spannende tijd

Hoi Tara,

Ja, al 1 echo gehad (bij 10 weken) en in de 11de week het hartje gehoord.
Dat was zo bijzonder........de gedachte dat het daarna waarschijnlijk nog maar een week heeft geleefd heeft een hele tijd aan mij geknaagd.
Ondanks dat de vk zei dat het absoluut geen zin had om schuld bij jezelf te zoeken heb ik me toch regelmatig afgevraagd wat ik die week allemaal had gegeten en gedaan.
Je probeert toch zelf ergens het antwoord te vinden op die vraag: waarom?
Op de tweede echo (18 januari) kregen we te zien dat ons kindje was overleden. Er zat al veel vocht onder het nekje en de rug, waaraan je kon zien dat het al een tijdje niet meer leefde. De volgende dag is het toch nog uit zichzelf geboren bij ons thuis. Ik vond dat wel heel fijn!

Maar goed, na al het verdriet hoop ik natuurlijk dat er nu een mooie periode zal aanbreken. Het lukt me toch steeds beter om te denken dat we volgend jaar een gezond kindje zullen hebben. Wat een droom!
Ik houd de moed erin en ik zou zeggen: voor jou hetzelfde.

groetjes Marleen

Dank jullie wel allemaal!! Ik zal maandag zeker laten weten hoe het gegaan is.

Marleen, wat je schrijft over schuldgevoel, dat had ik toen ook hoor! Met mijn verstand kon ik wel bedenken dat ik er echt niets aan kon doen maar toch voelde ik het in het begin als mijn schuld want het was mijn lijf. Dat is natuurlijk onzin maar ja toen voelde dat zo.
Wel fijn dat het bij jullie thuis is geboren. Zag het er nog mooi uit?

Groetjes Tara

Hoi Tara,

Ja ons kindje zag er nog heel gaaf uit. We hebben er echt afscheid van kunnen nemen.
Dat was toch wel heel fijn. Ik besef wel degelijk dat we daar nog mee "geboft" hebben, aangezien sommigen geen keus hebben en het gewoon moeten laten curriteren.
Jammer dat de vk niet kon zien of het een jongen of meisje is geweest. We wilden het heel graag een naam geven, want we hadden toch gezien en gehoord dat het leefde.
Daarom hebben we maar voor een naam gekozen wat zowel voor een j als een m kan.
Lieve Tara, ik hoop echt van harte dat het goed mag gaan! Is je andere zwangerschap wel helemaal goed verlopen (omdat je schreef dat je een gezonde zoon hebt gekregen)?

Marleen

Hoi Marleen,
Ik werd gecuretteerd en achteraf zei de gyn dat het vruchtje toch wel groter was dan ze hadden gedacht. Maar daardoor heb ik het dus niet kunnen zien en daar heb ik erg veel moeite mee gehad. Had zo gehoopt dat het thuis zou komen en ik het vast zou kunnen houden maar helaas.
Welke naam hebben jullie je kindje gegeven of hou je dat liever voor jezelf?

O,ja en mijn andere zwangerschap is helemaal prima verlopen. Heb daar echt 100% van genoten. Alleen op het einde kreeg ik overal jeuk, dag en nacht. Daar werd ik echt knettergek van. Toen bleek ik zwangerschapsvergiftiging te hebben (vandaar die enorme jeuk) en werd ik meteen ingeleid (was toen al ruim 38 weken zwanger hoor). Nu is hij 15 maanden en een heerlijk ondeugend ventje.

succes voor maandag en ik zal voor je duimen
maar ga er van uit dat het goed zit anders had je het wel gevoeld toch
ik voelde het wel aan dat het niet goed zat bij de mk
en nu voelt het juist zo goed en ik droom ook steeds dat het goed zit

succes

Terug
Bovenaan