spaarrekening openen

Hoi Petra,
wij hebben voor onze dochter ook een rekening geopend. (toen ze net geboren was). Wij hebben een groeirekening bij de Postbank genomen. Als het moet kunnen we het geld eraf halen maar dat is natuurlijk niet de bedoeling. Maar ik wilde ook niet dat het vast stond tot haar 18e verjaardag.

Ik moet wel zeggen dat er laatst een stuk in de krankt stond over kinderrekeningen en dat het qua rentes verstandiger is om gewoon een rekening op je eigen naam te nemen, omdat de rente van de kinderrekeningen zo laag is. De bank die het beste uit de bus kwam was de DSB bank met 4,5% rente. (kinderrekeningen hebben meestal maar 2,5%) Je wordt verleidt met mooie cadeaus stond er in het bericht. Ik zit nu ook te twijfelen of ik zal veranderen van bank.

Nou succes met het uitkiezen van een rekening en niet te lang wachten he? Hihi, geintje hoor,

Sonja

Die rekening bij de SNS die ik heb geeft wel een hogere rente. Het staat niet vast, wel een limiet hoe veel je mag storten.
Aangezien het voor Feline straks een extraatje is en we straks ook nog een tweede kindje ook het zelfde willen geven komen we niet boven het bedrag uit.

groetjes Mariska

ps en inderdaad laat je niet verleiden door kadootjes

nee sonja ik zal het van de week nog regelen.hahahaha.
zal nog maar eens op de site van de rabobank kijken of die nog wat interessants hebben.
in de spaarpot krijgt je ook geen rente he!

gr petra

Hoi

we hebben zelf voor hem de Regenboogrekening van de Rabo afgesloten maar mijn ouders, dus zijn opa/oma hebben de
ZILVERVLOOTrekening gedaan, meer rente.
Is van de DSB bank, eerder ook genoemd.
Als ik jou was zou ik dat doen, meeste rente, kijk anders even op hun website...Succes!

Hoi

Wij hebben voor beide kids de pardoes spaarrekening bij ABN AMRO. Daar storten wij elke maand 40 euro op. Je krijgt gewone rente en als je er 5 jaar vanaf blijft krijg je over dat bedrag dat er dan staat 5 % extra rente. Mijn zoon is vorige week 5 geworden en kreeg deze maand lekker wat rente bijgeschreven hoor.

Groetjes Kirsten

hoi dames

tis geregeld hoor
anouk is nu ook in het bezit van een spaarrekening.heb de regenboogrekening van de rabobank gedaan.
bedankt voor alle tips

gr petra

Hoi Petra,

Jij hebt er ook geen gras over laten groeien
Maar nu kan er gespaard gaan worden voor de kleine meid. Wat me nog wel opviel was trouwens dat eigenlijk iedereen aan het sparen is. Maar vroeger hadden mijn ouders helemaal niet gespaard, wij moesten maar gaan werken na school om iets bij te verdienen. Maar goed tijden zijn veranderd en ik wil Marissa ook wel iets meegeven. of wij maken een wereldreis als ze 17 is  en dan neemt ze maar studiefinanciering

groetjes Linda

Goed geregeld, kun je lekker sparen voor Anouk!

Even een opmerking n.a.v. het stukje van Linda. Wij zijn nu alvast begonnen met sparen omdat we het nu kunnen missen. Ik weet nog helemaal niet of Daniëlle het geld wel zo krijgt als ze 18 is. Misschien gaan we haar school ervan bekostigen of autorijlessen of een scooter of zoiets dergelijks, daar zijn we nog niet helemaal uit. Maar ik vind zeker ook dat als de tijd rijp is, ze gewoon een zaterdag baantje moet nemen, dan leert ze ook verantwoordelijkheid. Maar goed ze is pas 15 maanden dus dat duurt nog wel even, haha.

Groetjes van Sonja

Terug
Bovenaan