Spannend... voel van alles

Hebben jullie dat ook dat je ieder dingetje, krampje, borreltje of wat dan ook in je buik voelt...

ik denk dan alleen maar "blijf zitten kleintje.... we kunnen het aan!"

hoop zo dat het goed blijft gaan, je weet dat de kans groot is op een MK (2 op 3 geloof ik zelfs) maar ja ook dat het goed gaat

Bij de 1ste heb ik daar geen moment over nagedacht, niet ieder gevoeltje zo gevoeld als nu...

moest het even kwijt hoor....

Ik zit ook steeds in de zenuwen. Laat mij eerst maar die echo zien dan weet ik in ieder geval dat er echt een kindje zit. En ik vind het nu ook nog zo pril, 6 weken! Dat zo'n klein wezentje gewoon in je buik blijft zitten.

Helemaal mee eens. Ik ben ook zooooo bang! Met de eerste had ik dat helemaal niet, maar nu als ik steeds naar de wc ga en afveeg hoop ik steeds dat er niets op zit. Gelukkig is dat ook niet zo, maar je wordt er wel gek van hoor. Ik ga straks bellen of ik de echo kan vervroegen, want die heb ik pas de 31e en ik kan ook echt niet wachten op een bevestiging van teken van leven.

Hoi allemaal,

Wat lekker dat er zoveel bekendheid te lezen is. Als ik druk ben geweest, lopen naar school enzo, dan krijg ik veel pijn aan de onderbuik. Doet me denken aan harde buiken (vorige zwangerschap) en dan ben ik zo bang dat het misgaat, nog 3 nachtjes en dan echo, ik kan niet wachten.
Als de echo goed is, dan is de kans op een MK toch minimaal of niet meer aanwezig?

Hi medezwangeren,

Sinds gisteren weet ik pas dat ik zwanger ben en heb vanochtend voor de zekerheid nog een testje gedaan. Huisarts gebeld en daar kan ik maandag 17 jan. terecht. Iedereen heeft al afspraken bij de verloskundige etc.! Dit is allemaal geheel nieuw voor mij en weet niet wat ik allemaal, wanneer moet doen. Advies is welkom!!
Voel ook van alles. Vreselijk zere borsten (lijkt wel beurs, alsof je keihard op een blauwe plek drukt), vaker trek, sneller slapjes maar weinig smaakt lekker. Maar bovenal ben ik heel erg moe en futloos. Komt niks uit mijn handen.

En ik ben ook bang dit zes weken oude 'iets' te verliezen, na zolang wachten. Is afwachten echt alles wat ik kan doen?

Hee permiere.mere,

Join the club!
Je klinkt als een echte zwangere haha.

Je kan zelf al een verloskundige uitzoeken en bellen. Huisarts mag, maar is niet noodzakelijk (ik heb zelf geen eens een afspraak met de huisarts hoeven te maken, die vertelde me telefonisch dat ik zelf gewoon een verloskundige kon bellen). Werd mij aangeraden om dat zsm te doen ivm een mogelijk volle agenda van de verloskundige. Afspraak maken voor een intake en de eerste echo.

Al die kwaaltjes en de angst om het te verliezen klinkt ook erg bekend allemaal..

Terug
Bovenaan