SPA ipv gekookt water

hallo plausemama,
ik gebruik ook gewoon kraanwater hoor. en dan niet gekookt, water rechtsterrks uit de kraan in het flesje, poeder er bij en in de magnetron.
overigens geef ik 2 x kf en de rest afgekolfde bv

gr. martine

Hoi ingrid,

Bedankt voor de tips en toevallig is net het pak   barleduc leeg, heb besloten dat ik vandaag gewoon kraanwater ga gebruiken, kijken hoe dit gaat, als ze gewoon haar flesjes opdrinkt dan ga ik vanaf nu verder met kraanwater.

groetjes Bianca

ik kook altijd een hele waterkoker vol, en dat gebruik ik gewoon de hele dag. als dat water koud geworden is, warm ik dat op in de magnetron, dus ik heb binnen 30 sec een fles klaar, voor snelheid enzo hoef je volgens mij geen spa en zo te gebruiken. Mark (3 jr) is altijd goed gegroeid zonder al te veel krampjes, en met luuk gaat het volgens mij ook prima

In het begin werd het water gekookt door m'n kraamverzorgster en maakte ze de voeding voor de hele dag klaar. Toen kreeg m'n zoontje krampjes....dus overgestapt op BarleDuc. Ik had het ook gehoord dat ik dat dus ook moest gaan koken. Nou van de week gewoon weer overgestapt op de kraan. We hebben hier een gezamelijke boiler...dus ik kook het water eerst, laat het afkoelen, er zit een filter in m'n waterkoker, dus dan giet ik het over in een kan zonder schilfertjes en hup de koelkast in. Ik warm de flessen altijd op in de flessenwamer omdat ik een irritante magnetron heb, voor 30 sec moet hij 5 minuten afkoelen....energieverspilling!

Groetjes
Angel

Hoi,

bij mijn oudste twee zoons ben ik na de borstvoeding ook overgestapt op flesvoeding. ik kokte in de waterkoker voor de hele dag en liet dat gewoon in de waterkoker zitten. als het dan tijd voor een fles was deed ik 100 ml koud in de fles en zette de waterkoker aan. Als het water dan warm was deed ik de overige 80 ml in de fles. Melkpoeder erbij, goed roeren en de fles was klaar en op drinktemperatuur.

Groetjes van Marloes

Terug
Bovenaan