Speelgoed 2 jarige, wat te kopen

<p>Mijn dochtertje wordt over enkele weken 2 jaar en ik maak een verlanglijstje…</p><p> </p><p>Ze heeft al een keukentje, vormenpuzzel, houten ton blokjes, pop.</p><p> </p><p>Nu had ik graag uitgebreid met</p><p> </p><p>– bouwblokken (houten of Duplo, om echt te bouwen zeg maar, maar vanaf welke leeftijd doen ze dat? Nu is ze enkel nog van het gooien en de toren die ik maak omgooien, soms stapelt ze wel enkele blokjes, maar om echt te bouwen vind ik ze wel glad, het is zo een blokkenton maar voor wat ze nu doet is het prima)</p><p> </p><p>– diertjes (boerderij, wilde dieren..) </p><p> </p><p>- loopfietsje?   </p><p> </p><p>Wat is nou leuk voor een 2 jarige waar ze nu al wat mee kan of toch bijna?   </p><p> </p><p>Het keukentje enz vindt ze wel leuk maar ze houdt zich bvb veel meer bezig met haar vormenpuzzel, en dingen in en uit een doosje te doen en ze speelt ook met enkele poppetjes die we al hebben van duplo, een beetje rollenspel… wat kan ik best kopen dan?</p>
 
Een loopfiets is echt een aanrader! We kunne haar geen groter plezier doen dan een stukje fietsen. Onze dochter gebruikt hem sinds ze 1,5 is. We hebben een Kinderfeets. Om te bouwen naar tweewieler en te gebruiken tot een jaar of 5.
En hier zijn de boeken niet aan te slepen. Met plaatjes, voorleesboeken of het grote Bumba zoekboek. Zolang het maar een boek is.

Bumba was-da-na hebben we met Sinterklaas gekregen. Schijnt super te zijn maar hebben we nog niet gebruikt.
 
[quote quote=10393254]Een loopfiets is echt een aanrader! We kunne haar geen groter plezier doen dan een stukje fietsen. Onze dochter gebruikt hem sinds ze 1,5 is. We hebben een Kinderfeets. Om te bouwen naar tweewieler en te gebruiken tot een jaar of 5. En hier zijn de boeken niet aan te slepen. Met plaatjes, voorleesboeken of het grote Bumba zoekboek. Zolang het maar een boek is. Bumba was-da-na hebben we met Sinterklaas gekregen. Schijnt super te zijn maar hebben we nog niet gebruikt.[/quote]    
Een loopfiets zet ik er zeker op dan, ik zoek het eens op, desnoods een centje vragen om deze te kopen. Lijkt me leuk als deze even mee kan qua tijd!    Ja boekjes hebben we heel veel, dat doet ze inderdaad ook heel graag :) maar we hebben er al heel veel, ik zoek toch even dit boekje op, kan ik op het lijstje zetten als ik het leuk vind. Dankjewel
 
Houten speelset, bijvoorbeeld een taart in punten met kaarsjes die er uit kunnen. Theesetje, met kopjes en schoteltjes. Was hier een groot succes!
 
Wij hebben een step van decathlon gekregen. Daar is ze erg blij mee. Een rugzakje dat ze zelf kan dragen. Daar kan een popje en een boekje in om mee te nemen. 
Daarnaast speelt ze hier veeeel met duplo, en megablox en gebruikt ze die ook om kleuren te benoemen.
Ps, mijn dochter is met de jaarwisseling 2 jaar geworden :).
Verder vindt ze ook puzzelen leuk, ik heb houten puzzels met dieren (van de action maar die zit nu dicht). Die pakt ze eigenlijk elke dag wel even. Ze heeft de boerderijdieren en wilde dieren https://www.action.com/nl-nl/p/mini-matters-houten-puzzel-xl-/ 
 
Wij hebben een lichamelijk erg actieve en ondernemende peuter. Hij krijgt een wobbel van ons voor z’n verjaardag. Van opa en oma voetbal goaltjes (want hij heeft vooral veel binnen speelgoed dus ook vast met het oog op het voorjaar) en van de andere opa en oma een (kleine) trampoline. Maar hij is erg van het springen, klimmen etc dus vandaar dit soort cadeaus.

Wat hij geweldig vindt aan binnen speelgoed is Duplo, klei (en dan met zo'n apparaat dat je van die slierten kunt maken!), Puzzels, boekjes (oa dikkie dik is favoriet). Ook heeft hij laatst van die schuimrubber tegels gekregen met cijfers erin waar hij mee kan puzzelen en ook op kan spelen. (Ja met Sinterklaas, kerst, een zusje krijgen en dit weekend dus jarig is hij nogal overladen met cadeaus haha)
 
Terug
Bovenaan