Speen afleren...?!??

Hallo,

Hier ook zo'n ventje die de speen nodig heeft om in te slapen. maar ik heb er ook een hekel aan en geef hem liever niet. Hierboven staan genoeg tips en verhalen. Dus daar kan ik niks meer aan toevoegen.

Wel wil ik je vragen om ons op de hoogte te houden of vanavond een eenmalige actie was / of het echt gewoon even 3 dagen doorzetten is??

3 dagen wil ik ook nog wel doorzetten, maar ik vind het ook zo moeilijk om Jamie te laten huilen.

Voor jou in ieder geval fijn dat het vanavond zo goed is gegaan.

Gr. Natasja

De beste tijd om je kind de speen af te leren is rond het jaar, maar goed dat moment ben je al voorbij.

Ik dnek dat je het heel goed hebt anagepakt. Laat maar lekker huilen. Is niet erg. Je bent dan geen sechte moeder, hetis beter voor de kaakstand, kinderen die te lang eebs peen hebben of duimen, hebben meer kans op problemen met praten, hebben een grotere kans dat ze aan de beugel moeten etc.

Dus jij de kans op al die dingen nu gigantisch verkleind (een 100% garantie heb je nooit), maar het is echt beter zo.

Succes verder.

hoi,

even wat feitjes op een rijtje:

Wat miep al zegt: de beste tijd om het af te leren is rond 1 jaar.

bij kinderen tot 4 jaar met veel zuigbehoefte bestaat de kans dat ze overgaan op duimzuigen wat slechter is.

Spraakproblemen worden inderdaad gelinkt aan de speen/duim, maar ga er maar vanuit dat de hele dag een speen dan een stuk slechter is dan alleen in bed.

Ook langdurig flessen geven (tot na 1 jaar) is niet goed voor de spraak en het gebit.  

Wanneer je ook wilt afbouwen me de speen: zorg dat het gebeurd is voordat je kindje gaat wisselen (dit is meestal  vanaf 6 jaar)

groet, da77

Hier nog een update van de stand van zaken:

Vanmiddag heeft ze het ook heel goed gedaan, ze heeft een half uur zitten kletsen in bed, mijn man heeft zo gelachen om haar verhalen:
Papa brood, mama brood, kekka (Rebecca) brood, ze was aan het zingen, en zei opa oma, gewoon van alles.
Toen ging ze keihard huilen...een poepbroek!! Na het verschonen wilde ze niet meer gaan slapen, ze dacht dat het ochtend was geworden en ze uit bed mocht: pap eten, cruesli eten zei ze...

Nu vanavond...voor de 2e avond keurig gaan slapen, zonder speen!! Dus inderdaad na twee en halve dag huilen en met moeite gaan slapen lijkt het gelukt!!!!!
Ze vraagt er ook niet meer om.
Ik hou jullie op de hoogte.

Heb de speen vervangen door een cd speler haha
met van die trekbaby melodietjes.Verder heb ik het woord speen niet meer
uit mijn mond laten komen en deed net alsof mijn neus bloede hihi(gemene mama he)
Hij deed wel even zielig maar lag al snel teslapen van de muziek hahaha.
verder is hij 2 ochtende wat eerder wakker geweest.
En 1 avond dat ik hem 1 keertje ben wezen troosten.
06-05-08 das de datum dat hij niet meer speent     trots trots trots hihi.

Groetjes Esther,Bjorn 04-09-06

Terug
Bovenaan