sparen

A

Anoniem

Guest
Ik vroeg me af of jullie al een enorme spaarpot hebben nu jullie bezig zijn voor een mooi .

Wij hebben wat pech gehad met de auto en daardoor door het spaargeld heen maar wel druk aan het klussen.En dus opnieuw hard aan het sparen!

LIefs Bibbi

ja wij zijn ook volop aan het sparen....hoewel we voor een 2e gaan....
we willen zohiezo een nieuwe kinderwagen want die eerste was echt een miskoop!!!
en de kinderkamer hadden we gekregen maar weer terug gegeven.
maar ik wil als comode een oud dressior kopen bij een kringloopwinkel en zelf verven met leuke accenten.
je kan het zo duur maken als je zelf wilt.
een wiegje ga ik bijv. op marktplaats kopen.
waar ik me het meest zorgen om maak is dat we waarschijnlijk een auto moeten aanschaffen.
we rijden nu in het werkbusje van mijn man waar precies 3 mensen in kunnen.
heel misschien kan hij via zijn werk een busje met dubbele cabine krijgen....zoniet dan moeten we toch maar een klein autootje aanschaffen.
dus we zijn flink aan het sparen.....athans dat proberen we.

groetjes bri

Hoi Bibi,

Ik snap je gevoel, wij vragen ons ook wel eens af of het allemaal wel goed gaat komen als dat kleintje eenmaal echt op komst is.
Mijn man werkt vier dagen omdat hij een dag in de week naar school gaat en ik werk fulltime maar verdien geen vet pot. Toch heb ik er wel vertrouwen in, je gaat toch anders leven als die kleine er eenmaal is en ik hoef echt geen kamertje van 1500 euro er zijn ook leuke kamertjes van 600 euro.
Ook heb ik wat meer vertouwen er in gekregen dankzij mijn vriendin. Zij heeft een dochtertje van 2 jaar en is 25 weken zwanger van de tweede. Ook zij zwemmen niet in het geld (ongeveer het zelfde als wij) en toch gaat het ze perfect af.

Groetjes Fennie

Ja dat is wel zo maar toch denk ik wel eens hoe moet het allemaal.
Wij hebben een familie wieg en ik heb al heel wat kamertjes gezien die helemaal niet duur waren.
Ik heb ook al heel veel spulletjes dus dat is ook niet echt waar ik me zorgen om maak maar ach het is gewoon het idee denk ik!

Liefs Bibbi

Hey meiden..

Wij hadden ook heel weinig toen onze eerste in aantocht was, en hebben stukje bij beetje de nodige dingetjes bij elkaar gekregen.. ik heb altijd alles bewaard en dus ook bij de tweede gebruikt.. Pas toen de derde op komst was hebben we een nieuw kamertje gekocht.. niet duur... maar toen kon het...
Ik heb alles nog, en hoef bij een vierde kindje bijna niks meer aan te schaffen..
Ik vind dat je het zo duur kunt maken als je zelf wilt... tweedehands meubeltjes en spulletjes zijn vaak net zo mooi en als je een beetje creatief bent kun je er iets heel persoonlijks van maken toch?
Het gaat mij er vooral om dat alles netjes en schoon is.. veel belangrijker ook.
Ik denk dat je daar niet teveel bij stil moet staan.. wij hebben ze alledrie groot gekregen en net zo genoten als ieder ander...
De meeste mensen kunnen tegenwoordig ook niet meer veel geld uitgeven omdat alles steeds duurder wordt en de lasten steeds hoger...
De liefde die we geven is onbetaalbaar en het belangrijkste van alles...

liefs.. Bats

Hoi Bibbi

Wij behoren tot de gelukkigen met hel;e fijne ouders die alles willen geven!!
Ik weet bijvoorbeeld al dat we de kinderwagen van mijn schoonouders krijgen, en van mijn ouders krijgen we de meubeltjes. Zelf hebben we het gelukkig ook bepaald niet slecht, dus wij komen er wel.

Wat een mazzel eigenlijk he?? Wij zijn allebei enig kind dus ook wel een beetje verwend.......... Maar heb veel respect voor jullie hoor. Ik ben zelf gek op koopjes jagen en ben er ook errug goed in. (en dan bedoel ik niet de koopjes in de pc hooft want die zijn nog duur. hahah) Ik denk dan ook dat jullie gelijk hebben als je zegt dat het zo duur wordt als je zelf wil. En als je een beetje de aanbiedingen in de gaten houdt, is het denk ik best goed te doen.

Liefs Annet

We hebben gelukkig wat klein grut in de familie dat wel ergens uit groeit. Als het nog 5 jaar gaat duren zullen we wel achter het net vissen, maar als het niet al te lang gaat duren kunnen we van alles en nog wat van broer en nicht krijgen/lenen

Zelf hebben wij bij de eerste een heleboel nieuw gekocht. Achteraf gezien helemaal niet nodig geweest. Als je ziet wat er allemaal op marktplaats staat....
Onze kinderwagen is na twee kinderen intensief gebruik redelijk op (hopen dat hij nummer drie nog haalt), maar het badje, tummy tub dat soort zaken is nog als nieuw. Ook een wiegje, box gebruik je relatief kort dus zijn vaak nog in prima staat als je ze tweede hands wilt kopen. In een vriendenkring met al kinderen wil rondvragen ook wel helpen. Vooral ook om er achter te komen of sommige dingen net zo handig zijn als dat je in de winkel denkt.

Groetjes
Juup

Terug
Bovenaan