SPA ipv gekookt water

heeft er iemand ervaring van het geven van Spa water (of een ander zuiver bronwater)  door de FV ipv gekookt water? wat zijn de voors en tegens?
het is zuiver, zou het misschien zelfs beter kunnen zijn dan gekookt water? ik zit hier in Rotterdam en wij hebben mega "hard" water de hardheid haal je er met het koken niet uit volgens mij...  
graag jullie ideeen/ervaringen..

hey plausemama,

Ik zelf geef sinds de geboorte van mijn dochter kv die is gemaakt met bar le duc, op aanraden van mijn kraamverzorgster.
Spa water is ook een optie maar omdat het een klein beetje scheelt qua prijs ( niet veel)   zei zij    dat bar le duc  een goeie optie was  en dat de meeste mensen dit gebruiken en scheelt een hoop geklooi met water koken en zo  en sindsdien gebruik ik dit.
Ik woon ook in Rotterdam en zij zei ook dat het water te hard was dus kan allebei de merken gebruiken t, is maar net wat jij wilt mijn dochter is nu 10 weken en groeit gestaag.

groetjes bianca

Hoi meiden

Ik geef nu gewoon afgekookt water, maar heb bij mijn vorige kinderen ook barleduc gegeven
Meer omdat je dan niet het water vooraf hoeft te koken en dus sneller een fles klaar had
Dat is inmiddels achterhaald en nu schijn je ook barleduc te moeten koken
Alleen als je t pak net los maakt dan kan je t zo gebruiken
Wanneer het open is dan kunnen er toch weer bacterien in t pak terecht komen die je door te koken weer moet vernietigen
Maar voor de hardheid van het water zou je t zeker kunnen doen
Wat de hardheid hier in enschede is zou ik eigenlijk niet weten
Maar omdat het met Jesse heel goed gaat, hij groeid goed en heeft vrijwel nooit last van krampjes zit dat wel goed denk ik
Bij mijn andere kinderen heb ik dus wel barleduc gebruikt en die hadden veel meer last van krampjes, maar of dat de reden is geweest dat weet ik natuurlijk niet

Groetjes Xennah

hoi,

Dat van de barleduc dit heb ik ook ergens gehoord maar volgens het cb waar ik naar toe gaat is dit minimaal en als ik het toch niet vertrouwde dan kon ik ook van die sixpacks flesjes kopen,die gaan sneller op en dan is er minder kans op bacterieen al zal dat toch nooit helemaal te voorkomen zijn,    de flesjes water  van liddl zijn trouwens ook  goed en bij mij gaat een pak barleduc zowiezo binnen een dag op.. mijn dochtertje heeft wel last van krampen (gehad),of dat wat met de barleduc te maken heeft dat weet ik niet   ze krijgt daar omneo voor ik zal dat is gelijk navragen of dat er wat mee te maken kan hebben op het cb die verhouding barleduc en krampjes.

groetjes Bianca

Hoi!
Nou woon ik in een dorp in het midden van het land, ook met keihard water, maar ik haal het gewoon uit de kraan hoor! Dit heb ik bij beide kindjes gedaan. Op het cb hebben ze het nog nooit over bronwater gehad! Tegenwoordig hoef je het water helemaal niet meer vooraf te koken. Alleen als  het water uit een boiler komt of als het huis nog verouderde waterleidingen heeft (van 50 jaar en ouder). Dus lieve mensen, bespaar jezelf een hoop geld en gebruik gewoon leidingwater!
Groetjes, Ingrid

Hoi Ingrid,

ik heb een vraagje je gebruikt kraanwater en dan? kook je dit of vewarm je dit in de magnetron ik heb met mn twee oudste van (15) en (9) ook gewoon kraanwater gebruikt maar wel gekookt en ik wil dit wel proberen wat jij zei, want het scheelt je inderdaad een hoop geld en gedoe als ik er weer eens achter kom dat de barleduc op is en snel naar de winkel moet sprinten, even voor de duidelijkheid mijn cb heeft geen bronwater aangeraden dat was mijn kraamverzorgster en toen ik dit zei bij het cb hebben ze het mij niet af of aangeraden.
Het is net wat jij wilt zeiden zij, het ligt aan iemands budget maar over het algemeen gebruiken de ouders gewoon kraanwater maar wel gekookt.
groetjes bianca

Ik gebruik gewoon kraanwater en dat kook ik niet.
Mijn kraamhulp zei ook dat dat gewoon kon.
En ook dat je gerust voeding voor 24 uur aan kan maken.
Dat heb ik bij Bjorn ook altijd gewoon gedaan en nu met deze kleine meid weer.
Elk jaar veranderen er weer dingen.
Dan is het een weer niet goed, wat eerst wel mocht en andersom.
Dus ik gebruik gewoon kraanwater, zonder te koken en mijn dochter heeft er niets van hoor, drinkt keurig haar flessen leeg! ;)
(over een jaar eet ze bij wijze van spreken ook steentjes uit de zandbak, dus kan alles wel heel steriel gaan doen, maar ze   moeten toch weerstand krijgen )

Liefs Irene mv
Bjorn 07-01-03
Anka 08-05-07

Hoi,

Ik doe gewoon water uit de kraan, in het flesje en dan even in de magnetron. Tegenwoordig hoef je inderdaad niet meer het water eerst te koken enzo. In ieder geval bij mij zeiden ze er niets over dus neem aan dat het gewoon kan zonder dat het schadelijk is voor je kleintje. Ik snap best dat iedereen voorzichtig doet vanwege bacterien maar vind dat het de laatste jaren wel te gek wordt. Allemaal spullen en goedjes om bacterievrij te leven terwijl we ook goede bacterien dood maken die we zo hard nodig hebben.

Frieda

Terug
Bovenaan