Speen afleren. Wanneer en hoe?

<p>Mijn zoontje is 19 maanden en heeft in bed nog een speentje. Het laatste half jaar laat hij zijn speen netjes in bed en als hij niet in bed ligt kijkt hij niet op of om naar zijn speen. Nu vind ik het wel eens tijd worden dat hij ook zonder speen gaat slapen. Hoe kan ik dit het beste aanpakken?</p>
 
Vooral niet een heel ding van maken. 
Toen de oudste twee werd heb ik het speentje van het doekje gehaald. Een paar avonden heb ik moeten uitleggen dat het kapot was en nu weg is, maar dat hij met zijn doekje kan knuffelen. Geen drama gehad en dat zijn nieuwe broertje wel een speentje kreeg was ook niet erg. 
 
Ik denk niet dat je kindje van 19 maanden dat hele sinterklaas gedoe al snapt? 
Mijn dochter is 25 maanden, slaapt ook met speen. De speen is echt alleen voor jn bed en dat vindt ze prima. Ik maak er geen punt van, vind het op deze leeftijd nog niet erg dst ze met speen slaapt. Mocht ze over een jaar nog met speen slapen dan ga ik dat zeker afleren (geen idee hoe) maar tot ze 3 jaar is vind ik het prima. Ze valt met speen in slaap, maar als ik bij haar ga kijken heeft ze de dpeen al uitgegooid. Dus ze ligt er niet de hele nacht mee in dr mond. Ze heeft m alleen nodig om in slaap te vallen.
Heel veel succes als je dit af wilt leren, ik denk persoonlijk dat je kindje er nog te klein voor is. Zelfs nu mn dochter 2 jaar is, kan ik nog niet uitleggen waarom ze zonder speen zou moeten slapen. Ik begin er echt nog niet aan om dat af te leren, dat komt wel als ze iets ouder is en beter dingen kan relativeren. Nu wordt dat alleen maar strijd en slapeloze nachten. Zolang de speen alleen voor bed is, vind ik het geen punt.
 
Ik denk niet dat je kindje van 19 maanden dat hele sinterklaas gedoe al snapt? 
Mijn dochter is 25 maanden, slaapt ook met speen. De speen is echt alleen voor jn bed en dat vindt ze prima. Ik maak er geen punt van, vind het op deze leeftijd nog niet erg dst ze met speen slaapt. Mocht ze over een jaar nog met speen slapen dan ga ik dat zeker afleren (geen idee hoe) maar tot ze 3 jaar is vind ik het prima. Ze valt met speen in slaap, maar als ik bij haar ga kijken heeft ze de dpeen al uitgegooid. Dus ze ligt er niet de hele nacht mee in dr mond. Ze heeft m alleen nodig om in slaap te vallen.
Heel veel succes als je dit af wilt leren, ik denk persoonlijk dat je kindje er nog te klein voor is. Zelfs nu mn dochter 2 jaar is, kan ik nog niet uitleggen waarom ze zonder speen zou moeten slapen. Ik begin er echt nog niet aan om dat af te leren, dat komt wel als ze iets ouder is en beter dingen kan relativeren. Nu wordt dat alleen maar strijd en slapeloze nachten. Zolang de speen alleen voor bed is, vind ik het geen punt.
 
Ik zou het ook lekker nog even laten voor wat het is. Waarom zou je dat al persee willen bij zo'n ukkie ? 
Is ook geborgenheid het speentje en vertrouwd. Denk ook dat deze leeftijd nog erg klein is het goed uit te leggen! Succes ! 
 
Ik heb het bij mijn dochtertje 2 maanden geleden met 20 maanden afgeleerd. Ze kauwde ze kapot, het werd gevaarlijk daardoor en ik vond het juist toen een mooie leeftijd. Het was geen drukke periode in de decembermaand en ik was zelf fit om de lastige avonden tegemoet te gaan. 
Ik heb laten zien dat hij stuk was, na weer kapot gekauwd te hebben. Ik heb de hele speen afgeknipt en die laten zien als ze er om vroeg. Ze wilde hem dan ook niet meer. Ze is er 2 avonden verdrietig van geweest, en nog een week benoemde ze voor t avondslaapje dat hij stuk was en dan ging ze rustig slapen.  
Nu merk ik dat ze wat lastiger in slaap komt, t duurt wat langer voordat ze vertrokken is maar ze valt wel rustig in slaap.
Het is mij alles meegevallen, en tuurlijk heb ik die 2 avonden vaak gedacht waarom doe ik het maar ik hield me voor als ik nu weer een nieuwe speen geef, is alles voor niks geweest en neemt ze me de volgende keer helemaal niet meer serieus.
Wat betreft in de schoen twijfel ik ook of ze dat echt beseffen, en zal het wellicht nog meer frustreren omdat ze t niet snappen. Ik probeerde dat tegen te gaan door elke keer die stukke speen te laten zien(als ze er om vroeg) zodat t tastbaar werd voor dr.
Succes! En mijn advies is; doe het alleen als je t zeker weet en door gaat zetten!
 
Terug
Bovenaan