hey meiden
bedankt voor jullie reactie.
waarom ik spaar voor mijn kind? omdat ik wil dat als ze op den duur ( duurt nog wel heeeel lang, maar toch) het huis uitgaat, ze een leuk bedrag heeft om haar huisje in te richten, of haar rijbewijs kan halen als ze 18 is, of what ever.
mijn ouders hebben ook altijd een groeirekening voor mij gehad, wat later overgezet werd in een easy bleu rekening( voor tieners)
toen ik op mn 18e het huis uit ging, had ik een super leuk bedrag zodat ik mijn huis kon inrichten hoe ik het wilde, ipv dat ik elk dubbeltje om moest draaien om te kijken of ik wel genoeg geld had voor vloerbedekking zeg maar.
natuurlijk ging niet al het geld op aan mn huisje, daar was het veelste veel voor.
we hadden ook nog een verlovingsfeest gegeven, voor mn familie. en de rest van het geld ging weer naar mijn spaarrekening, wat goed van pas kwam toen ik zwange rraakte.
voor mijn prive studie hadden mijn ouders een apparte rekening geopend.
natuurlijk werkte ik ook, en ook daar ging de helft van wat ik verdiende, naar mijn spaarreking toe. maar ja, dat was niet zo veel. werkte 1 dag per week ivm mn studie en was 16 dus verdiende ik niet zo veel
ik ga eens informeren naar een studie rekening of hoe dat ook heet.
denk dat ik er toch maar 1 ga openen.
elke maand een klein bedrag erop, rente er over heen en als het dan tijd is, hebben we of de hele studie bij elkaar gespaard, of een gedeelte ervan, wat dan toch weer is meegenomen toch?
nogmaals bedankt voor jullie reacties/meningen
liefs, do