sparen

Wij hebben zeven jaar terug Æ’1834,-- betaald voor een complete kinderkamer en box en kinderstoel. Dit wordt nu al weer voor de derde keer gebruikt en het ziet er nog als nieuw uit! We hadden een kamertje die in de aanbieding was. We hadden toen spaarcentjes en konden het dus ook doen, maar anders had ik tweedehands gekocht. Met een beetje zoeken en goed vergelijken kan je goede kamertjes kopen! Als ik zie hoe mijn meubeltjes er nog uit zien, kunnen ze nog makkelijk drie keer mee.
Ik zou alleen bij een tweedehandskamertje een nieuw matrasje kopen, omdat daar de meeste slijtage op treed (spugen, doorlekken etc.)
Verder heb ik de wandelwagen steeds geleend (toch maar 6 maand nodig) en alleen een driewieler aangeschaft voor zwaarder terrein (had toen twee honden, nu nog een).
En je kan natuurlijk een leuk verlanglijstje maken voor de kraamtijd (boxkleed, inzetkussentje voor kinderstoel, speeltjes, kleren, hoesjes voor aankleedkussen etc.)
De buikdrager had ik ook geleend en een rugdrager heb ik nooit gemist.
Aangezien wij op de toen toekomstige babykamer een wastafel hadden, hebben we deze oude wastafel vervangen door een ovaal kunstof wastafel, deze was prima te gebruiken als babybadje. Als ze daar te groot voor werden gingen ze in een opblaasbadje in de douche, want het grote bad is wel erg onhandig. Nu zitten ze wel in het grote bad.
Meiden, je kan het zo duur of zo goedkoop maken als je zelf wilt!!!!! Luiers heb je ook in allerlei prijsklassen en tegenwoordig heb je bijna geen slechte luiers meer!

Wij hebben best een low budget kamer gemaakt (alleen de wand die we geplaatst hebben om een kamer op te delen was best duur).

De wieg hadden wij (zus en ik en de dochters van mijn zus) nog ingelegen vroeger, voor 30 euro nieuwe stof erop, de commode was een kastje van de Ikea voor 60 euro en de schommelstoel (ook ikea) kostte 85 euro. De kamer had een inbouwkast dus dat kostte niets. Ook het bedje waar Henk nu in slaapt heb ik vroeger in geslapen. Naturlijk dan de kosten van een nieuw kleurtje en nieuw matras (45 euro, opgeteld dus zo'n 225 euro). Dan nog een bootjes mobiel (thema is zee), de meeuw die ik al jaren had en een philips lamp.

Ik heb veel kleren gekregen van mensen om ons heen en de zeeman heeft leuke betaalbare kleren. De box was 12,50 bij de kringloop (ook een kwastje gekregen).
Kinderwagen hebben we wel nieuw (uitverkoop) gekocht.

In principe kan je veel leuke dingen doen die niet de wereld kosten....

hoi bibbi en andere meiden,

wij zijn hard aan het sparen, want de kamer die we ervoor bestemd hebben moeten we nog helemaal verbouwen, plus dat we inderdaad ook een andere auto moeten.
helaas hebben we wat pech gehad met ons huis, heel erge lekkage waardoor onze spaarrekening opging aan de reparatie daarvan (nieuw dak, jakkes daar zie je ook niets van!) dus we zijn nu weer opnieuw aan het beginnen!
maar inderdaad al internet aan het afspeuren voor tweedehandsjes en ik hoop eigenlijk het geluk te hebben op een showmodel ofzo, hahaha, had ik natuurlijk hier niet moeten verklappen! nee gein, gun iedereen het!
ik heb al zitten uitrekenen hoeveel we kunnen sparen als het deze maand raak zou zijn, en het wordt allemaal wel krap denk ik, maar dat hebben we er wel voor over (neemt niet weg dat ik me wel es zorgen maak)

groetjes aimee

Gelukkig maar dat ik niet de enige ben die zich wel eens zorgen maakt of het straks allemaal wel gaat lukken.
Dan te bedenken dat ik nog helemaal niet zwanger ben.
Ach het zal allemaal wel goed komen denk ik maar zo en wat het belangrijkste is er is een huis vol liefde waar het kadootje in terecht zal komen!

Liefs bibbi

ja ik maak me soms ook wel zorgen hoor....vooral volgend jaar de ziektekosten omhoog gaan!!
maar we proberen ook maar zoveel mogelijk te sparen.
en als het raak is bij ons dan gaan we volgend jaar toch niet op vakantie dus dan gaat het vakantie geld ook op de spaar.
en de kinderbijslag   wordt natuurlijk meer.
en mijn man heeft een baan waar mee je kunt klussen dus hij verdient zwart geld erbij...echt wel lekker!!!hij plakt dus ook daken en dat is normaal best duur zoals je net zei dus hij doet het voor goedkoper maar toch verdient hij er dan veel op.

nou allemaal flink aan de spaar!!

succes bri

Terug
Bovenaan