sparkle

Hoi Sparkle,

Ik heb volgens mij nog nooit samen met jou in een zelfde onderwerp gezeten, maar zag ergens je verhaal over die operatie aan die varivocele (of hoe schrijf je dat).
We zitten dan in hetzelfde schuitje.
Wij zijn inmiddels 2 jaar en 5 maanden bezig en hebben al 6 iui achter de rug, en 2 x icsi.
Mijn manneke heeft zich 2 weken geleden toch maar laten opereren aan die spat ader. Door de uroloog werd steeds gezegd dat het weinig kans van slagen had, maar na die mislukte pogingen hebben we toch de stap genomen.
Hoe had jou man/vriend het ervaren? De mijne heeft toch nog wel veel pijn gehad. En het is een behoorlijke snee onder op zijn buik.
Ik ben erg benieuwd hoe de uitslag straks is, ik heb er toch wat hoop op gelegd, jij???
Jullie zullen dan bijna mogen testen, spannend man.
Ik las ook dat je in een kliniek bezig was, toevallig Geertgen???

Nou hopelijk spreek ik je nog eens op deze wijze.
Succes met alles.

Lieve groetjes Cis

Hey Cis,

Wat leuk dat je reageert...jullie zijn dan wel iets verder als ons...Jullie zijn dus al n aardig tijdje bezig met IUI/ICSI enz. Is het allemaal vrij snel gegan bij jullie..ik vind het allemaal zo lang duren. Ik heb nog geen idee of wij daar zelfs in aanmerking zouden komen.
We mogen idd deze maand testen en dan begin Nov. krijgen we de uitslag daarvan bij de uroloog (laaang wacht..pfff..). Toen wij bij de uroloog kwamen vond hij dus in eerste instantie dat we dit moesten proberen. Hij gaf ook aan, dat het waarschijnlijk niet veel nu heeft en de kans dat er echt goede verbetering komt klein is. Daarna wilde hij zien wat we verder gaan doen. (Hij denkt ook dat de andere bal waarschijnlijk helemaal niets doet..).
Mn man vond het ook behoorlijk pijnlijk...maar is er nu goed over heen eigenlijk. Het is nog steeds n lelijk litteken, maargoed, dat zal altijd wel blijven. De eerste weken heeft hij bijna niet kunnen werken.

Ik heb er toch ook wel wat hoop op gelegd, maar die arts heeft dus gezegd dat we dat eigenlijk niet moeten doen, maar de berichten op internet zijn ook zoo verschillend! dat je nog niet weet wat je er mee aan moet.

Wij zijn nog niet bij n kliniek geweest, maar worden waarsch. doorgestuurd zodra we de uitslag weten.

Waarom hebben ze bij jullie ICSI gedaan en geen IVF? of gaan ze daar bijna altijd toe over met erg slecht sperma kwaliteit?

Ik vind het wel moeilijk allemaal, vooral omdat we nog niet weten of we wel ICSI/IVF willen en kunnen doen, maar volgens mn mannetje moet ik daar nog maar niet teveel over tobben ;-)

grtjes sparkle

(en volgens mij ligt het niet aan jouw comp hoor dat je dat bericht zo vaak geplaatst hebt, wel meer mensen hebben er moeite mee op dit forum (oa ikzelf :-D))

He sparkle,

Ja spannende tijd idd. Die veeeeeel te lang duurt!
Die hoop, tja, dat blijf je toch continue houden, iedere maand, iedere poging, elke keer als je iets leest.
Ik denk ook dat het heel belangrijk is dat we die blijven houden, anders is er niets meer.
Help, daar wil ik echt niet aan denken!!!!

Wij zijn na 6 standaard IUI behandelingen beland bij ICSI, omdat het zaad niet goed genoeg was voor IVF.
Ja, waarom dan vooraf die IUI, ja dat vond ik ook weggegooide tijd, maar dat was schijnbaar standaard, daar het ICSI project best wel zwaar is.
Ik moet zeggend dat ik de 1e niet zo zwaar vond als de 2e. Maar dat lag ws aan de hormonen.
Mag ik vragen hoe bij jullie de kwaliteit was??
Bij ons was het slechtste wat we gehad hadden, 400.000 goed zaadjes, maar we hebben ook 1 x 1.3 miljoen gehaald. Gek hè!!

De stap nemen om zover te gaan, ja daar moet je zelf echt achter staan. Mijn partner wilde eigenlijk niet zover gaan, maar toen we eenmaal in de molen zaten, was het voor hem niet moeilijk meer. De wens is te groot. En dan neem je verdere stappen.
Je voelt vanzelf waar je grens ligt, echt waar!
En een gesprek in een kliniek is heel verhelderend.
Maar wat moeten jullie lang wachten op de uitslag???? In de kliniek hebben we 'm dezelfde dag.
Nou hopelijk een goede uitslag en een mooie toekomst.

Ik zal voor je duimen.

Liefs Cis

Hey cis,

Ja, ik vind het ook erg lang wachten....maarja, dat is zeker normaal...maargoed, t maakt ook weer niet zoveel uit wanneer je het precies krijgt.
Bij ons ging het de eerste keer ook vreemd, toen kregen we de uitslag van de arts en die zei alleen dat het helemaal niet goed was...:-S voordat mn man er erg in had, had hij de hoorn er al weer op gelegd en zaten we nog met heel veel vragen!!

Gaan jullie nu nog verder met ICSI behandelingen?? of weet je dat nog niet?

bij mn man was t 1 milj. en de beweeglijkheid was iets van 50 %..wij hebben eigenlijk nooit echt de gegevens echt op n rijtje gehad...vond ik wel n beetje vaag allemaal. Wil ik volgende keer wel wat duidelijker antwoord op.
Wij hebben nog maar 1 test gehad, dus verder weet ik het niet. Voor IUI en ICSI moet je toch ook ong. n miljoen hebben...??

jullie ook veel sterkte!
Gaat het nu wel weer beter met je man?

grtjes!

Hey cis,

hoe gaat het ermee??
hoe is het met je man? Gisteren ons 2de testje weggebracht...spannend...
Misschien maandag de uitslag, als de artsen n beetje mee werken, en anders wordt het 9 nov.

grtjs Sparkle

Héé Sparkle,

Ja hier is alles prima!
M'n menneke is weer helemaal de oude, kan weer alles. Is dus ook weer volop aan het voetballen.
Nou gelukkig maar.
Ik had al even niet meer op deze site gekeken en dacht ineens aan jou.
Was idd erg benieuwd naar de stand bij jullie.
Maar het potje is weer ingeleverd......en nu afwachten.....oooh wat spannend man.
Ik ben erg benieuwd.
Ik zal voor je mee duimen voor een positieve uitslag.
TOI TOI TOI.

Laat je meteen wat weten?
Sterkte saampjes.

Cis x

Hey,

Vandaag de uitslag gekregen! Het zag er goed (!) uit.!!! Eigenlijk heel niet verwacht, niet op durven hopen ook. We durven nog niet erg hard te juichen, we hebben nog niet de concrete nummers te horen gekregen... Maar wel opgelucht...

We horen van de uroloog over 2 weken, waarschijnlijk meer, nog wel even spannend dus, maar kan weer n beetje adem halen.

Dan laat ik het snel weten...

grtjes

Terug
Bovenaan