Spannend ...

Dag allemaal,

Vandaag eindelijk gerustgesteld. Had de 2e echo met 9 weken en 3 dagen.
Alles was gelukkig goed. Hartje klopt en armpjes en beentjes bewegen!
Echt magisch moment!
Begon al echt te twijfelen of het nog wel goed ging. Ben blij dat ik niet, zoals de meesten, moet wachten tot 10/ 12 weken voor een echo.
Wat maken die eerste maanden je onzeker!

Verder nemen de zwangerschapsklachten sinds een week ernstig toe. Was bijna niet misselijk en nu best wel vaak. En ben DOODMOE!   Wordt gewoon al moe wakker.
Waren vandaag even naar de 9maandenbeurs geweest. Viel bijna om in de auto terug.
En heb tegenwoordig ook oprispingen. Erg vies!

Hoor graag hoe jullie de echo ervaarden!! Nog even geduld!

Laura

Hey Shirley,

Dat je opeens niet meer misselijk bent zegt niets: ik ben helemaal niet misselijk geweest! Tja, een heel klein beetje en dan ook heel af en toe. Ik schijn 'geluk' te hebben in dat opzicht, want bij de vorige echo (6wkn)  was alles goed; het hartje klopte en hij groeide normaal. Je lichaam verandert natuurlijk ook. Ik had vanaf week 5 tot en met week 7 enorme honger en met week 8  weer veel minder. Nu met 9 weken begint de trek weer echt te komen!

Ik heb morgen trouwens mijn 2e echo! Joepie! Kan niet wachten! We wilden eerst wachten tot 1 maart, maar we gaan volgende week verhuizen dus dat is niet handig. Ben wel heel benieuwd en kan weer even gerust ademhalen als ik het hartje weer hoor kloppen en wellicht wat meer een vorm kan gaan zien nu. Pfff duurt lang allemaal he, en dat terwijl iedereen zegt dat je moet genieten.

Liefs,
Wish

Hoi Wish,

Dank je haha. Ik voel mij inderdaad een stuk beter toen ik de reacties las. Ik had natuurlijk alleen jouw stukje tekst gelezen haha Maar het voelt echt fijn om te weten dat ik niet de enigste ben.
Ik heb op 4 maart mijn tweede echo. Ik laat ook gelijk een combinatietest doen. Ik ben benieuwd.

Enne, doe rustig met verhuizen he! ;-) Niks zwaars tillen! (Dat werd mij verteld ;-))

Liefs,
Shirley

Hai Shirley,

Wel fijn dat de tweede echo al in zicht is, dat geeft je toch meer rust. Wij  zijn vandaag voor de tweede echo gegaan (9wkn/4dgn) en we zagen al gewoon armpjes en beentjes! En 't mooiste van allemaal: hij was erg actief, hij was lekker aan 't bewegen en strekte en schopte met zijn beentje. De gyneacoloog heeft 't op dvd gezet; 15 min! Lekker lang, dus kunnen we af en toe nog weer 's genieten van de beelden. Het mooie was ook nog 's dat hij al kon zien dat de baby geen syndroom van Down heeft, dan zou je namelijk een verdikking bij de nek zien en hij kon nu al zien dat het er allemaal erg goed uit zag. Wat wil je als trotse ouder nog meer??

Ik doe 't inderdaad rustig aan met de verhuizing, geen zware spullen tillen inderdaad. Mn vriend laat me niet eens, die heeft vanaf de positieve zwangerschapstest al zelfs gezegd dat ik niet meer mag schoonmaken in huis, tenminste ... niet met sprays e.d. omdat het niet goed zou zijn als ik 'giftige' stoffen inadem. Dus dat soort dingen doet hij nu ook; bad schoonmaken en alles waarbij je sprays gebruikt. Voel me daarbij wel schuldig, maar op zich zijn er nog genoeg klusjes die ik wel kan doen (wasjes draaien, strijken, bed verschonen enz enz) Dus nee, ik ga niks tillen met de verhuizing, maar ik kijk wel uit naar ons grotere huis!

Fijn om elkaars verhalen zo hier te lezen en op de hoogte te blijven van ieders ervaringen. Geniet van jullie wondertje!

Liefs,
Wish

Wish, wat heb jij een moderne gynaecoloog. Wij moeten het doen met een kiekje en speciaal aangeven (en betalen) voor die nekplooimeting (en bloedonderzoek).
We gaan het wel doen. Bloed is al afgenomen en met 12 weken wordt de nekplooimeting gedaan.
Had ook liever het filmpje gehad, want het meest wonderlijke vond ik het  bewegen van de armpjes en de beentjes..Ben de rest van de dag in shock geweest.

Sterkte met verhuizen!!!

By the way, zijn jullie ook zo over-assertief (of geirriteerd kan ook). Op mijn werk begint het op te vallen, dat ik veel minder meegaand ben (of helemaal niet...).
Kan echt weinig geneuzel hebben.

liefs
Laura

Terug
Bovenaan