speelgoed opbergen in de auto?

Ik heb gisteren nog van die raamplakkers gezien, maar waar dat weet ik niet meer. Denk Blokker.

Wij hebben vorig jaar tijdens de vakantie een weekendtas tussen beide autostoeltjes in gelegd. Daar bovenop kon dan mooi het speelgoed liggen. Fenne en Alef konden zo heel makkelijk bij hun speelgoed.
Ook had ik een tas met kleine cadeautjes, als ze dan vervelend werden kregen ze een cadeautje. Bijv. een leesboek, stickerboek, autootje etc en dan konden ze er weer even tegen.

Groetjes Agnes

Onze familie woont 2 uur rijden bij ons vandaan, dus rijden we regematig een eind, maar natuurlijk niet zo ver als jullie gaan doen.

Het ligt een beetje aan de bui die Rebecca heeft en het tijdstip (soms slaapt ze op de ritten, omdat we dan bijv. 20:00 vertrekken).

Wat doet ze als ze wakker is?
Regelmatig zit ik naast haar en heb dan een doos vol speelgoed waar ik steeds iets uitpak als ze aan iets nieuws toe is. Speelgoed als boekjes, puzzel (toen ze nog met enkele stukjes puzzelde), magnetisch tekenbord, grote kralen rijgen, vilten plakbord (nijntje).
Wat Rebecca erg leuk vind en waar ze heeel lang zoet mee is, is ik tekende iets op dat magnetisch tekenbord en ze moest dan raden wat het is. Daar hoef je niet perse voor achterin te zitten.
Maar momenteel is Rebecca zeer tevreden met een simpele CD. Liedjes en verhaaltjes beluisteren. Ze heeft het een keer gepresteerd om mee te zingen met een CD met 23  liedjes. Ze zong ze allemaal mee en was daar anderhalf uur mee bezig (ze had gewoon een schorre stem!!!) en viel in slaap!!!!

Een tafel voor haar neus vind Rebecca helemaal niets. Dat wil ze echt niet en wordt heel boos als ik het probeer (in onze auto zitten er tafeltjes aan de voorstoelen.)
Ze heeft ook niets aan zo'n opberger aan de stoel, want ze kan er niet bij.

Maar ook een appeltje oppeuzelen is hier vaste prik op lange ritten en dan is er zo weer een klein half uurtje voorbij.

Ik hoop dat er wat tips voor je bij zitten.

Wat ben ik toch blij met dit forum. Wat een hoop tips, dingen die ik zeker ga overnemen: de voetbal voor de pauzes, cadeautjes inpakken, het tafeltje, de sleutelhangers en af en toe naast hem gaan zitten!

Dank jullie wel en meer tips zijn natuurlijk welkom (enne de dvd speler gaat ook mee hoor!)

Annemieke

Hoi Annemieke! Ik zou vooral niet te bang zijn voor verveling. Waarschijnlijk gaat het namelijk het grootste deel goed.
Wij hebben met Kian 12 uur gereden en dat ging prima! We begonnen sochtends vroeg. Toen was ie nog zo onder de indruk dat we zo vroeg al in de auto zaten (had 'm lekker in z'n slaapzak laten zitten, blijft ie een beetje in de 'slaap-mood'. Pas na 2 uur stopten we voor het eerst en haalde ik 'm uit de zak, en na die pauze gaf ik 'm steeds een nieuw ding uit een weekend-tas. Boekjes, raamstickers (gewoon bij bart-smit/intertoys), magnetisch tekenbord was ook een enorm succes! Maar ik had 1 ding in de tas voor het geval dat niets meer ging helpen en dat was een piano! Maar daar ben ik niet eens aan toe gekomen. Die heeft ie later op de camping gehad. Ik was namelijk bang dat als ik 'm die zou geven dat ie dan de hele reis niets anders zou doen als op dat ding pingelen .... Maar goed, als ie zich echt was gaan vervelen had ik 'm dat toch gegeven. Liever gepingel als gejengel achterin!
Steeds na 1,5 a 2 uur even stoppen en rondlopen, en dan weer verder. Ze hebben onderweg ook heeeel veel te zien die ze in hun eigen straat niet zien (vrachtwagens, bergen, hoge bomen, velden vol koeien). Dus ik denk dat ie zich wel gaat vermaken.
Liefs Nelleke

Hoi Annemiek

Nou, jij kan even vooruit met de tips hahaha! Ook hier worden regelmatig hele stukken gereden naar familie en eigenlijk redden wij het meestal wel met boekjes, magic tekenbord en liedjes zingen.

Maar tegen de tijd dat we in de zomer weer naar de zon rijden, zullen we denk ik tóch een dvd-spelertje voor haar gaan aanschaffen. Ook al ging het het afgelopen jaar net zo relaxed naar zuid frankrijk als bij Nelleke (of lijkt dat alleen maar zo in mijn herinnering hahahaha)

Veel plezier in ieder geval met skien! Ben wel nog benieuwd naar hoe je de wintersport met zo'n peutertje gaat invullen. Wij willen volgend jaar voor het eerst gaan, dan is Gijs  bijna 6  en kan dus gaan skieen, maar Sophie is dan nog steeds maar 3...... en dus te klein daarvoor, toch?

Groetjes
Susan

@Nelleke,

Ik ben nou eenmaal een zenuwpees! Ook wij gaan vroeg rijden en ik zit me nu al druk te maken of ik Lukas ga aankleden of niet / of ik hem een flesje pap geef, of alleen melk of niets! En dan duurt het nog drie weken voordat we gaan!

Ik moet dat toch eens afleren.

Annemieke

Versere autorij ervaring als de onze is er niet (denk ik)
Wij zitten met onze kont deze week in de sneeuw (JAMMMMUURRR)

Wij hadden een zak aan de autostoel (gewoon bij de dealer gebedeld haha slechte mama)
Ik kon wel bij de zak dus haalde er wat uit en stopte het andere terug.
Ook wij hebben het schootkussen (dezelfde als Fen) bij. Lekker erop kleuren en met de auto's rijden.
Oma heeft er een weg opgemaakt haha
Voor elke stop een klein cadeautje ingepakt Een fluffybal (met lampje), een kleurboek, autootje. Bij de overnachting kreeg hij een iets groter cadeau (omdat mama het zo'n leuk ding vond hihi)
Yoëll heeft raamstickers van de Sint gehad en die hebben zo'n beetje de hele ruit bedekt. Wat cd's met leuke liedjes mee en meezingen met zn alle.
Om de 2 uur stoppen en even lekker rennen en springen. Wat eten en te drinken erbij.

Deze mama wilde niet aan een dvd in de auto, maar toch gekocht, Dacht anders houdt hij de rit niet vol. Yoëll is geen stilzitter. (tja de meeste kennen hem he hihi)
Ik zal je zeggen, dat ding ik 1x aangeweest en maar 10minuten. Meneer had het gewoon te druk met andere dingen.
Net de grens over Duitsland in lag al sneeuw dus hij was happy.

Ik zag ook tegen de rit op voor hem, maar het valt zo reuze mee. Het komt allemaal goed.

Terug
Bovenaan