Speen afleren ... tips?

Kian eet spenen. Binnen een week zijn ze steeds kapot. Hij moet er toch een keer vanaf, dus nu leek mij een mooi moment.
Hebben hier al dames de speen afgeleerd rond deze leeftijd (19 mnd) (=> dus met protest van kindlief)?
En hebben jullie tips en trics?
Liefs Nelleke

Wij hebben LUkas al een jaar terug zijn speen 'afgenomen'. Gewoon Cold Turkey, niet meer geven. In bed krijgt hij hem nog wel, een ook bij lange autoritten.

Maar het is en blijft een spenenkind, zodra hij er een ziet, moet die zijn mond in, maakt niet uit of het in iemand anders mond zit!

Maar als wij zeggen 'speen uit' of 'geef terug' weet hij precies hoe laat het is.

Ik zou als ik jou was , gewoon in een keer geen speen meer geven (evt. wel bij het slapen gaan). Het zal een moeilijk weekje worden maar daarna begrijpt hij het echt wel.

Sterkte hoor!

Hey hey,

Ik heb ook van de een op de andere dag zijn speen boven op zijn slaapkamer gelaten.
Hij liep er ook heel de dag mee, maar als hij er geen heeft hoorde je hem ook niet dus.
's avonds als hij naar bed gaat of tijdens zijn middagdutje heeft hij wel een speen maar verders komt hij niet zijn bed uit.

Ik zou het gewoon proberen op die manier.
Groetjes Pam

Hoi,

Onze zoon Thom was net 3 toen we hem cold turkey van de speen hebben afgehaald. Op advies van de logopedie. Wel hebben we hem ritueel naar sinterklaas gestuurd. (in juni!) Gewoon een enveloppe aan jezelf of een bekende adresseren en in de bus doen, met speen erin.
We hebben 2 onrustige dagen gehad. Maar zolang hij gewoon zijn knuffel had bij het inslapen ging het goed. Hij heeft nooit meer naar zijn speen gevraagd. (ja, met sinterklaas een keer. Toen vroeg hij sinterklaas of die de speen gekregen had. Gelukkig zei de goede man Ja!)

Succes!
Groetjes, Cathy

Haha, in juni naar sinterklaas sturen! Zou het in april ook al lukken? haha

Maar Kian krijgt z'n speen al alleen maar in bed. En dat stukje wil ik 'm nu dus afleren. Ik vind het zelf niet zo'n mooi gezicht, een kind dat al loopt met nog een speen in z'n mond. Dat nodigt ook niet uit tot praten. Dus dat hadden we al heel lang geleden gedaan. Maar als ie gaat slapen schreeuwt ie echt om z'n speen. Niet huilen hoor, maar ik denk dat ie op zo'n moment denkt dat pappa en mamma doof zijn ofzo....

Nog meer tips?

Pfoooooooooooeee! jij durft! Daar begin ik echt nog niet aan.

In het CB boekje staan volgens mij wat tips, waarschijnlijk rond een of twee jaar, Want met een jaar adviseren ze overdag af te leren en met twee jaar de nacht.

En ook voor de nacht is er denk ik maar een tip! Cold Turkey!

Hoi Nelleke,

Al een de "helemaal gevulde" spenen van Difrax geprobeerd?
Dit zijn de 18+ spenen..

Deze heeft Kay en die laat hij mooi heel omdat ze gewoon massief zijn haha..
Die andere holle en semi gevulde knaagt hij ook binnen een paar uur door.

Ik heb de overige reactie's niet gelezen dus weet eigenlijk niet of deze tip al voorbij is gekomen. Maar zeker het proberen waard hoor!
Kay heeft hem ook nog alleen maar met in slaap vallen "nodig". Dus van mij mag hij nog wel even tutten hoor..

Esmé mv Kay

Yoëll heeft inderdaad ook die 18+ speen van difrax en die gaat niet stuk.

Ook yoëll heeft alleen zn speen nodig bij in slaap vallen, als ik dan bij hem ga kijken stop ik zn speen niet in zn mond maar laat hem op het hoekje van zn bed liggen.
9 van de 10 keer staat hij 's morgens op zonder speen.
Misschien een idee om zn speen uit zn mond te halen als je zelf naar bed gaat.

Ik vind zo in ene keer flop die speen weg zo sneu (haha ik was zelf 6 en viel nog met een speen in slaapt 's avonds )

Terug
Bovenaan