Speelgoed gooien

Onze zoon gooit echt met van alles. En nee..het is geen fase. Hij heeft bhet eigenlijk altijd al gedaan. Echt alles wat hij in z'n handen krijgt, gooit hij.
Speelgoed, eten, bestek enz. Wat kunnen we hieraan doen?
We zeggen steeds van: nee, mag niet  ( op boze toon)  maar dat helpt niet. Wie ow wie heeft nog een tip?
Gr van Marieke

hoi marieke,

Hier nog zo'n gooiertje. Als kasper niet genoeg beweging krijgt gaat hij overal mee gooien. Dus als hij baldadig wordt ga ik als het kan lekker met hem naar buiten. En daarna is hij meestal een stuk minder gooi-iger (haha mooi woord he!) Dus misschien dat dat helpt.

liefs Pauline mv kasper

Hier vliegt er ook regelmatig het een en ander door de kamer. Thom gooit vooral graag met zijn puzzelstukjes en roept er vrolijk boem bij. Ik vind dat prima. Met eten mag hij niet gooien, dat haal ik dan bij hem weg. Misschien helpt het als je er niet steeds de nadruk op te leggen door nee te zeggen maar het gewoon negeert als hij zoiets doet wat niet mag en hem beloont/ complimentjes geeft als hij iets rustig neerlegt of zo.
Groetjes Laura mv Thom

Tijs is ook zo'n speelgoedgooier. Hoe meer aandacht wij eraan besteden hoe meer lol hij heeft. En met aandacht bedoel ik dan nee zeggen en boos kijken. Bij ons werkt het nu om bij hem weg te lopen en volledig te negeren. Dan is de lol er heel snel af en gaat ie snel weer lief spelen. Het werkt niet altijd, maar meestal wel.
Gaat ie met zijn eten zitten kliederen, dan pakken we het af. Eten doet ie dan toch niet meer.
Tijs zijn papa gooide vroeger ook met vanalles, dus hier zal het wel in de genen zitten. Bij hem is het ook over gegaan, dus ik ga ervan uit dat dat bij Tijs ook het geval zal zijn.

Groetjes,
mv Tijs

Hier nog een gooiertje! Ik heb ook werkelijk geen idee meer wat we moeten doen.
Hij mag nu gooien met de viltjes op tafel, maar verder met niks en dat bevalt hem niks. Hij gooit het liefst met zijn fles en eten en bord...Heel frustrerend, want hij doet het ook als hij nog niét klaar is. Wegzetten is dus ook geen optie meer nu.....

Nou ja, misschien komt er nog iemand met een gouden tip...
Liefs en sterkte..hihi
Annet

P.s. Basketbal of korfbal is geen slecht idee! Gaat goedkomen hier!

Ok. Korfbal dus alleen zijn er geen clubs die dreumessen aannemen als clublid.
Ik heb ook zo'n gooiertje. En idd met alles gooien, het maakt niet uit wat. Wat nog weleens bij ons helpt is het speelgoed na 2x gewoon opruimen en niet eerder terug de box in als meneertje gaat slapen. Maar de volgende dag vliegt het net zo hard weer door het huis en als Jorick tv zit te kijken is hij het doelwit. Milan gooit dan gericht zijn speelgoed naar Jorick en als hij het niet kan ontwijken ligt meneer Milan compleet in een deuk. Zo lief....

Jolanda

Terug
Bovenaan