speen afleren

Haha, Chocolaatje precies zo ging het hier. Speen doorgebeten en toen was voor mij de kous af, geen gedoe, samen weggooien. En daarna snapte ze dat hij er niet meer was.
Twee nachten moeilijker inslapen en overdag geen slaapje doen, maar de derde nacht ging ze vanzelfsprekend direct slapen omdat ze zo moe was en de 4e dag was de speen al volledig uit the picture.

Succes!
 
hallo
bij ons is het heel makkelijk gegaan, een nichtje van mij was zwanger en ik heb tegen mijn mannetje gezegd dat als de baby geboren was we de speen aan de baby zouden geven, want spenen zijn voor baby's zeiden we. toen de baby geboren was gingen we op bezoek. we zeiden, weet je nog wat mama heeft gezegt? de baby is er nu en geef de speen maar aan de baby. hij deed het braaf!!!!! en zeurde er ook niet om. maar smiddags moest ie naar het ziekenhuis voor zijn beentje (hij was 2 dagen ervoor gevallen en liep mank, was gelukkig niks) maar toen moest ie zo huilen en bleef maar zeuren om zijn speen dus heb ik em maar weer gegeven (gelukkig had ik em wel weer mee genomen) een weekje later gingen we weer naar de baby en toen gaf ie uit zichzelf de speen, en heeft er nooit meer om gevraagd.  
misschien kan je t zelf ook  zo proberen, hoop voor je dat t lukt     succes!!!  
 
Hoi Franca

Mijn zoontje was nog geen 2 (paar maanden ervoor) heb ik hem alleen laten slapen met speen. Dit ging heel goed. Hij begreep ook dat despeen alleen was om te slapen. Dit heb ik paar weken aangehouden. En toen zei nu ben je grote jongen en ga je zonder speen slapen want speen is voor baby's. En na 3 dagen was hij eraf! Hij vroeg er nog weleens om als hij niet kon slapen maar dan zei ik nee ik heb je speen weggegooid. En dan legde hij zich erbij neer. Aanhouder wint ffe volhouden is hij er zo vanaf!

Gr> Nancy
 
hoi allemaal,

ik moet toch wel lachen om al die truckjes. Bij al die verhaaltjes zie ik mijn eigen kinderen voor me. De oudste is nu ruim 3 en vind de speen geweldig. Maar overdag mag ze die echt niet. Als ze er mee loopt dan komt ze ook niet bij me in de buurt want dan pak ik hem gelijk af. En snachts heb ik zoiets van, ach ik heb er geen last van en volgens mij kan het ook geen kwaad voor haar gebitje. Haar broertje is bijna 2 en wil ook een speen maar ook alleen als ie naar bed gaat. Hij zeurt er ook niet echt om dus ik denk dat als ik bij hem wil stoppen dat het best gaan lukken. En de jongste is 9 maanden, die weet niet wat ie er mee moet doen. Soms komt zijn broertje met de speen aan en propt hem in zijn mond maar dan trekt ie een vies gezicht en trekt hem er weer snel uit en gaat er mee spelen.

Het schilt misschien ook wel dat wij bij de oudste 2 altijd appelstroop er aan deden als ze aan het huilen waren. Dan waren ze snel stil en vielen ik slaap.   Ben wel eens vergeten de appelstroop wel te halen. En het bleef zo stil de volgende ochtend,  toch maar even kijken...  neeee... ik dacht dat ik gek werd.  2 kindertjes   en 2 bedjes voledig ingesmeerd met appelstroop.... Wat een bende. We zijn daarna overgestapt op pasta. (plakt niet  zo  erg als appelstroop.) Maar ja dat is natuurlijk  lekker en zo leer je ze ook aan een speen te wennen of zelf niet meer zonder kunnen.  

Succes verder met  het  "afpakken"  van  spenen    
 
Hier onder staat een berichtje van mij met een fout. Ik wist dat het niet goed stond want zo schrijf je dat woord niet maar ja hoe dan wel????  

Het scheelt......

Had ik vroeger ook wel eens last van zo als bir of was het beer....
 
Terug
Bovenaan