Speen drama

<p>Hoihoi,</p><p>Onze dochter van 14 weken krijgt haar speen niet zelf vast gehouden, dit is al vanaf de geboorte zo. We hebben verschillende spenen geprobeerd: Elodie details, difrax en avent. Helaas floppen ze er allemaal uit zodra je hem loslaat. </p><p>Het probleem is dat ze niet in slaap valt zonder speen en we ondertussen lamme armen hebben van het vasthouden. Heeft iemand een idee wat wel zou kunnen helpen of dat het bij haar gewoon langer nodig heeft en dit uiteindelijk nog komt..</p><p> </p><p>Groetjes!</p>

Onze dochter hield haar speen ook niet goed vast, ze is geen speenkindje dus dat scheelt. Wij hebben de bibi, difrax en avent geprobeerd,  maar alles spuugt ze uit.  Maar wij hebben de bibs gekocht en dat is de enige die ze wel goed kan vasthouden.  Misschien is dat nog de moeite waard om te proberen. 

Die van ons kon hem ook niet zelf vasthouden. Eerlijk gezegd werd ik het heen en weer lopen beu. Ik voelde zelf al aan dat het geen speenkindje was. We hebben een andere aanpak geprobeerd. Gewoon even laten huilen. Dat is in het begin doorbijten. 5 min en dan kijken, troosten (niet uit bed halen en geen oogcontact). Zodra ze rustig was, liepen we weer weg. Soms was het direct weer brullen. 5 min wachten, troosten enz. We hoefden nooit meer dan 3x te lopen. En anders was er daadwerkelijk iets aan de hand (luier/honger/sprong). Dan mocht ze er naar 3x even uit. Deze methode werkte bij ons heel goed. Ze sabbelt nu op haar vingers of pakt een knuffel voor troost. 

Wij hebben sinds kort een speen gekocht van het merk mam. die zagen we steeds op tv! die is veel lichter en deze werkt bij ons zoontje super! te koop bij kruidvat of prenatal

Bij mijn zoontje legde ik er een spuugdoekje tegenaan. 
Even oprollen of vouwen zodat hij niet in het gezichtje/ neusje komt. 
Werkte erg goed.
Later zijn happyhorse konijn doekje eraan geknoopt zodat hij en ik hem snel weer kon vinden als hij uit zijn mond was gevallen 

Werkte erg goed.
Later zijn happyhorse konijn doekje eraan geknoopt zodat hij en ik hem snel weer kon vinden als hij uit zijn mond was gevallen 

Werkte erg goed.

Bedankt voor de tips! De bibs speen wilde ik inderdaad nog proberen. Ik leg er momenteel ook een knuffeltje of doekje tegenaan maar zodra ze dan haar hoofd draait floept die er natuurlijk uit, dus dan blijven we inderdaad op en neer lopen.
Hoe weet je dan of het geen speenkindje is.. Ze wordt namelijk wel meteen rustig zodra je haar de speen geeft. Ik heb gister geprobeerd om hem dan maar niet meer vast te houden maar toen bleef ze wel heeel onrustig. 
En anders gaan we toch ook maar eens proberen om haar even te laten huilen en kijken of we haar zonder speen getroost en rustig krijgen. Overdag slaapt ze namelijk alleen maar op de arm in, gister heb ik haar neergelegt en begon ze weer te huilen. Na 5 min is ze dan toch inslaap gevallen maar wel met speen.
Groetjes 

Terug
Bovenaan