spannend

Hoi,

bedankt voor jullie reacties! Gisteravond extra aangelegd, om een uur of 10 (krijgt normaal de laatste om 7), toen werd meneer vannacht ook wakker. Zucht, maar is voor het goede doel he? Komt me niet zo heel goed uit aangezien ik strakjes weer moet gaan werken maar hoop dat hij dan weer een beetje een ritme heeft. Vanmorgen ook al een keer of 4 aangelegd (hij drinkt normaal 4 -5 keer op een dag) en ga hem zo weer wakker maken, want ik merk het wel aan mijn borsten. (gaat zo tegen mijn gevoel in, een kind wakker maken, ik ben iemand van: volg het kind, hij of zij geeft aan wat ie wil als je maar goed kijkt) De oudste wegbrengen is wel een goed idee maar ik voel me daar zo schuldig over. De vorige week hebben we hem ook al een nacht laten logeren bij mijn ouders en op maandag en dinsdag is hij al niet thuis. Wil dus eerst even aankijken hoe het gaat.
@ Moonpoontje: wisselvoeden ken ik niet, de rest wel...
@ klain doempie: wil hem eigenlijk nog geen vaste voeding geven, denk dat hij daar alleen nog maar minder door zal gaan drinken.
Even een week flink ons best doen en hopen dat hij ervan groeit!
Zouden jullie hem trouwens naar het kinderdagverblijf brengen?

liefs Natasja

Juist bij kindjes die slecht groeien is wakker maken heel belangrijk. Het kan zijn dat hij aan stille ondervoeding gaat lijden. Joost komt ook niet uit zichzelf. Alleen 's ochtends en 's avonds. Die moet je echt helpen ermee.

Wisselvoeden is eigenlijk dat je meerdere borsten per voeding aanbied. Net zolang totdat ze niet meer willen. Je wisselt dus links en rechts af. Iedere keer als hij stopt met drinken bied je de andere kant aan. Net zolang tot hij geen interesse meer heeft. Vaak heb je dan vaker een tsr, waardoor hij meer binnen krijgt.

Pfffff, over dat kdv, geen idee eigenlijk. Hoe lang is dat wennen? Als het voor twee uurtjes is, kan het geen kwaad denk ik. Maar waar neig je zelf naar?

Wisselvoeden lukt hier dan helaas niet... Wout heeft mijn rechtertepel binnen de kortste keren weer vol kloven gedronken. Hoe dat kan, geen idee, links geen last van. Ik leg hem rechts wel aan, maar dan alleen maar bloot tegen me aan en laat hem zelf zoeken. Als hij echt honger heeft (en das dus niet nadat hij de andere kant al heeft gehad) gaat het goed.
Kinderdagverblijf is direct de hele dag. Ik heb vergadering op mijn werk (school). Zou hem om 9 kunnen brengen en als ik dat haal om 3 op kunnen halen maar das zo verwarrend voor de oudste die ook daar is en een ritme heeft daar. Ik neig er dus naar hem niet te laten gaan (later in de week een paar uurtjes) en hem lekker mee naar mijn werk te nemen...

groetjes Natasja

Geef je alleen maar BV?
Kijk, ik weet er niet zoveel van hoor, dus ik wil je niet onzekerder maken. Maar kan me voorstellen dat je het beste wil voor je kindje. Kun je niet een voeding extra en dan FV geven? Of zeg ik nu iets geks...
En natuurlijk ben je geen slechte mama!!! Iedereen doet toch wat het beste is voor haar beebje!!
Heel veel succes en ik hoop dat je ventje een beetje is gegroeid.

Borstvoeding is een kwestie van vraag en aanbod. Zodra je een flesje KV tussendoor gaat geven, krijgt je lichaam geen signaal meer dat er vraag naar voeding is, en gaat je lichaam dus ook minder voeding maken. Dus een flesje is geen oplossing, tenzij je de borstvoeding wil afbouwen. Vaker aanleggen is wel een oplossing, vraag en aanbod wordt daardoor groter. Zolang je voor langere periode bv wilt gaan geven moet je geen flesjes KV geven, soms merk je een daling in de productie door het geven van KV pas weken later, en dan moet je heel veel moeite gaan doen om je productie weer op te krikken.

Op hoeveel voedingen zit jij nu op een dag? Joost zit nu op 7 a 8 voedingen op een dag. Hij is wel een snelle drinker. Dus de voedingen duren niet een eeuwigheid, zoals in het begin.

Balen zeg, dat je aan de rechterkant zo snel last van kloven hebt. Heb je wel het idee dat hij dan goed aangelegd is? Misschien een andere houding proberen (rugbyhouding)

Heb je al eens contact gezocht met een LK?

Hai hai,

dank je voor het verwoorden Moonpoontje, ik kreeg het vanmorgen niet op papier. Ik heb nog voldoende afgekolfde melk in de vriezer liggen maar die geef ik nu dus ook bewust niet (al is de verleiding af en toe wel groot). Wout kreeg eerst 4 voedingen. Sinds begin augustus (toen was hij al niet veel aangekomen) meestal 5 op 24 uur. Gisteren heb ik hem heel veel aangelegd en kom ik volgens mij op 10 of 11 uit (inclusief gisteravond en vannacht) Wel vermoeiend maar hoop dat hij zo toch weer wat aan kan komen... Ook vandaag gaan we op dat aantal (of misschien nog wat meer zelfs) uitkomen. Heb af en toe het idee dat ik niks anders mee doe dan voeden, laten boeren (gaat niet altijd even snel bij Wout) en daartussenin tijd voor de oudste proberen te maken. Wout lijkt ook even de kluts kwijt te zijn, komt vast wel weer goed...
Ik heb eigenlijk alles (houdingen etc) al geprobeerd. De LK van het ziekenhuis heeft meegekeken en kon geen tips geven behalve wat ik allemaal al doe (heb bij mn oudste een LK hier gehad en daar veel fijne tips van gekregen). Buik op buik gaat het enigzins als meneer echt honger heeft maar ik zal altijd goed op moeten blijven letten...

Fijn dat jullie zo meeleven!

liefs Natasja

Graag gedaan, Natasja. Het is ook ingewikkeld. Zelfs op het CB krijg je vaak de reactie van geef dan maar een flesje, dus snap dat meerdere mensen zouden kunnen denken dat dat de oplossing is, zeker als je niet zo bekend bent met borstvoeding.

Joost zat ruim een maand geleden ook rond de 5 voedingen op een dag, Joost zelf vond het wel best maar zijn groei was dramatisch. Ik heb toen twee weken lang bij echt elke kik aangelegd. Inderdaad kom je dan zo uit op 10 a 12 voedingen per dag. Soms nog wel meer.

Nu zit hij rond de 8 voedingen op een dag, en heb ik tenminste ook weer tijd voor de andere kinderen. Het is dus effe doorbijten nu, maar het blijft niet eeuwig zo. Als de productie eenmaal op peil is kun je met minder voedingen toe.

Kun je de rechterkant wel kolven, of doet dan ook zeer? Dan zou je kunnen overwegen om eventueel te kolven en dat met een flesje te geven. Heeft hij toch nog wat extra binnen, maar raakt je productie niet ontregeld.

Bram krijgt ook nog 6 tot 8 voedingen per dag. Maar hij is dan ook zo klaar. Voor mij is het ook wel heerlijk. Het dwingt me gewoon om even rustig te gaan zitten of liggen met hem. Ook al vind ik de nachtvoedingen wel zwaar, het is toch weer heerlijk!
Nu ik werk, gaat hij ook weer meer regelen op de thuisdagen!

Terug
Bovenaan