Spanning bevalling/nachtmerries

@kimtravel sorry niet topic gerelateerd. Maar moest zo lachen toen je t zei over dat je dacht dat je kleintje lelijk zou worden. Ik had precies hetzelfde ? op die echo dacht ik, Jezus wat krijgt mijn dochter voor grote neus. ? maar ze is prachtig eruit gekomen hahaha 

Hoi! Ik heb geen/weinig spanning over de bevalling maar mij heeft het geholpen om me voor te bereiden op wat er komen gaat... wij hebben samen een bevallingscursus gedaan waarbij je ook met je partner bespreekt wat elkaar angsten zijn en hoe je elkaar daarbij kunt helpen, maar je kunt ook er zelf over lezen. Ik raad het boek Positief over Bevallen aan van Millie Hill. Hierin staat ook beschreven waarom veel vrouwen angstig zijn voor bevallingen en waarom er zoveel negatieve verhalen over bevallingen de ronde doen. Dat vond ik erg helpend. Ook kun je middels een geboorteplan voorbereiden en vastleggen wat jij tijdens de bevalling graag zou willen, bijv dat er wat vaker naar het hartje van de baby geluisterd wordt. Goed dat je ook al een afspraak met je verloskundige gepland hebt om dit te bespreken. Zij kan je ook vast helpen..

Bedankt voor de tips. Zeker over het boek. Ik ga er meteen even naar kijken.
Vanacht gelukkig goed geslapen. Vandaag als verrassing een leuke babyshower gehad. Dat geeft ook weer een hoop energie ?

Wat fijn dat je goed geslapen hebt en een leuke babyshower hebt gehad! 
Tijdens je bevalling worden jij en je kindje zo goed in de gaten gehouden. Mocht er iets gebeuren dan wordt er meteen ingegrepen. En heb vertrouwen in jezelf! Als het moment daar is, komt er zo'n enorme kracht in jezelf vrij. Ik ben zelf heel nuchter ingesteld, maar als ik terugkijk op mijn bevalling ben ik er nog steeds verbaasd over en vooral heel trots. Ik kijk er oprecht met een fantastisch gevoel op terug. Het is de meest bijzondere ervaring in mijn leven geweest. 

Wat goed om te horen. Al jullie reacties geven me wel een boel vertrouwen! Ik ben veel aan het lezen over hoe ik het beste kan ademen en lees vooral veel zoals jullie al zeggen rustig blijven. Dit bespreek ik dan ook veel samen met mijn man zodat hij mij hier ook mee kan helpen tijdens de bevalling. ?

Terug
Bovenaan