom je beter iets eerder kunt gaan:

-eerste dag van de laatste menstruatie is niet bekend-zeer onregelmatig ongesteld
z-wanger geworden terwijl je nog maar net gestopt was met de pil (minder dan 3 x ongesteld geweest na pil stop)
-jij of je partner hebben een erfelijke ziekte
-jij hebt een ziekte waarvoor je medicijnen gebruikt
-in de familie komen aangeboren afwijkingen voor
-je hebt hiervoor een miskraam gehad.

nu is het zo dat ik maar 1x ongesteld ben geweest nadat ik ben gestopt met de pil en toen was het meteen raak.
nu staat hierboven dat ik dan eerder een afspraak moet maken met de verloskundige. waarom is dit???
ik heb dit nog nooit eerder ergens gelezen en de dokter heeft t ook niet tegen me gezegd of gevraagd.
wie heeft dit ook gehad of is er bekent mee?
 
Hoi,

Dit heeft volgens mij te maken met vaststellen van de termijn van je zwangerschap. Ik had zelf een onregelmatige cyclus en heb al vrij snel de verloskundige gebeld. Ik mocht toen een week later al komen, doorgestuurd voor een termijnecho en toen bleek ik 7 weken zwanger te zijn in plaats van de berekende 9 (volgens een regelmatige cyclus). Informeer anders gewoon eens bij een verloskundige in de buurt (kies er wel gelijk eentje waar je ook echt bij wilt blijven, ik heb vriendinnen naar een goede gevraagd).

Succes!

Jootje
 
ik had al iemand voor een eerste echo van 13 juli. ik bel haar morgen (asl ik er door kom) anders dinsdag.
strax ben ik nog maar 6 ipv 8weken. moet ik nog langer wachten....
 
Oh, nou ik heb hetzelfde als jij Jarnos, ook na 1x ongesteld meteen zwanger. Gelukkig maar, als het niet lukt lijkt me ook zo frustrerend.
Maar wat de echo betreft, ik wacht maar braaf tot 13 juli, ook al duurt het me wel veel te lang. En iedereen op het januariforum heeft al zowat een echo gehad behalve ik!  Als ik het geweten had dan had ik allang gezegd dat ik niet precies wist wanneer de laatste keer geweest was, en dan ging ik de 13de voor de 2de keer ipv de eerste! Helaas was ik toen ik belde nog niet aangemeld bij dit forum en wist ik dus niet beter...
Hopelijk hou jij het ook nog even vol tot volgende week woensdag, best heel spannend, zo'n allereerste keer een echo!!

liefs Klarie
11w1d
 
ik heb vandaag gebeld en je moet dan een echo krijgen voor de 12e week. deze heb ik met 10 weken, dus nix aan de hand. zei de vk ook. pfff gelukkig. waar je je dan al weer niet druk om kan maken zeg.
ben ik dan trouwens zo vroeg met 10 weken en jij zo laat met 12 weken is je eerste echo toch?
weet trouwens iemand of je makreel mag hebben? ik las dat vaciuum verpakte vis niet mag.
oh wat een vragen allemaal he.
 
He Jarnos,

Ja, da's allemaal wel lastig. Ik vind zelf dat ik wel laat ben, meer dan 12 weken, maar de kans is  groot dat ik uiteindelijk minder lang zwanger ben dan gedacht, omdat het waarschijnlijker is dat mijn eisprong later is geweest dan dat hij eerder was. Tenzij... ja, zo kun je van alles gaan verzinnen.

Diegene die ik aan de lijn had toen ik belde was er erg zakelijk over, ze vroeg wanneer ik voor het laatst ongesteld was geweest (dus niets over mijn cyclus etc), zei vervolgens dat is dus op 22 jan. uitgeteld ben en verder dat ik niet eerder dan half juli hoefde te komen. Aangezien ze op woensdag echo doen, kon ik dus 13 juli terecht. Ik kon ook al eerder komen voor de andere onderzoeken, maar dat kon ook nog wel op de ochtend voor de echo. Dan hoefde ik maar een keer te komen en konden we meteen alles doen. En als ik nog vragen had moest ik maar bellen. Ze had al opgehangen voor ik het doorhad...  En ik was nogwel superhappy en onzeker over alles. Kreeg er nu niet echt een warm gevoel bij dat gesprek, kun je je wel voorstellen.

En over die makreel. Ik weet het ook niet meer hoor, dan lees je weer dat vette vis goed voor je is, vervolgens hoor je van de keuringdienst van waren weer dat 50% van de voorverpakte vis verrot is. Maar je kunt natuurlijk ook een makreel kopen bij de visboer, is ook lekker. Ik eet ook maar gewoon rauwe haring hoor, vind het veel te lekker, en er zitten goede voedingsstoffen in vette vis. Binnenkort haal ik ook een makreel of een gerookte paling ofzo, gewoon bij de visboer.
Je kunt ook wel bezig blijven wat je wel en niet moet eten, de een zegt dit, de ander dat. Dus ik doe gewoon rustig aan en eet wat ik lekker vindt (behalve rode biefstuk! en de andere welbekende zaken) En ik at zoweiso niet zo vaak vis, dus ik ga nu niet opeens heel veel vis eten. Zo moet je ook volkoren brood eten enzo, nou ik ga al over mijn nek als ik het ruik, dus ik eet gewoon witbrood, dat lust ik tenminste!

Succes met je dieet en tot een volgende keer
liefs Klarie
 
hoi

ik kwam er pas met 13 weken achter dat ik zwanger was dacht toen dat ik week of 6 zwanger zou zijn maar dat was dus al langer heb met 14 weken 1e echo gehad en ben pas met 16 weken voor eerst bij vk geweest dus het maakt niet zoveel uit

groeten  babs
 
dat is dus bij iedereen heel verschillend, maar zoals t bij lieveklarie is gegaan is wel en beetje vaag. ik zou t niet top vinden als iemand zo tegen mij deed. misschien had ze een rotdag. enne gewoon bellen dus als je iets niet weet en je niet laten afpoeieren.
ben benieuwd hoe t met jou echo gaat. nog en weekje...hihi voor mij ook.
ik hoor t wel.
 
Terug
Bovenaan