spaarrekening openen

A

Anoniem

Guest
hoi
even vraagje.
hebben jullie al een spaarrekening voor je kind,en dan bedoel ik waar haar gekregen geld op komt te staan(zit nu nog in het spaarvarken),en dat straks gewoon voor anouk is.ben bij de rabobank,iemand die daar bekend mee is??
en ikwas vanplan om een rekening te openen waar we maandelijks een klein bedrag op storten voor later,school of studie of grote onverwachte uitgaven.zijn er meer die dat doen?

gr petra

Hey Petra,

Wij zijn ook bij de rabobank en hebben net na Jayden zijn geboorte een regenboog-rekening geopend. Je krijgt er een afschriftbewaarmap bij, een spaarpot van een rups, een lengte meter van dezelfde rups en een foto boek op zich wel heel leuk. Anders kan je misschien eens op de site van de rabobank kijken welke mogelijkheden je hebt. Want je hebt ook spaarrekeningen waar het  geld er tot 18 jaar op MOET blijven staan, dit lijkt mij niet echt fijn.
Sucses.....

Groetjes, Patricia  (Jayden 18-05-2007)

Hoi Petra,

Wij hebben vlak na de geboorte van Feline een rekening geopend en daar stort ik iedere maand een vast bedrag op. Ze heeft van opa ´s en oma ´s geld gekregen bij de geboorte en dat hebben we ook erop gestort. Als ze met haar verjaardag geld krijgt dan storten we het er ook deels op.
En we gaan het straks bij het tweede kindje ook doen.
Het staat trouwens op een rekening met hoge rente, sns bank, en loopt tot ze 16 is.

Daarna stort ik het op een andere spaarrekening en als ze 18 is dan kan ze er wat moois mee doen.

groetjes Maris

hoi ja die regenboogrekening heb ik ook gezien bij de rabobank,zal ik me daar eens inverdiepen.bedankt voor jullie reacties.

gr petra

Hoi Petra,

Wij hebben 2 rekeningen voor Marissa bij de Rabobank.
Ze heeft een regenboogrekening. Dit is een spaarrekening met een hogere rente dan een gewone rekening. We kunnen wel altijd bij het geld. Op deze rekening komt de kinderbijslag binnen. We proberen om dit geld niet te gebruiken maar te sparen voor haar. Verder doe ik aan het eind van iedere week al het kleingeld uit mijn portemonnee in haar spaarpot, ook dit geld storten we hier op.
Dan heeft ze ook een, wat hier in Eindhoven, een PSV rekening is. Dit is een gewone betaalrekening, die gebruiken wij eigenlijk om geld weg te zetten maar deze wordt wel intensief gebruikt. Zo hebben we hier het geld voor haar verjaardag opgezet en ook de rekeningen van haar verjaardag mee betaald. Er staat ook geld op voor kerst. Het is eigenlijk onze manier om voor bepaalde gebeurtenissen geld aan de kant te zetten. Allebei de rekeningen zijn gekoppeld aan onze eigen rekening en je kunt er dus gewoon mee internetbankieren. Je krijgt er alleen geen pasje bij dus als we er geld van nodig hebben dan moeten we dat aan de balie halen.

groetjes Linda

Hoi Petra,

Wij hadden na Tara's geboorte een spaarrekening bij de ABN Amro bank geopend, waar wij onze rekeningen ook hebben lopen. De Pardoes Spaarrekening heet het. Het geld dat ze bij haar geboorte kreeg, hebben wij erop gestort. Verder krijgt ze maandelijks 50 euro van mijn vader, die stort ik er soms op en soms gebruik ik het om luiers, speelgoed en andere spullen voor haar te kopen. En af en toe verkoop ik iets via internet (Marktplaats, Ebay) en dat geld laat ik ook overmaken op haar spaarrekening. De kinderbijslag wordt op de betaalrekening van mijn man gestort, zodat we er kleren, luiers e.d. mee voor haar kunnen kopen. Oh ja, we kregen bij het openen van de spaarrekening een Pardoes spaarpot cadeau, maar nu krijg je een Pardoespop cadeau En het geld is in de tussentijd wel op te nemen, maar dat doen we niet.

Groetjes,
Shivana

Hi Petra

Wij hebben ook na de geboorte van Jayden een spaarrekening geopend bij de Postbank. Hier storten we maandelijks automatisch een vast bedrag op en geld dat hij heeft gekregen voor z'n verjaardag.
Ook hebben we met de lotto op zijn geboortedatum een keer 110 euro gewonnen en dat hebben we er ook opgestort.
We kunnen wel aan het geld komen maar dat doen we niet.

xxxjes

oei oei oei wat ben ik dan weer laks geweest om nu pas een rekening te openen.
het kwam er nooit van.
denk dat ik maar zo,n regenboogrekening doe voor anouk zelf,wat ze krijgt op verjaardagen enz...
en dan een aparte voor grotere uitgaven.ga het van de week maar eens regelen.

bedankt!!!

gr petra

Terug
Bovenaan