Spannend om zwanger te worden

Niessie27

New member
Hoi allemaal,

Mijn vriend en ik zijn nog niet zolang samen maar hebben het al over kinderen. Beide hebben we een grote kinderwens.

Al jaren wil ik moeder worden, rammelende eierstokken als ik kleintjes zie, werk met kinderen. Maar toch vind ik het spannend.

Het was ook al die jaren zover weg dat ik moeder zou worden en nu opeens is het dichtbij.

Iemand die dit herkend? Zijn deze gevoelens normaal? Ik begin te twijfelen of ik er wel klaar voor ben.. maar ben je er ooit helemaal 100% klaar voor?

Liefs Denise
 
Hoi Denise,

Dat is heel normaal. Uiteindelijk brengt het ook hele grote veranderingen met zich mee. En risico's.
Iedere zwangerschap is anders, ieder kind is anders. Dus helemaal klaar daarvoor zal niemand ooit zijn.
Ik ben er ook uiteindelijk met de kop in het zand techniek ingesprongen. En heb er zoiets liefs voor teruggekregen, dat was het allemaal waard.

Zijn er specifieke zaken waar je aan twijfeld?
 
Ik denk dat dit heel normaal is. Hier ook steeds een grote kinderwens gehad maar toch ook twijfels toen het zover was. Was ik hier wel klaar voor? Uiteindelijk komt over het algemeen alles vanzelf. Je kan er volgens mij inderdaad nooit 100% klaar voor zijn maar als je er al van overtuigd bent dat je het graag wil, ben je al op goede weg denk ik ;). En spannend is het uiteraard! Het verandert je leven natuurlijk wel in grote mate. Het is sowieso een grote stap en een grote beslissing.
 
Hoi Denise,

Dat is heel normaal. Uiteindelijk brengt het ook hele grote veranderingen met zich mee. En risico's.
Iedere zwangerschap is anders, ieder kind is anders. Dus helemaal klaar daarvoor zal niemand ooit zijn.
Ik ben er ook uiteindelijk met de kop in het zand techniek ingesprongen. En heb er zoiets liefs voor teruggekregen, dat was het allemaal waard.

Zijn er specifieke zaken waar je aan twijfeld?

Ah fijn om te horen dat je er iets liefs voor terug hebt gekregen.

Eigenlijk zijn er geen zaken waaraan ik twijfel. Ik ben er klaar voor, wil het graag. Het is meer denk ik het spannende van hoe gaat het zijn? Ik heb ervaring want werk al 10 jaar met kinderen alleen kinderen van een ander is toch weer anders als die van jezelf haha. Maar inderdaad helemaal klaar ben je nooit denk helemaal.
 
Ik denk dat dit heel normaal is. Hier ook steeds een grote kinderwens gehad maar toch ook twijfels toen het zover was. Was ik hier wel klaar voor? Uiteindelijk komt over het algemeen alles vanzelf. Je kan er volgens mij inderdaad nooit 100% klaar voor zijn maar als je er al van overtuigd bent dat je het graag wil, ben je al op goede weg denk ik ;). En spannend is het uiteraard! Het verandert je leven natuurlijk wel in grote mate. Het is sowieso een grote stap en een grote beslissing.
Ja dat stukje klaar voor herken ik wel. Al ben ik er voor mijn gevoel al jaren klaar voor, wil ik het graag. Een grote stap is het inderdaad sowieso. Maar uiteindelijk komt het vast goed! Dankjewel voor je reactie :)
 
Ah fijn om te horen dat je er iets liefs voor terug hebt gekregen.

Eigenlijk zijn er geen zaken waaraan ik twijfel. Ik ben er klaar voor, wil het graag. Het is meer denk ik het spannende van hoe gaat het zijn? Ik heb ervaring want werk al 10 jaar met kinderen alleen kinderen van een ander is toch weer anders als die van jezelf haha. Maar inderdaad helemaal klaar ben je nooit denk helemaal.
Is zeker wat anders, van kinderen van een ander wordt ik knettergek!
Maar die ervaring gaat je zeker helpen.
 
Terug
Bovenaan