spannend

Hoi,

we gaan strakjes wegen op het CB. Vind het best wel spannend want wil eigenlijk geen bijvoeding gaan geven. Ben ik dan een slechte mama? Wout is nog steeds smal, mager bij zijn buik. Ben dus wel benieuwd of hij wat aangekomen is. Is ook zo dubbel, maak me niet zo'n zorgen, Tijn had dat ook, kind is tevreden dus dan is het toch goed? Toch wringt het een beetje... Om 10 uur weten we meer.

groetjes Natasja

Hai, natuurlijk ben jij geen slechte mama. Hoe kom je er op. De richtlijnen van het WHO zijn toch duidelijk??? Geen bijvoeding voor je kindje een half jaar is. Laat je niks aanpraten hoor. Je doet het harstikke goed juist!! (daarmee wil ik dus niet zeggen dat mama's die hun kinderen wel al bijvoeding geven, slechte mama's zijn)

Hopelijk is Wout een beetje gegroeit. Maar ik ken het gevoel, Joost groeit ook niet denderend. Helaas. Maar bijvoeding veranderd daar niks aan. Behalve dat hij nog minder gaat groeien, want dan drinkt hij minder melk. En in melk zitten meer calorieen dan in hapjes.

Heb je trouwens de bv curve al ingevuld? Hoe ziet die curve eruit? Ook Joost buigt bij die curve af naar beneden. Maar bij Joost spelen nog andere medische zaken, dus is denk ik niet te vergelijken. Maar toch, het is bedoelt als hart onder de riem.

Ze adviseren toch altijd om niet te gaan bijvoeden als je kindje niet (goed) groeit? Tenminste dat was bij mijn derde zo. Alleen als alles heel goed gaat vinden ZE dat je eerder kunt gaan bijvoeden.
Dus volgens het CB doe je het super! En volgens mij wil je het beste voor je kind, dus waarom zou je dan een slechte moeder zijn?!?
Ik hoop voor je dat hij gegroeid is, dat neemt een heel stuk onzekerheid weg!

Hey meiden,

jullie zijn lief! Thanks, beurt me toch weer een stukje op. Helaas was Wout niet gegroeid, zelfs bijna 250 gram afgevallen in 3 weken tijd (gelukkig niet gekrompen, dan zou ik me pas echt zorgen maken...) Gelukkig nu weer de eigen verpleegkundige. Advies: een week lang toch zoveel mogelijk proberen aan te leggen en extra te voeden, evt. de voormelk afkolven en over een week weer wegen. Verpleegkundige vond hem ook goed overkomen, allert, tevreden. Gaf wel mee dat als ik me zorgen maakte ze er iedere dag was en ik direct moest bellen. Das dan toch weer wat minder om te horen (ik hoor daar indirect toch wel in dat ze zorgen heeft). Maar goed, nog een weekje aanrommelen dus. Maandag zou hij eigenlijk een dag gaan wennen op het kinderdagverblijf (daar gaat ie vanaf 4 september naartoe) maar doe dat maar niet denk ik. Een hele dag, toch druk, veel nieuwe indrukken en de dag erna dus weer wegen. Dan gaat hij later in de week maar even wennen...
@Moonpoontje: ik heb een curve gemaakt ja. Op het borstvoedingsforum staat ie onder het onderwerp te weinig aangekomen (21-8)

Nogmaals bedankt voor jullie meeleven!

groetjes Natasja

waarom ben jij een slechte mama??? Ben je mal. Je mag je kindje tot 6 maanden gewoon enkel nog bv of fv geven hoor. Wel goed dat ze het in de gaten houden, de groei. Maar als ie zo lekker alert is, heerlijk toch?

Jee, is Wout nog afgevallen? Gelukkig heb je een goede wvk.
Tja, denk dat je op het bv forum al alle tips hebt gehad maar hier dan ook nog maar, al denk ik dat je het allemaal al doet (sorry, je topic niet gelezen)
- wisselvoeden
- borstcompressie
- bij het wakker worden en bij het naar bed gaan aanleggen
- overdag om de twee uur minimaal aanleggen, ook 's avonds (Joost moet ik er ook voor wakker maken)
- als hij 's nachts niet komt, toch 1 keer 's nachts de wekker zetten en voeden ('s nachts voeden heeft een superresultaat op je productie!)

Dit heb ik met Joost ook gedaan met een relatief goed resultaat. Het is wel vrij pittig, zeker omdat je nog een kindje hebt rondlopen. Ik had voor de andere twee kinderen op een gegeven moment een dagje bij mijn schoonouders geregeld. Toen ben ik in bed gekropen met de kleine Joost en bij iedere kik heb ik hem aangelegd.

Heb nog eens even in mijn geheugen gegraven. Een vriendin van me heeft het ook gehad met haar oudste kindje. Nu is het meisje 9, is dus al wel een poosje terug.
Zij kreeg als advies om wel bij te voeden (gewoon met de pot mee). Maar NIET als vervanging van de melk, maar extra. Dit was al met ruim drie maanden. Dit ging de eerste week moeizaam, maar daarna ging het super! Het meisje ging weer groeien en dronk uiteindelijk tot ze 2 jaar was aan de borst. Zij noemden het toen stille ondervoeding. Het kindje liet nl. ook niets merken. Een tevreden en gezellig meisje.
Ik weet niet of je er iets mee kunt en het is al lang geleden natuurlijk.
Nogmaals je bent echt geen slechte moeder als je niet wilt bijvoeden! Succes ermee!

Terug
Bovenaan