Sorry, moet even klagen..

Tja, shoonmoeders/ familie... gruwel!!! Nee de mijne is ook geen lieverdje. Ik snap dus wel hoe je je voelt. Maar goed ik weet niet precies wat je tegen je vriend zegt over het onderwerp, en soms kan hij het er best wel mee eens zijn, maar doordat iemand constant maar verkondigt wat voor kreng z'n moeder is, waar hij het op zich wel mee eens is, hij zich toch een beetje aangevallen voelt. En er dus lieverniet over praat.
Ik vind het trouwens ook behoorlijke roddel en achterklap als ik dat zo hoor bij je vriend in de familie. Pfff... hij lijkt mijn schoonfamilie wel! Ik kan daar dus ook echt niet tegen.
(mijn eigen familie is niet zo ziek. We zien elkaar zelden en er wordt vrijwel niet gekletst achter elkaars rug! En laat staan dat we onze neus in elkaars zaken steken. Als iemand problemen heeft kan je ervan uitgaan dat niet een dag later de man van je nichtje het ook weet. Alles wat ik met ijn moeder bespreek. Is met haar en niet met mij vader of broer. Er wordt dus nooit wat verder verteld. In de fam van mijn vriend is dat wel aan de orde van de dag. Ik vertelde niemand dus meer wat.)
Vergeet een ding niet. Mensen vinden het altijd heerlijk om te stoken. En als je weer dingen via via via via hoort dan is er misschien wel een bron van waarheid maar zaken zijn ook enorm aangedikt.
Ik word momenteel ook vreselijk zwart gemaakt door mijn schoonzusje en haar man. Ik denk maar, van ach het zal wel. Als ze dat sort dingen zeggen. Zijn ze gewoon zielig. Maar ach, ik heb mijn vriend de volle 100% achter me staan. En dat scheelt echt een hele boel.

He wat vervelend voor je! Ik heb ook niet een superschoonmoeder, maar   ze is gelukkig wel lief voor haar kleinkinderen.

Wat je misschien wel kan doen, is aan mensen in je omgeving vragen of zij de opmerkingen die je schoonmoeder over je maakt, niet meer aan jou willen vertellen. Het lost toch niks op als je ze hoort en je wordt er waarschijnlijk alleen maar verdrietig van. Misschien helpt het ook om met je vriend concrete afspraken te maken over je schoonmoeder, waar je allebei achter kunt staan. Waarschijnlijk moet je dan wel allebei een beetje water bij de wijn doen. Hij zit er natuurlijk tussenin, zal in ieder geval van jou houden maar heeft een biologische band met zijn moeder, die niet zomaar te verbreken is.

Heel veel sterkte in ieder geval!

Groetjes,
Tamara

Terug
Bovenaan