Speen afleren

<p>Wij zijn van plan om morgen 'cold turkey ' stoppen met de speen.  Het is gewoon niet meer te doen in de nacht en hij word iedere keer wakker zonder speen, brullen natuurlijk. En dat een keer of 10 per nacht. </p><p> </p><p>Wie heeft dit ook gedaan? Hoe lang duurde het voordat hij er aan gewend is? Ik heb gelukkig 5 dagen vrij dus dat komt wel goed qua pittige nachten en dagen komende paar dagen. </p><p> </p><p>Eventueel nog tips? Op zn handjes sabbelen probeert hij ook als de speen er uit valt maar dit accepteert hij niet. </p><p> </p><p>(Geen commentaar aub waarom we dit doen, meerdere redenen waarom we dit doen. )</p>

Heel eerlijk vind ik dit nogal sneu.
Je geeft je kindje een speen omdat die zuig behoefte heeft en hem stil te houden .
En vervolgens omdat jullie het irritant vinden dat hij zn tutje wilt wil je dat weer van hem afpakken .
Ik vind dit eerlijk gezegd echt sneu .
Je kindje is volgens mij nog best jong maar op een gegeven moment gaan ze zelf hun tutjes pakken  
En is dit gewoon even een fase waar je door heen moet . En die fases komen en gaan.  
Mijn zoontje is 16 maanden en laat ook nog weleens zn tutten die hii zo 4 in bed heeft liggen en zn knuffels uit bed vallen en tja  dan moet ik er ook even uit. En wel meerdere keren . Maar dat is echt in fases  veel en soms weer weken helemaal niet 
Je moet het natuurlijk  zelf  weten het is jullie kindje .
Maar vind het sneu hem wat aan te leren en dan af te pakken.w

[quote quote=10284776]Heel eerlijk vind ik dit nogal sneu. Je geeft je kindje een speen omdat die zuig behoefte heeft en hem stil te houden . En vervolgens omdat jullie het irritant vinden dat hij zn tutje wilt wil je dat weer van hem afpakken . Ik vind dit eerlijk gezegd echt sneu . Je kindje is volgens mij nog best jong maar op een gegeven moment gaan ze zelf hun tutjes pakken En is dit gewoon even een fase waar je door heen moet . En die fases komen en gaan. Mijn zoontje is 16 maanden en laat ook nog weleens zn tutten die hii zo 4 in bed heeft liggen en zn knuffels uit bed vallen en tja dan moet ik er ook even uit. En wel meerdere keren . Maar dat is echt in fases veel en soms weer weken helemaal niet Je moet het natuurlijk zelf weten het is jullie kindje . Maar vind het sneu hem wat aan te leren en dan af te pakken.w[/quote]

Er is meer aan de hand dan alleen wat hier beschreven staat. Ik heb gevraagd om tips, niet om commentaar. Het is vervelend ja dat we eruit moeten maar niet alleen daarom willen we het afleren. 

En om ons nou sneu te noemen vind ik wat ver gaan.

Het is inderdaad maar een periode. Uiteindelijk pakt hij hem zelf tijdens het slapen. Je kan zijn duim proberen ipv zijn handje, zijn duim zuigt hij wel vast als hij dat eenmaal door heeft. Hij heeft waarschijnlijk gewoon veel zuigbehoefte.
(Je wil het niet horen maar misschien moet je er gewoon doorheen bijten. Stiekem willen we allemaal wel dat onze baby's vanaf dag 1 doorslapen maar dat is nu eenmaal niet zo. Ik adviseer je om wat topics op te zoeken over nachtbrakers, dan besef je misschien dat het altijd erger kan :))
En anders...succes!

Hoe oud is je zoontje? Als hij ouder is dan 4 maanden moet het volgens mij wel te doen zijn. Mijn dochter wilde nooit een speen, maar alleen mijn borst om haar zuigbehoefte te bevredigen. Dat werd met een maand of 4 echt een heel stuk minder gelukkig. 
Je zal hem opnieuw moeten leren om in slaap te komen. Nu is hij gewend dit met de speen te doen. Je zou hem een knuffeltje of zo'n tutteldoekje kunnen geven zodat hij wel iets heeft. Hier kan hij dan ook evt op sabbelen. 
Ik denk dat je hem vaak zal moeten troosten, aai over z'n bol/buikje enz totdat hij in slaap valt. Hoop voor je dat het na een paar dagen een stuk beter gaat al. 
Heel veel succes! 

Er staat nergens dat ik zeg dat jullie sneu zijn hoor
Eerst goed lezen voor je zelf commentaar geeft.
En ik het geen commentaar maar mijn mening.  Zoals iedereen daar vrij in is die te geven  of je dat nu wilt of niet 
Succes 

Wat jammer dat als iemand een normale vraag stelt en hulp zoekt, en ook nog eens aangeeft geen commentaar te willen maar adviezen, dat er dan zulke antwoorden komen. 
Iedereen mag zijn eigen mening geven maar aub denk eens aan anderen hun gevoelens. Straks durf je hier nooit meer een vraag te stellen. 
Wat Minni zegt, hopelijk heb je wat aan de adviezen in het andere topic. Tips heb ik helaas niet voor je.
Veel succes komende dagen! :)

Terug
Bovenaan