Sorry, maar ik moet even...

hoi,

Ik woon samen met mijn man en Arjun bij mijn schoonouders in... het is tijdelijk totdat we op ons zelf kunnen wonen.

Ik herken veel van jullie irritaties over schoonmoeders. Ik irriteer me bijna dagelijks aan mijn schoonmoeder. Ter wijl ze eigenlijk best lief is. ze staat altijd voor me klaar en bedoelt alles goed. En ze heeft me in huis genomen terwijl ze me niet eens zo goed kende. Dat waardeer ik heel erg.

Ze heeft over alles met Arjun wel wat op te merken. en als ze Arjun aandacht geeft, wat ze vaak doet dan voel ik me vaak "overbodig."

Ook denkt ze alles beter te weten lijkt het wel.

Gisteren vertelde ik haar dat Arjun rijstebloem in de fles mocht en dat was mislukt omdat ik geen speen met grote gaten heb. we hebben hem toen gevoerd, maar dat was ook geen succes. ze Vertelde toen dat zij haar kinderen altijd met een lepeltje voerde en dat ik dat ook kan doen (dat hadden we gedaan, maar dat ging dus helemaal niet goed.) Ik zei haar dat ik volgende week weer geld heb en dan een nieuwe speen ga halen (dat ga ik maandag dus doen). Volgens haar moest ik zo snel mogelijk beginnen en ze wilde zelfs de speen of fles voor me betalen. Ik heb het afgewezen omdat ik zelf wil kijken voor een speen, ze ou me het geld dan wel geven, maar ik kan het zelf ook wel betalen, maar maandag pas.

Ik ben ergens wel blij dat we maandag gaan beginnen met de rijstebloem.
(nu ga ik denk ik heel gemeen klinken) Want ik ga vanavond uiteten met mijn man en zijn broer en schoonzusje. mijn schoonmoeder past op en gaat hem de laatste voeding geven. Ik had het daarover met mijn man (ik wist toen nog niet dat de rijstebloem in de fles niet goed zou gaan) of we hem zaterdag dan niet voor een keer ggeen rijstebloem kunnen geven omdat wij er dan niet zijn en Arjun nog aan de rijstebloem moet wennen. Ik vind het belangrijk dat Arjun went aan pap drinken, leeker vertrouwd met papa en/of mama. Maar mijn man had daar helemaal geen probleem mee, want oma heeft ervaring met baby's. Ik zei nog dat het om arjun ging, maar dan nog had hij er geen problemen mee.

Nu gaat ze arjun vanavond zijn laatste voeding geven en ik heb helemaal pijn in mijn buik ervan. Ik ben bang dat ze hem pap gaat voeren, als we niet thuis zijn. Ik weet ergens wel dat ze het niet zal doen zonder onze toestemming, maar toch ben ik er bang voor.

Sorry voor dit lange verwarrende verhaal. Maar ik wordt gek van mezelf, ik loop er al heel lang mee en ik durf er niks van te zeggen, anders heb ik het weer gedaan.

Ik heb hiervoor zelfs proffesionele hulp voor, want ik kom er alleen niet uit.

ik moest echt ff mijn verhaal kwijt. Ik wilde dit al een hele tijd opschrijven, maar ik durfde niet.

Zveel liefs

Je loopt dus al een hele tijd met kromme tenen rond. Moeilijk hoor!
Voor vanavond: ruim de rijstebloem op, zodat ze die niet kan vinden. Maak de fles van tevoren klaar, zodat ze daar niks fout of anders mee kan doen.
Sterkte ermee!

Hallo

Herkenbaar, hoor! Ik heb het alleen met mijn eigen moeder en schoonvader. Mijn moeder vind dat ze alles weet omdat ze ons al heeft opgevoed "en alles is goed gekomen"! Zelfs suiker en honing aan baby's geven vind ze heel normaal. Gelukkig heeft ze al ruzie gehad met mijn zus toen die haar zoon had. Nu hoef ik het niet meer zo hard te spelen. Ik heb haar gezegd dat ze mag vinden wat ze wil, maar dat het mijn kind is en het op mijn manier gebeurt! Ze weet dat ze anders gewoon minder gevraagd wordt om op te passen. Het klinkt hard en dat is het misschien ook wel. Sommige mensen hebben moeite met me omdat ik zo ben, maar ik vind het lekker duidelijk. Mijn moeder is er aan gewend, die heeft me ten slotte opgevoed! En mijn zussen zijn net zo, dus we zullen het vast niet van een vreemde hebben.

Mijn schoonouders zijn schatten, maar doen ook dingen niet zoals ik ze zou willen. Ze zijn intussen aan me gewend en zijn erg voorzichtig voordat ze iets doen, of kopen. Ze adviseren hun vrienden bij de kraamkado's zelfs om mij eerst te vragen wat ik er van vind. Mijn man is het helemaal met me eens, hoor! Maar zij denken dat alles van mij af komt. Ik vind het wel makkelijk. Hebben we ook minder gedoe als we iets krijgen of als er iets gedaan wordt wat we niet oke vinden. Ik hou me nog wel regelmatig in, hoor.
Wat ik er eigenlijk mee wil zeggen is, mensen moeten er gewoon aan wennen als je zo tegen ze in gaat. Ze vinden toch wel wat van je. Dan kan het maar beter zo zijn dat je achter jezelf staat daarbij. Als jij gestresst rondloopt komt dat de sfeer ook niet ten goede! Ik heb mijn moeder voorgeschotelt dat zij vroeger ook adviezen in de wind geslagen heeft (en dat is ook zo). Ik hoor ze, denk er over na en heb alle vrijheid om er wel of niet iets mee te doen. Dat snapt ze best als ik het zo breng. En mijn schoonvader heb ik gezegd: je mag het best niet met me eens zijn, als je mijn keuzes maar respecteert.
Nou heb ik mazzel dat ik het vaak makkelijk naast me neer kan leggen wat iemand van me vindt. En als ik dat niet kan, kom ik er op terug bij die persoon.

Eigenlijk wilde ik je zeggen dat ik snap dat het een rotsituatie is en mijn ervaring met je delen. Wat je daarmee wil, mag je zelf weten . Intussen heb ik zelf een heel verhaal gedaan... Sorry!

Als je bij je schoonouders inwoont, is het misschien wel iets anders!
Je kan ze dan niet een tijdje ontlopen. En als je man het allemaal wel
best vindt, is het nog lastiger! Nou heel veel succes en ik hoop dat je toch van je uitje kan genieten!!!

Rosanne

hoi lovely-rose
ik ken je buikpijn-ervaring heel goed met mn eigen schoonouders.wat mij heel erg heeft geholpen is relativeren,voor zover mogelijk is.arjun mag rijstebloem,dus ALS je schoonmoeder het geeft is dat toch geen ramp.en laat ze het maar proberen met een lepeltje,dan zal ze vanzelf zien dat het niet lukt.boas hoeft t ook niet van een lepel(kennelijk is het dan niet te vreten).en als je het echt niet wil hebben,kun je gewoon zeggen;dit mag hij hebben,verder niks.en doet ze het toch,dan is dat voor arjun geen ramp,maar heeft ze wel jou vertrouwen beschaamt en kun je daar een hartig woordje met haar over wisselen.en meestal valt het dan reuze mee.ik maakte me constant druk over mn schoonmoeder;als ze dit doet,als ze dat doet,dan krijgen ze het met me aan de stok.uiteindelijk deed ze het dus niet,dus op dat gebied niks aan de hand.alleen bij het zoveelste kritiek heeft mn man een keer zn mond open getrokken omdat ik het niet meer trok.misschien kun jij je man ook duidelijk maken hoe dwars het je zit en dat het fijn zou zijn als hij je hierbij zou steunen?
sterkte en probeer te genieten van je avond!!
groetjes kari

Hoi,
vervelend voor je dat je met zo'n gevoel rondloopt. Zeker als je bij ze inwoont, dan ben je afhankelijk van ze en dat lijkt me heel lastig. Blijf het hier maar lekker van je af schrijven hoor, dat helpt!
Sterkte
Groetjes Veerle

O meid wat begrijp ik je..
zelf hebben mijn man en ik ook nog maar een maandje een huisje..(3kamer flatje 1verdieping)
en wij woonden dus op zolder en 2e verdieping slaapkamer bij mijn schoonouders.
Mijn schoonmoeder is heel erg lief en ze bedoelt het ( vast wel ) goed maar toch ze vergat vaak dat WIJ de ouders zijn en IK de moeder.
Ik ben mischien nog maar 16 (25 juni 17!! niet onbelangrijk:p )
maar ik vind dat ik netzoveel moeder ben als iemand van 40.
en natas is een hartstikke vrolijk mannetje..
Natas die heeft zelfs ijs!!! gekregen ( 1 likje gaat hij niet dood aan..!!!)  
ik werd echt woedend..
en ben zo de kamer met natas uit gelopen naar boven zolder..
mijn man vond het niet zo erg..want idd moeders zal het vast wel weten.....*zucht*

gr sylvia

hoi,

Ja waardeloos kunnen (schoon) ouders zijn! Als ik jou was zou ik idd de bloem verstoppen. Maar je bent inmiddels lekker uit eten, dus ik ben zeer benieuwd hoe het gaat aflopen.....

Helaas heb ik een schoonmoeder van ik regel het wel voor jullie of zoals zij het zegt zo gebeurt het ook. Meestal gaat het mijn ene oor in en mijn andere oor uit. Je went er ook wel aan. Maar Vandaag heeft ze me weer iets geflikt...pffff doodmoe word ik er dan van.

Ik heb 2 meiden. Zij wil altijd graag met de oudste iets doen maar dan zonder mij erbij. Want dan voelt ze zich toch belemmerd. Vandaag moest er wat verbouwd worden bij ons thuis en ik had de dag voor mezelf en dochters al ingedeeld. Vanochtend snel boodschappen gedaan met het idee als ik dan thuis kom heb ik alle tijd om mijn meiden te douchen en dan vanmiddag even weg.
Ja hoor.... wat denk je!  
Schoonmoeders  stond mijn oudste dochter al aan te kleden want die wilde zogenaamd graag een dagje met oma mee! Toevallig dat ze dan komt wanneer ik er niet ben....(geen toeval hoor, want ze had mijn man gebeld) Nou dan kook je hoor!!! Wat een trut zeg. Ik ga geen discussie aan want dat wil ik niet waar mijn dochter bij staat. Vanavond wel aan mijn meisje gevraagd wie dat gezegd had, maar ja je raadt het al.... oma had gezegd dat ze wel mee kon! Grrrr des duivels was ik!

Het liefst had ze d'r meegenomen zonder dat ik thuis was want dan was het helemaal makkelijk geweest. Gelukkig heeft mijn meisje het wel leuk gehad, dat moet ik dan maar denken. Ze verpest het voor drzelf want nu ziet ze ons gewoon de eerste paar weken niet en ik neem ook de telefoon niet meer op. Als zij kinderachtig en achterbaks doet, kan ik het nog veel erger!!

Hè hè, dat lucht effies op zeg!
Pffff mijn schoonmoeder mag je hebben hoor!

Laat je nog even weten hoe het is afgelopen??
Groetjes  Sandra
(mv Isabelle 4 jaar en Madeleine 8 weken)

Terug
Bovenaan