Speen afleren ... tips?

Ik vind het ook wel moeilijk. Mijn zoon was 2,5 toen hij hem echt kwijt was. Was ook zijn eigen besluit dat hielp. Mijn dochter krijgt hem ook alleen in bed en bij autoritten en als ze echt een rampdag heeft door tandne ofzo.......maar goed ik wil er dus ook vanaf!

Ik had dus inderdaad die difrax-speen gekocht eergister. Hij vond het maar een gek ding, maar ja, ik gaf 'm die andere gewoon niet meer, dus hier kon ie het mee doen.
Ik haalde al z'n speen uit z'n mond als ikzelf ging slapen. Soms werd ie dan om 2.00 uur wakker en riep ie keihard : "Tin tin, bach bach"     ( =   speen speen pakken pakken).
En soms word ie dan sochtend wakker en ziet ie voldoende om 'm zelf van de rand van het bed te halen.
Ik probeerde het gister om 'm neer te leggen zonder speen, maar hij huilde echt hartverscheurend!!!! Dus mijn zwakke moederhart (die ook nog 's gekrenkt werd door een schuldvolle blik van pappa) brak en heeft 'm z'n speen terug gegeven. Haha.
k kijk wel even hoe lang die difrax speen het volhoudt.
Liefs Nelleke

Evcen mijn ervaringen delen.

Mijn oduste was 10 maanden en ze wilde de speenniet meer, dus dat was een makkie.
De tweede dochter was 13 maanden en toen hebben we 'm weggepakt (ze had hem alleen maar in bed) en 3 avonden brullen en het was klaar.

Onze zoon was 12 maanden en toen had hij een wondje aan zijn duim. Daar hebben we onder en boven langs een leukoplast geplakt, want dat wondje moest helen. Binnen een week duimde hij niet meer.

Bij onze jongste telg (nu net een jaar) willen we nu ook met leukoplast de duim gaan afplakken, maar het zal een harde dobber worden. Ze duimt op beide duimen fanatiek, en af en toe gaat er ook een teen de mond in.

Ik denk zelf wel dat dit een goede leeftijd is om het af te leren.

Succes er mee.

miep

Moeilijk,moeilijk............... Gijs was drie (en had al jaren alleen een speen bij het slapengaan)    toen hij hem van de een op andere avond niet meer wilde, zomaar. En eerder heb ik het niet echt geprobeerd eerlijk gezegd: ik ben erg consequent in mijn opvoeding maar aan 'beer en speen' was hij zó gehecht: het moederhart kon niet verdragen om dat af te pakken eerlijk gezegd. Beer en speen bleken trouwens zó onlosmakelijk met elkaar verbonden dat toen hij eenmaal geen speen meer had 's nachts hij beer ook niet meer hoefde.

Overigens, tips die in mijn omgeving gewerkt hebben: samen ritueel weggooien (dus doorknippen en hup in de kliko), opsturen naar Sinterklaas (en sint dan ook een bedankbriefje laten schrijven hahaha).... Maar dan zijn de kindertjes wel al groter dan 19 maanden. Ik denk dat je nu toch even door een paar nachten brullen heen moet als je het perse wilt afleren......

Groetjes
Susan

ik wil die speen ook afleren, voor overdag. 's Nachts vindt het niet zo erg maar overdag vindt ik nu mooi geweest.
Tis wel een brulpartij....
Pasgeleden was hij een beetje ziekjes en kwamen er tanden aan, en liet ik 't nog ff toe maar nu ben ik het zat, de hele dag met dat maffe ding in mijn mond.

Maar 's nachts dat vindt ik dus nog wel ff best , dat durf ik ook nog niet, ha ha ha

liefs
di silva

Wij waren erg god op weg om Elisa overdag van haar tut af te houden, helaas zijn we weer redelijk terug bij af! Ze tut of haar leven er vanaf hangt! Het ergen is overal in huis zwerven ook die dingen. Wij gaan morgen weer een goede stap maken door overdag geen tut meer te doen en alleen in haar bedje.

(madame weet gewoon als ze beneden geen tut vindt ze bij het traphekje gaat staan en tutje gaat roepen!)

Korotm hier ben zijn we er ook voorlopig niet vanaf!

Terug
Bovenaan