Sparen voor je kindje

Bij ons gaat de kinderbijslag allemaal op zijn spaarrekening. Dat is als hij 18 is +/- €18.000. Hier kunnen wij dan zijn studie mee betalen, als hij niet wilt studeren voor zijn huis, of auto of iets wat hij heel graag wilt.
Mijn ouders hebben dit ook zo gedaan en kreeg een groot deel toen ik op mijzelf wilde gaan wonen, ik was hier super blij mee. 
Daarnaast maken wij €100 euro per maand over op een aparte rekening voor zijn luiers, kleding, speelgoed etc. Dit gaat niet altijd op en dat blijft dan gewoon op die rekening staan.
Wij hebben trouwens geen eigen rekening voor hem maar een spaarrekening op onze rekening, anders is het als hij 18 is voor hem. 

Wij hebben voor onze dochter twee rekeningen geopend bij regio bank. Een spaarrekening en een 'lopende' rekening. Spaarrekening is een soort Zilvervloot idee. Alle ze 18 is krijgt ze over het gehele bedrag dat er dan op staat 10% rente. Je mag per jaar maximaal 600€ op die rekening storten. Dit houden wij dan ook aan. Lopende rekening is dan voor extraatjes van opa's en oma's bv. 

Wij zetten 100 per maand & de kinderbijslag opzij voor kind. Zo hebben we 36k als hij 18 jaar is. Onder andere voor rijbewijs, studie en (als er) wat overblijft voor het eerste koophuis 

Wij sparen niet, maar dat doen de opa's en oma's maar al te graag. 1 set spaart iedere maand 10 euro. De anderen (2 sets) storten bij verjaardagen en kerst een bedrag. Dat bedrag komt vrij wanneer ze 18 zijn. 

Wij gaan 50 euro per maand sparen voor ons eerste kindje. Dit doen wij op onze gezamenlijke rekening, dan krijgt hij/zij een spaarrekening. Hier kunnen opa’s en oma’s ook geld op storten. Het geld blijft van ons, aangezien je het nooit weet. Graag willen wij het geld dan gebruiken voor een studie, rijbewijs, een mooie (studie)reis en/of een huis. Kinderbijslag willen we gebruiken om die maand net even de extra kosten te ‘dekken’ die we uit moeten geven voor het kindje dan. 

Wij beleggen 30 euro per kind per maand via brand new day. Extra's met verjaardagen of van opa en oma's worden ook daar gestort 

Terug
Bovenaan