Spataders en krampen

Goedemorgen meiden,

In mijn linkerbeen heb ik diverse spataderen waar ik geregeld flijnk last van heb, nu heb ik ook steeds meer pijnlijke krampen in mijn linkerbeen. Ik wil eigenlijk geen steunkousen, ik heb mijn voeteinde iets omhoog staan, iemand nog andere tips?

Alvast bedankt.

Lieve Ukkietje,

Het eerste wat ik denk bij het lezen van je eerste zin is: Steunkousen!!! maar dan lees ik verder en heb eigenlijk geen andere tips voor je meid. Ik heb er zelf geen last van maar iemand die ik ken had er tijdens haar zwangerschap veel last van en haar hebben die steunkousen toch echt heel goed geholpen.....

Hopelijk krijg je van andere nog wat goede tips!

Liefs Lynn.

Snap dat je steunkousen nis vind. Het is ook echt niet charmant. Maar wat moet dat moet. Als het helpt meid dan moet je het gewoon doen.

Tegen kramp moest ik juist toen melk gaan drinken. En bepaalde vitamine b, volgens mij. Maar ik ga het woensdag even navragen. Lig hier 's avonds steeds te kronkelen van de kramp die in mijn benen en voeten schiet. Zo vervelend. En gister begon het overdag ookal. ........

Idd steunkousen. Snap dat je dat liever niet wil maar idd wat moet dat moet. Het is voor een goed doel en als zwangere zijn ook niet charmante "kledingstukken" veroorloofd!

@Essie: heb jij dan last van wat ze noemen restless legs? Heel vervelend lijkt me.

Hier een mamma van inmiddels 3 kindjes die nog wel eens wat meeleest... Ik heb bij alle zwangerschappen veel baat gehad bij het voor het slapen gaan insmeren van mijn kuiten met Spiroflor / SRL creme van VSM. En als ik 's nachts toch kramp kreeg en daar 's ochtends nog spierpijn van had, smeerde ik het dan nog een keer in. Het helpt de spieren onstspannen en vermindert spierpijn. O ja, als je kramp hebt, is het belangrijk zo goed mogelijk te ontspannen, dan trekt de kramp het snelste weer weg. Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan...

Euhm .... Steunkousen....
Die dingen zijn echt niet om aan te zien, maar werken toch echt het beste! Je kan je benen ook zwachtelen, maar das een grote klus!
X anneke

eigenlijk geen tips voor je. Ikzelf heb ook regelmatig kamp 's nachts in mijnkuiten. Ik kan het nu meestal tegengaan door meteen als ik het voel mijn tenen na mij toe te trekken.. Maar voor de spataders denk ik inderdaad aan steunkousen..

sterkte..
liefs

Terug
Bovenaan