<p>Hoi allemaal,</p><p>Ik ben 33+2 weken zwanger en merk de laatste tijd dat ik steeds meer over de bevalling nadenk. Ik kijk er aan de ene kant zo naar uit, maar aan de andere kant vind ik het enorm spannend. Het is ons eerste kindje en er zullen vast veel vrouwen zijn die dit ook zo ervaren. Ik kan er alleen niet van slapen 's nachts. Ik lig de hele nacht wakker en als ik dan eindelijk in slaap val schrik ik 9 van de 10x wakker door een nachtmerrie.</p><p>Ik ben enorm bang ons kindje te verliezen tijdens de bevalling of net daar voor. Ik beeld me in dat de navelstreng om haar nek zit of omdat ze om een andere reden zuurstof tekort krijgt tijdens de bevalling. Ik heb dinsdag een afspraak bij de verloskundige voor een extra groei echo (nog iets r ik spanning over heb). Ik heb het al aangegeven en ze hebben de afspraak langer gemaakt zodat ik alles kan vragen en vertellen. Heel fijn maar dat is pas dinsdag. Zijn er andere vrouwen die hier ervaring mee hebben en eventueel tips hebben zodat ik tot die tijd misschien al wat beter kan slapen/me wat beter voel?</p><p> </p>