Specifiek moment van trots... (vertel)

Hoi Mama's,

Momenten van trots,.. wie kent ze niet?

Gisteren had ik weer zo'n moment dat ik overstroomde van trots.
Mijn broer had een CD-presentatie in een waanzinnig gaaf/groot café in Venlo.
Natuurlijk wij er ook heen met Kay. Nog nooit was ik met hem in een druk café geweest met harde muziek, maar ik ging er al vanuit dat Kay helemaal uit zijn dak zou gaan. Als iemand gek is van mensen en muziek is hij het wel!

Omdat we al de hele dag op pad waren, en hij ook niet s'middags even wilde slapen had ik er al een hard hoofd in. Hij was enorm moe, maar wilde gewoon niet slapen. We zijn toen toch gewoon gegaan. Bij het café aangekomen was het afgeladen druk!! We kwamen amper binnen en de muziek stond óntzettend hard. Kay keek al bedruk van wat is hier aan de hand?! Eenmaal een paar meter verder had meneertje zijn armen al in de lucht en zat te wiebelen op mijn arm. Hij had een glimlach van oor tot oor en straalde helemaal!! Mensen moesten allemaal érg lachen en zo propte wij ons een baan naar de Buhne. Hij heeft er van 16:00 uur tot 18:30 uur zitten dansen en zingen en naar iedereen zitten zwaaien. Familie, vrienden en daar weer vrienden van  hebben hem allemaal gedragen en hij vond iedereen en alles geweldig! Steeds maar die handjes in de lucht en wiebelen in de maat..

Wat heeft Kay genoten van deze middag en wij nog het allermeest!! Iedereen sprak ons aan wat een vrolijk en vriendelijk manneke we hadden en dat hij zo enorm genoot van alles.  Hij is zo enorm makkelijk,....

Op die middag was ik zo enorm trots op mijn kleine ventje. Als enige  1-jarige tussen allemaal grote en vreemde mensen.  Iedereen naar je kindje zien staren met een glimlach en de ander zien aanstoten en wijzen naar hem,.. zucht.. Wat een enorm warm gevoel krijg je er dan van binnen.. Het liefste ging ik de buhne op en rukte mijn broer die microfoon uit zijn handen om even te zeggen dat wij de ouders zijn hihihi..

Nu kreeg ik net een belletje  van mijn moeder dat ze samen met  Kay op de stadsomroep is geweest.  Ze hebben hem dus gefilmt zonder dat ik  het wist, ben dus erg benieuwd. Ik kan het natuurlijk niet zien omdat ik in Breda woon, maar ga het morgen dus even online bekijken.

Voor de mensen die het grappig vinden om te bekijken, weet niet of het wat is hoor, is hier de link;  

(Let op; Tis Limburgse "shit" hè hahaha..)

http://www.omroepvenlo.nl
/index.php?option=com_content&task
=view&id=3494

Hebben jullie ook van die specifieke momenten gehad dat je zó enorm trots bent op je  dreumes dat je het liefst van de daken wilt schreeuwen dat jij de mama bent?

Zou je dat met ons willen delen?

Esmé mv Kay

Heej Esme, Leuk is dat he?! Wij hebben er ook zo een, die van muziek houdt, maakt niet uit hoe hard. Ze gaat ook vaak mee naar de Funky Monks want daar zijn papa en mama fan van en ook wij krijgen dan leuke reacties. Ja en dan voel ik mij wel de trotse mama hoor.

Hai Esmé,

Ik had dat toevallig vorige week!
Ik was met mijn vriendin en haar 2 meiden in het zwembad. Jente vind het heerlijk in het zwembad en wil het liefst los. Nu had hij deze keer zijn vestje en vleugels om en kon hij los drijven. Hij ging helemaal uit zijn dak, hij vond het heerlijk dat ik hem niet vast hoefde de houden.
Iedereen in het zwembad keek naar dat goedlachse ventje wat alles deed en niks eng vind.

Heerlijk, op dat moment was ik ook echt even heel trot om mijn mannetje.

Het is niet zo'n mooie foto maar je kan goed zien dat hij los zwemt, hij had ook snel door dat als hij trappelde met zijn benen dat hij vooruit ging en omhoog kwam.

Groetjes Fennie en Jente

Hoi,

Ook ik ben trots op mijn twee kanjers. Nu ben ik altijd al zo trots op Hjerre, helemaal nu Elize ook geboren is, natuurlijk is hij ook wel eens jaloers, maar meestal wilt hij haar aaien en kusjes geven.
Wanneer ik met die twee gaat wandelen legt hij altijd heel beschermend zijn armpje op het dek van haar bakje. Ook duwt hij de kap naar beneden want hij moet haar zien. En waag het niet zomaar in de bak te kijken.........trots.....Nog trotser mijn kleine meisje vind dit prachtig en dat liet ze goed merken...Toen Hjerre weer de kap naar beneden deed en haar aaide en daarna zijn arm op het dekje legde, kreeg hij de eerste gerichte prachtige glimlach van zijn zusje.......smelt......( hij lachte lief terug)

Groetjes Hanneke

Heerlijk, een keertje opscheppen omdat er om gevraagd wordt. Ik ben trots op mijn kleine meisje als:
- ze van het ene op het andere moment in een meegroeibedje gaat slapen zonder raar te gaan spoken of protesteren
- ze zoals gisteren 2 uur mee gaat uit eten bij de plaatstelijke wok, en zich daar superlief gedraagt en smult van het eten. Je kunt merken dat ze het gewoon echt gezellig vindt.
- ze zo heerlijk zit te zwaaien en kletsen tegen vreemden: gisteren een heel verhala tegen het jionge stel naast ons, druk wijzend op de kinderstoel (ze liep toen even vrij rond) en de kroepoek in haar hand, alsof ze wilde vertellen dat ze dat niet in de kinderstoel hoeft te eten.
- alle woordjes die ze al kan zeggen: papa, mama, hebben, kijken, bah, ba (=bal), aap/apen, paa (=paard), kikker, beer, baby, sis (=vis), tota (=stokstaartje, heeft manlief haar geleerd)
- dat ze zo geweldig gemakkelijk zich voortbeweegt
- hoe schetig ze gaat zitten op haar lage houten stoeltje
- heo ze een leeuw nadoet: eerst waas het na onze brul heel zachtjes waaaaaaaa, nu brult ze lekekr mee!

Zo, en nu stop ik, anders gaat het hier stinken...valt het op dat ik erg trots ben op mijn kleine ukkepuk?
Groetjes, trotse Rianne en Lydia

pfoe ik schep al zo vreselijk veel op over mijn prinses.... Ik vind haar zo geweldig mooi en lief en slim! Ze kon met 4 maanden al omrollen en kreeg haar eerste tandjes al, met 6 maand at ze zelf haar fruit, hele stukken met smaak op, met 9 maanden liep ze zelf achter een speelgoedrollator en met 11 maanden helemaal zelf. Tis zo'n vrolijk, vriendelijk en tevreden mopje.... heerlijk en zoals ze kan schaterlachen...

en om eerlijk te zijn kan ik nog wel uren langer zo over haar opscheppen, alhoewel opscheppen... tis gewoon zo!

liefs

Esther

ps wat heerlijk zo gek met je kindje te zijn he?!

Ja die momenten van trots, heerlijk. Iedere dag is er wel een of soms meedere. Zoals vanmorgen, op het KDV, Tess netjes op een stoeltje zitten, schoenen uit, sloffen aan, dan Poes naar het bakje brengen, mama een dikke zoen en nog even zwaaien en een lief daaag... dan ben ik zo trots op mijn kleine meid. Ook als ik zie dat de juffies zo gek op haar zijn, dan denk ik, ik doe het toch allemaal niet zo slecht.

Of hoe ze zelf het zwembad uitklimt en naar de glijbaan loopt, hup omhoog, zitten, voetjes naar voren en zoef en water weer in... zonder hulp!

Ze is al zo wijs en brengt zo vaak een glimlach op de gezichten van mensen, dan denk dat is mooi wel mijn meiske.

Genoeg over mijn meiske, heb het filmpje met Kay gezien, hij zat zo te genieten, niet zo gek dat mama trots is op haar grote ventje! Super lief is die gewoon. Heerijk toch dat ze zich zo kunnen aanpassen en vrolijk door gaan.

Geniet van jullie kids, ze zijn allemaal bijzonder!

Liefs Nanda (een super trotse mama van Tess)

Terug
Bovenaan