Speen afleren

Maak niet van een mug een olifant aub.
Als je geen tips hebt voor der. Waarom dan wel een bericht om commentaar te leveren op mij ?
Volgens mij doe je nu precies hetzelfde toch als wat jij meent wat ik doe?

nogmaals het is geen commentaar maar een mening. 
Hier laat ik het bij.

Ik vind het ook een beetje zielig... ze gaan idd wel leren om hem zelf te pakken als ze ouder worden en het biedt ook troost, zeker ook nog als ze ouder worden.
Als er meerdere redenen meespelen, wil je dan ook aangeven wat precies? Nu ben je nogal scherp en onduidelijk en kunnen we niet heel veel met de info die je geeft. Je geeft duidelijk aan dat je écht van de speen af wilt en nog liever gisteren dan vandaag, maar verdere info ontbreekt. En hoe oud is je kindje?
Ik werk op een kinderdagverblijf en de meeste kindjes hebben weleen speen met slapen. Of ze pakken de duim. Er zijn er maar weinig die zonder in slaap vallen. Mijn beide dochters hebben ook een speen (2 jaar en 5 maanden), maar echt alléén met slapen. En ja, voor de jongste moet ik er ook wel eens uit om de speen terug te geven maar dat wordt vanzelf beter. Mijn oudste heeft 3 spenen in dr bed, zodat ze er s nachts altijd 1 kan terug vinden als er 1 op de grond valt.
Kindjes die geen speen hebben, zijn vaak erg moeilijk te troosten. Vind ik op het kinderdagverblijf altijd erg lastig. Dan liggen ze vaak echt langer te huilen in bed voordat ze eindelijk slapen dan kindjes die wel een speen hebben. Een speen geeft troost, helpr bij de zuigebehoefte en kindjes vallen eerder en rustiger in slaap. En als ze wakker worden, slapen ze snel weer verder als ze de speen terug hebben gevonden. Kindjes zonder speen krijg ik niet 1-2-3 meer terug in slaap omdat ze nergens troost kunnen vinden...
Nouja, ik wil geen kritiek geven, ook al vind hij waarschijnlijk van wel.. maar denk er goed over na. Een kind zonder speen is ook niet ideaal en dan moet je waarschijnlijk alsnog 10x je bed uit in de nacht, maar is je kindje minder makkelijk te troosten als nu...

[quote quote=10284849]Maak niet van een mug een olifant aub. Als je geen tips hebt voor der. Waarom dan wel een bericht om commentaar te leveren op mij ? Volgens mij doe je nu precies hetzelfde toch als wat jij meent wat ik doe nogmaals het is geen commentaar maar een mening. Hier laat ik het bij.[/quote]
Om je mening vroeg ze ook niet ;) 
Zoals hierboven is gereageerd, heb je meer info? Wat is de leeftijd van je kindje en wat zijn de andere redenen dat je van de speen af wilt?

Ook wij wilde zo snel mogelijk af van de speen. (En ook hier niet uit luiheid want ze ligt 20 cm van me af) Hier hebben we onze dochter in het begin nog wel de speen gegeven en als ze in slaap was gevallen haalde we de speen eruit. (Dan was ze in slaap gevallen en de zuigbehoefte was ook weg) En een doekje (stuk van een hydrofieldoek) erbij gelegd die ze, als ze een beetje wakker wordt tegen haar wang duwt of even op sabbelt. Gaat prima!  Overdag ook geen speen meer nodig. (In huis of straat, bij mensen thuis)Laatst was er iemand bij ons en ze was een beetje aan huilen omdat ze moe was en diegene zag nog een speen liggen (nog niet opgeruimd) maar now way, ze draaide haar hoofdje weg. En geen speen is echt beter, zeker als de tandjes doorkomen. En als je ziet dat ze bij het in slaap vallen nog langer blijft zuigen dan wachtte we altijd nog even. Niets mis mee hoor om te stoppen met de speen! Succes! Komt goed! Groetjes Susanne 

Misschien kan je een stoffen band voor rondom t ledikant kopen? Hierdoor valt de tut niet uit het ledikant, wellicht scheelt dit al een hoop met eruit moeten s nachts.

Misschien kun je een doekje gebruiken. Van bijvoorbeeld snoozebaby. Dit geeft geborgenheid. Ze wrijven hiermee over de ogen en soms stoppen ze het ook in de mond. Mijn zoontje valt er heerlijk mee in slaap. 

succes en ik hoop dat het lukt. 

Misschien zijn duimpje of een troost knuffeltje? Misschien een knuffeltje waar een labeltje aan zit? Mijn beiden kinderen waren bijna geobsedeerd door knuffeltjes met labeltjes. Het ging meer om de labeltjes dan om de knuffeltjes haha. Je zal wel zo je redenen hebben om het op die manier af te willen leren en daar moeten wij dan begrip voor hebben. Iedereen doet het op zijn of haar eigen manier en er is geen goed of fout.

Terug
Bovenaan