@sparkle

Hoi, hoi, sinds mijn vakantie heb ikm je niet zoveel gesproken. We waren ook wel erg ver weggezakt. Hoe gaat het met jullie, met het opknappen van de kamer naast jullie kamer en met de spanning. Morgen je NOD toch? Wat gaan ze daarna precies bijhouden tijdens deze cyclus? Hoe gaat het verder met je?

groetjes
Wenser

Hey Wenser,

lief dat je aan me denkt! :)
Mn comp moest gefixt worden, dus ff geen internet gehad :) Ja idd...gisteren met NOD en ben nog steeds aan het wachten :-S....k weet dat het ga komen, maar k denk dat ik me er gewoon teveel druk om heb gemaakt ofzo...zodra t begint moet ik bellen en dan afspraken maken. 3e dag bloed prikken (LH, FSH etc), daarna ergens 8-10de dag HSG en test voor mn man bespreken, en daarna 22ste dag testen op progesteron, als ze dan meer info hebben willen ze aan IVF beginnnen, maar we zijn nog steeds hard aan het nadenken of en hoe we dat willen.
Ondertussen veel gelzen ook over adoptie en pleegouderschap enz. Maar hoop eigenlijk wel dat we toch een mogelijkheid zien om IVF te kunnen gaan doen...Kan de gedachte aan n eigen kindje niet uit mn hoofd zetten en dat verlangen is zoo groot...en adoptie is ook heel veel regelen en wachttijden en er ligt ook n hele prijs op....al trekt t ons ook erg!....waarschijnlijk zowieso een keer.

Dus ja, t gaat wel goed met me, maar ff weer in spanning, voel me totaal niet zwanger, maarja, als t dan weer ff duurt....je weet hoe dat gaat!

T klussen staat ff stil nu, mn man heeft t erg druk...maar er hoeft niet zo heel veel meer te gebeuren hoor..al t gips zit er tegen aan, nu nog vlakken en eerste laag verf erop!

Hoe is t verder met jou? begint je vermoeidheid al wat minder te worden, en k las ergens dat je 20 weken echo er ook mooi uit zag? Super!!!

veel liefs,
sparkle

Hoi sparkle,

Goed wat van je te horen. Hopelijk heb je vandaag nog geen OD en hoef je het hele traject niet in, die kans is klein, maar wie weet... Je gaat anders een drukke en spannende maand tegemoet. Heb je veel gelezen? Ik vond persoonlijk de HSG meevallen. Je leest/hoort er zo veel negatiefs over dat ik best gespannen was. En toen moest ik nog heel lang wachten... Maar uiteindelijk was het moment van pijn toch redelijk beperkt en hoewel ik er wel even van moest blazen, was het vrij snel daarna ook wel weer weg. Heb die middag nog wel even geslapen, want ik had vooraf pijnstillers gehad, dus was een beetje suffig. Krijg jij dat ook? En ik was ook moe van de spanning.

Adoptie en pleegkinderen zijn ook leuk inderdaad en ik vind het heel mooi dat jullie nu al zeggen dat jullie zoiets ook wel zouden willen. Maar ik snap goed dat jullie toch eerst voor een eigen kindje willen gaan. Het adoptieproces is hier in NL inderdaad ingewikkeld en lang, dat weet ik van mijn zus.
Maar de kansen op een eigen kindje zijn er natuurlijk, dat moet je niet uitvlakken! Je hoort toch ook heel veel goede verhalen over IVF, soms niet gelijk de eerste keer, maar na 2 of 3 ( of soms nog meer) toch wel! Jullie twijfels gaan over het invriezen toch? Ik hoop dat jullie daar met een goed gevoel uit komen.

Groetjes, sterkte en ik duim toch nog met je mee voor deze ronde hoor!
Wenser

hey hey,

Gisteren weer ongi geworden..! Nu dus druk aan het bellen geweest voor testen enz..naaturlijk altijd handig in het weekend, dan wordt er niet opgenomen enz. Moest eigenlijk morgen testen, maar op zondag is er niet veel open, en alleen voor mensen die al echt in de IVF cycle zitten, dus waarsch. maandag. Komt eigenlijk wel beter uit voor mij.
Hopelijk bellen ze maandag snel terug om HSG en Semen analyse te boeken...spannund...
toch wel weer teleurstelling, dat alles nu toch echt in werking gezet moet gaan worden, maarja...t moet maar he...gebeurd er tenminste wat.

Verder lekker van t weekend aan t genieten..mn huisje doen vandaag, en hopelijk vanmiddag nog ff wat tijd om te shoppen!

fijn weekend!
groetjes!

Sparkle,
Wat jammer nou, je hebt toch iedere keer wel stiekem hoop natuurlijk. Lastig dat je nu midden in het weekend zat, hopelijk maakt het niet uit voor de resultaten van de testen. Ik weet nog wel dat ik hormonen moest testen op dag 1,2 of 3, dus dan zou maandag nog op tijd zijn. De HSG was volgens mij op dag 8 a 10 als ik het mij goed herinner. Na je ongi en voor je ei. Kun jij makkelijk 'vrij' krijgen op je wekr op korte termijn? Dat vond ik toen erg lastig, dat je twee dagne van te voren te horen kreeg dat je s middags moest komen voor een follikelecho en dat is dan 25 km van mijn werk vandaan. Gelukkig waren ze wel flexibel op mijn werk, maar ik heb behoorlijk wat afspraken moeten verplaatsen.

Ik wens je heel veel sterkte, ik hoop dat je er een goed gevoel bij krijgt/hebt en dat het allemala meevalt qua druk.

Veel liefs
Wenser

Hi Wenser,

Ja, jammer weer, maarja, ik vind het ook altijd wel weer fijn als je tenmisnte weer zekerheid heb, want dat tussen hoop en tereurstelling leven vind ik maar niks!
Vanochtend bloed geprikt, en kon gelukkig ook in t laboratorium in n plaats dichterbij ipv 40 min. rijden, dus dat is alweer n pluspunt.
Vanmiddag n afspraak gemaakt voor HSG, donderdag al! spannund...dan zit op dag 6..maar was geloof ik de enige mogelijkheid.
Dan 22ste dag progesteron testen en dan daarna n dag uittrekken voor sperma test, uitslagen, HSG, bloedtests en s middags uitslag sperma test...spannende dag zal dat worden...
Vind het wel heel spannend de HSG, maar zie er ngo niet echt zo erg tegenop...
Wel de eerste keer voor mij om op de tafel te liggen voor onderzoeken...dus dat vind ik eigenlijk nog het meest spannende..haha..

Op mn werk doen ze niet echt moeiljk, als ik niet kan komen, kan ik niet komen...gelukkig is dat wel gemakkelijk, maar voel me wel bezwaard, ook omdat ik al vrij gevraagd heb voor ong. 2 weken...(wel wat ochtneden werken) omdat mn zus komt!

Had ik nog niet verteld he? Mn zus en mn moeder komen en mn zus dr kleintjes...Zie er heel erg naar uit! Altijd fijn om familie over te hebben! En mn zus had eigenlijk als reden, heel blij nieuws...ze verwacht n kleine...ben heel blij voor haar, omdat het bij hen ook heel moeiljk is gegaan steeds...veel miskramen, en niet weten waardoor...
Ben nu heel blij gewoon voor hen, voelt heel anders dan n schoonzus die zwanger is vind ik..:) misschien dat ik het straks wel moeilijker vind als ze hier is, weet t niet..

Ja, ben wel benieuwd of en hoe en wat er straks allemaal gaat gebeuren...ben n beetje bang voor al die hormonen...bang dat ik n heel gemeen mens wordt ofzo, vooral voor mn man en op mn werk met die kids.(merk dat ik nu al ns grumpy tegen ze doe..:-( )..maarja, je blijft ook nog steeds jezelf he...bij iedereen is het toch weer anders...

nou, heel verhaal weer...

hoeveel weken ben je nu? gaat het allemaal goed...?

doei doei
groetjes sparkle

Ha Sparkle,

Dat gat ineens snel allemaal. Heb je gelukkig ook niet zoveel tijd om je van te voren druk te maken.
De onderzoeken heb ik ook allemaal gehad. De HSG is het minst prettig en ik vond de (2x) samenlevingstest niet zo fijn omdat je dan x aantal uren van te voren perse moet vrijen, maar de test zelf stelt niks voor. De eerste keer was het s avonds en toen was de test negatief (zat volgens mij 12-14 uur tussen oid.), toen nog een keer opnieuw gedaan, s ochtends en toen was het gelukkig goed.

Fijn dat ze op je werk zo meegaand zijn, en dat het nu even slecht uitkomst met je reeds aangevraagde vrije dagen is wel jammer, maar laat je er niet door weerhouden, want vrij voor onderzoeken is eigenlijk helemaal niet 'vrij'. Wat leuk dat je familei jouw kant uit komt. Ik kan mij voorstellen dat je je er op verheugd. Goed ook om te horen dat je het je zus zo gunt. Bij ons is het andersom; mijn zusje kan geen kinderen krijgen en ik heb er heel lang over gedaan, maar voelde mij zo schuldig toen het eenmaal zo was.

Gelukkig gaat zij er ook heel posiotef mee om. Volgend weekend gan wij met zijn tweeen een weekend weg en kan ik er nog even rustig met haar over praten, wat het nu met haar doet enzo.

Nou, ik ga weer werken, het is druk vandaag.

groetjes
Laura

Terug
Bovenaan